PARAMETRY SILNIKA KROKOWEGO A2153-9412

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.
Awatar użytkownika

Autor tematu
Kowal
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 361
Rejestracja: 30 sie 2005, 21:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

PARAMETRY SILNIKA KROKOWEGO A2153-9412

#1

Post napisał: Kowal » 07 paź 2007, 16:44

Witam
Nie moge nigdzie znaleźc w necie parametrów silnika krokowego o symbolu w tytule . Moze ktoś wie gdzie mozna szukac?
kable sa wyprowadzone w ilosci 6 szt.
dwa białe
1 czarny
1 zielony
1 czerwony
1 niebieski
moze ktos sie orientuje jaki typ motorka?
Z góry dzięki

A i jeszcze jedno?
Jak zdjąc kółko pasowe aby nie uszkodzic silnika. Nie ma śrób mocującyh!
Albo jest wklejone albo wsadzone na wcisk
Dzięki!
Załączniki
Resize of HPIM9637.JPG
Resize of HPIM9637.JPG (38.94 KiB) Przejrzano 680 razy
HPIM9642.JPG
HPIM9642.JPG (23.77 KiB) Przejrzano 682 razy
HPIM9643.JPG
HPIM9643.JPG (30.68 KiB) Przejrzano 689 razy


Miki
Diabeł leży w szczegółach a i tak liczy się suma kosztów globalnych

Tagi:


micro
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut 2005, 12:32
Lokalizacja: Poznań

#2

Post napisał: micro » 07 paź 2007, 21:16

Z tego co widzę jest to silnik unipolarny, dwufazowy, mamy więc 2 cewki z odczepami w środku.
Omomierzem możesz sprawdzić, które kabelki tworzą pary i gdzie znajduje się środek.


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#3

Post napisał: Leoo » 07 paź 2007, 22:21

Wszystko jest na tabliczce znamionowej. Wystarczy podłączyć silnik do odpowiedniego sterownika, na osi zamocować dźwignię i dynamometrem (wagą) zmierzyć moment trzymający.

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#4

Post napisał: gmaro » 08 paź 2007, 07:46

Jednym ze sposobów aby pozbyć się koła zębatego jest po prostu zeszlifować na długości po czym powinno zejść bez problemu , wadą jest to że trzeba uważać na oś silnika aby ją nie uszkodzić ;)
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#5

Post napisał: Leoo » 08 paź 2007, 10:28

W kwestii zdejmowania koła zębatego, radzę podgrzać je (wystarczy mały palnik, zapalniczka). Sposób sprawdzony wielokrotnie.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Kowal
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 361
Rejestracja: 30 sie 2005, 21:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#6

Post napisał: Kowal » 08 paź 2007, 10:51

Leoo pisze:W kwestii zdejmowania koła zębatego, radzę podgrzać je (wystarczy mały palnik, zapalniczka). Sposób sprawdzony wielokrotnie.
Witam
Właśnie takiej metody chciałem użyc ale nie byłem pewien czy mozna ja stosowac do silnikow. Jesli jest to sprawdzone to tak zrobie :mrgreen:

ps.
zaznacze "Pomógł"
Miki
Diabeł leży w szczegółach a i tak liczy się suma kosztów globalnych

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5598
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#7

Post napisał: adam Fx » 08 paź 2007, 22:03

napisz czy udało sie z tym podgrzaniem bo umie to nic nie dało moze za słabo je grzałem hhmmmm :roll:
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#8

Post napisał: Leoo » 08 paź 2007, 23:09

Kółko mogło być potraktowane klejem anaerobowym lub nawet cyjanoakrylem ale w jednym i drugim przypadku ciepło pomaga. Nie należy przesadzać z czasem nagrzewania by nie uszkodzić magnesu wirnika.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Kowal
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 361
Rejestracja: 30 sie 2005, 21:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#9

Post napisał: Kowal » 09 paź 2007, 15:07

adam Fx pisze:napisz czy udało sie z tym podgrzaniem bo umie to nic nie dało moze za słabo je grzałem hhmmmm :roll:
Witam
Zeszło bez żadnego problemu "jak po maśle". użylem zwyklej zapalniczki do podpalania gazu w kuchenkach z długim koncem. najpierw podgrzewalem powoli obracając kolko a potem chwilke poczekalem az sie cale rownomiernie rozgrzeje, (bylo wykonane z aluminium) wiec ciagnelo jak radiator.
Miki
Diabeł leży w szczegółach a i tak liczy się suma kosztów globalnych

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”