Frezarko-wiertarka HK25

Dyskusje dotyczące frezowania i frezarek konwencjonalnych.

do_mario
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 19
Rejestracja: 03 mar 2006, 00:56
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

#51

Post napisał: do_mario » 22 lis 2016, 20:47

Avalyah


Mill Grizzly G0704 bardzo popularna za oceanem

Tu masz jak dostać się do łożysk





Robofil 290
Robofil 190
Form 30

Tagi:


Autor tematu
Avalyah
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 49
Posty: 2437
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#52

Post napisał: Avalyah » 22 lis 2016, 21:29

Wielkie dzięki! Wygląda mi to na strzał w dziesiątkę. Trochę wstyd, że sam o tym nie pomyślałem, ale nie pokojarzyłem, że to jest mimo wszystko dość popularny model :oops:

Jutro zobaczę, jak mi z tym pójdzie.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 35
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#53

Post napisał: ALZ » 22 lis 2016, 21:34

Jednego nie rozumiem, po co wymieniać łożyska stożkowe które więcej zniosą na bardziej delikatne skośne. Obrotów tam dużo nie ma więc nie widzę sensu takiej modyfikacji.
Jutro też będę miał swoją :mrgreen: to może się pobawię.


Autor tematu
Avalyah
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 49
Posty: 2437
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#54

Post napisał: Avalyah » 22 lis 2016, 21:55

Model ten sam? To przynajmniej będę miał kogo pytać, jak mi nie będzie coś szło. A i o CNC myślę, bo aż się prosi...

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 35
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#55

Post napisał: ALZ » 22 lis 2016, 21:59

HK 25. Myślałem o tej większej ze stołem obrotowym , ale bestia do warsztatu by nie weszła i musiał bym na kolanach ją obsługiwać. Mam nadzieję że ten cholerny regulator obrotów będzie sie sprawdzał bo lubiły się wysypać.


Autor tematu
Avalyah
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 49
Posty: 2437
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#56

Post napisał: Avalyah » 23 lis 2016, 17:57

Wrzeciono wyjąłem. Chodzi z oporem wyczuwalnym, przed wyjęciem myślałem, że to przekładnia jest odpowiedzialna za ten opór, ale po wyjęciu w zasadzie stawia taki sam, to się chyba powinno dość swobodnie kręcić, nie?

Odkręciłem nakrętkę górnego łożyska (wypukałem młotkiem za śrubki, które ją dociskają) i w zasadzie dalej stawia opór taki sam. A propo, czy jest jakieś narzędzie, którym można wykręcać/wkręcać takie nakrętki? Nie jest to typowa łożyskowa, tylko posiada dwa otwory na obwodzie (i jeszcze 2 na śruby) i nie wiem za bardzo, czym ją wkręcę, bo ta sama metoda nie zadziała.

Nakrętka:
Obrazek

W każdym razie, co teraz? Wybaczcie pytania amatora, ale to pierwszy raz, gdy mam do czynienia z łożyskami. Czy po odkręceniu nakrętki automatycznie wrzeciono powinno chodzić luźniej? Została jeszcze nakrętka dolna, ona ma tylko dwa otwory na obwodzie i mam podobny problem z jej odkręceniem (no i nie wiem, czy w ogóle powinienem).

Dodatkowo w tych meijscach, gdzie wielowypust ma gwint, to jakiś syf był, trochę jak wióry:
Obrazek

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 35
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#57

Post napisał: ALZ » 23 lis 2016, 18:24

Jeśli w nakrętce są nacięcia(widoczne z boku) to te dwa wkręty służą do blokowania. Wystarczy je potem dokręcić aby się nakrętka zblokowała. Wypadało by wyjąć całość i wymyć z syfu i jeśli bieżnie łożyska nie maja śladów to zostawić. Trzeba jeszcze sprawdzić pasowanie łożyska górnego bo jeśli jest zbyt mocno pierścień wewnętrzny spasowany z wałem regulacja naciągu jest niemożliwa.


Autor tematu
Avalyah
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 49
Posty: 2437
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#58

Post napisał: Avalyah » 23 lis 2016, 18:32

Okej, dzięki. W takim razie chyba podobny patent zastosuję, co na filmiku, wytnę z aluminium kształt, nawiercę otwory i zrobię klucz do tego i wyjmę i zobaczę potem co dalej. Na nakrętce są nacięcia, owszem.

Czy bez prasy się obejdzie? Nie mam na razie, warto sobie sprawić jakąś najtańszą 12t z allegro za 400zł?

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 35
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#59

Post napisał: ALZ » 23 lis 2016, 18:58

O kant du** taki klucz. Wytocz tulejkę długą na tyle żeby wystawał ponad tuleję i wywierć otwory pod kołki pasujące od tej nakrętki. Zamiast kołków mogą być śruby klasy 12,9. Nie zmordujesz nakrętki i na pewno bardziej wygodne niż jakieś dziwne wynalazki.


bolo87
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 28 lis 2016, 17:33
Lokalizacja: Jawiszowice

#60

Post napisał: bolo87 » 28 lis 2016, 17:40

Witam wszystkich jesten nowy mam taka sama maszynę tylko juz nie maktek a cormak zakupiona rok temu i mam z nia troche problemow przekładnia zazebiajaza sie z silnikiem u mnie jest wykonana z poliamidu a u kolgi widziałem to jest z metalu czy taka juz miałeś czy dorabiałeś taka przekładnie ??
a co do łozysk to chyba mam podobny problem bo przy frezowaniu flycutterem powierzchnia jest nierówna jak brzy wrzeciono podskakiwało. POzdrawiam

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezowanie / Frezarki Konwencjonalne”