Frezarko-wiertarka HK25
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 49
- Posty: 2437
- Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wrzeciono wyjąłem. Chodzi z oporem wyczuwalnym, przed wyjęciem myślałem, że to przekładnia jest odpowiedzialna za ten opór, ale po wyjęciu w zasadzie stawia taki sam, to się chyba powinno dość swobodnie kręcić, nie?
Odkręciłem nakrętkę górnego łożyska (wypukałem młotkiem za śrubki, które ją dociskają) i w zasadzie dalej stawia opór taki sam. A propo, czy jest jakieś narzędzie, którym można wykręcać/wkręcać takie nakrętki? Nie jest to typowa łożyskowa, tylko posiada dwa otwory na obwodzie (i jeszcze 2 na śruby) i nie wiem za bardzo, czym ją wkręcę, bo ta sama metoda nie zadziała.
Nakrętka:

W każdym razie, co teraz? Wybaczcie pytania amatora, ale to pierwszy raz, gdy mam do czynienia z łożyskami. Czy po odkręceniu nakrętki automatycznie wrzeciono powinno chodzić luźniej? Została jeszcze nakrętka dolna, ona ma tylko dwa otwory na obwodzie i mam podobny problem z jej odkręceniem (no i nie wiem, czy w ogóle powinienem).
Dodatkowo w tych meijscach, gdzie wielowypust ma gwint, to jakiś syf był, trochę jak wióry:

Odkręciłem nakrętkę górnego łożyska (wypukałem młotkiem za śrubki, które ją dociskają) i w zasadzie dalej stawia opór taki sam. A propo, czy jest jakieś narzędzie, którym można wykręcać/wkręcać takie nakrętki? Nie jest to typowa łożyskowa, tylko posiada dwa otwory na obwodzie (i jeszcze 2 na śruby) i nie wiem za bardzo, czym ją wkręcę, bo ta sama metoda nie zadziała.
Nakrętka:

W każdym razie, co teraz? Wybaczcie pytania amatora, ale to pierwszy raz, gdy mam do czynienia z łożyskami. Czy po odkręceniu nakrętki automatycznie wrzeciono powinno chodzić luźniej? Została jeszcze nakrętka dolna, ona ma tylko dwa otwory na obwodzie i mam podobny problem z jej odkręceniem (no i nie wiem, czy w ogóle powinienem).
Dodatkowo w tych meijscach, gdzie wielowypust ma gwint, to jakiś syf był, trochę jak wióry:

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 35
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Jeśli w nakrętce są nacięcia(widoczne z boku) to te dwa wkręty służą do blokowania. Wystarczy je potem dokręcić aby się nakrętka zblokowała. Wypadało by wyjąć całość i wymyć z syfu i jeśli bieżnie łożyska nie maja śladów to zostawić. Trzeba jeszcze sprawdzić pasowanie łożyska górnego bo jeśli jest zbyt mocno pierścień wewnętrzny spasowany z wałem regulacja naciągu jest niemożliwa.
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 49
- Posty: 2437
- Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Okej, dzięki. W takim razie chyba podobny patent zastosuję, co na filmiku, wytnę z aluminium kształt, nawiercę otwory i zrobię klucz do tego i wyjmę i zobaczę potem co dalej. Na nakrętce są nacięcia, owszem.
Czy bez prasy się obejdzie? Nie mam na razie, warto sobie sprawić jakąś najtańszą 12t z allegro za 400zł?
Czy bez prasy się obejdzie? Nie mam na razie, warto sobie sprawić jakąś najtańszą 12t z allegro za 400zł?
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 lis 2016, 17:33
- Lokalizacja: Jawiszowice
Witam wszystkich jesten nowy mam taka sama maszynę tylko juz nie maktek a cormak zakupiona rok temu i mam z nia troche problemow przekładnia zazebiajaza sie z silnikiem u mnie jest wykonana z poliamidu a u kolgi widziałem to jest z metalu czy taka juz miałeś czy dorabiałeś taka przekładnie ??
a co do łozysk to chyba mam podobny problem bo przy frezowaniu flycutterem powierzchnia jest nierówna jak brzy wrzeciono podskakiwało. POzdrawiam
a co do łozysk to chyba mam podobny problem bo przy frezowaniu flycutterem powierzchnia jest nierówna jak brzy wrzeciono podskakiwało. POzdrawiam