Centrownik
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 482
- Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
- Lokalizacja: Wrocław
na aledrogo sa za 610 takie chinole, jest to troche roznicy i tak. warto go doprowadzic do porzadku i bedzie chodził
[ Dodano: 2016-08-10, 19:26 ]
czy moglbys mi na PW ogolnikowo wytlumaczyc gdzie sie sie robi takie zakupy bo rozumiem ze przez neta na jakims portalu.. co trzeba zrobic i jak przebiega taka transakcja bo chetnie jakies przedmioty bym tez zamowil bezpośrednio jak ty. Jak znajdziesz chwile i chec oczywiscie
[ Dodano: 2016-08-10, 19:26 ]
czy moglbys mi na PW ogolnikowo wytlumaczyc gdzie sie sie robi takie zakupy bo rozumiem ze przez neta na jakims portalu.. co trzeba zrobic i jak przebiega taka transakcja bo chetnie jakies przedmioty bym tez zamowil bezpośrednio jak ty. Jak znajdziesz chwile i chec oczywiscie
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3099
- Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
- Lokalizacja: G-G
najpopularniejszy portal to AliExpress, a dużo info i poradników znajdziesz jak w google tylko wpiszesz zakupy z chin
https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=zakupy+z+chin+
https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=zakupy+z+chin+
I don't like principles, I prefer prejudices
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 11925
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Działanie tego przyrządu jest następujące:

podczas obrotu wokół mierzonego detalu dźwigienka 852 odchylając się na bok pod wpływem jego niecentryczności powoduje jednoczesne przechylenie ramiona kotwicy 844 z którą jest sztywno związana poprzesz kostkę (mocująco-ustawczą) 861.
Jako że ramiona obracającej się razem z dźwigienką kotwicy 844 ślizgają się po dolnej powierzchni korpusu 803, to jej przechylenie w którąkolwiek stronę powoduje uniesienie się korpusu 803 do góry na centralnej osi 841, a razem z nim czujnika zegarowego 825 którego trzpień pomiarowy 813 naciskany jest przez talerzyk (osi centralnej 841)
Między talerzykiem a czujnikiem znajduje się teleskopowy amortyzator 836 (ze sprężynką) którego zadaniem jest ewentualne zabezpieczenie czujnika przed przekroczeniem jego zakresu pomiarowego przez skok korpusu, i eliminacja drgań wskazówki czujnika zegarowego pod wpływem obrotu osi centralnej.

tarcza czujnika zegarowego 825(pod tarczą pomiarową i wskazówką)

mechanizm czujnika zegarowego 825

korpus centrownika 803 z widocznym trzpieniem pomiarowym(zębatym) 813 czujnika zegarowego

widoczna oś centralna 841 z talerzykiem i rozłożony amortyzator taleskopowy 836

korpus centrownika 803 z tuleją łożyska osi centralnej 841 i gniazdem osi pomiarowej 813 i amortyzatora 836

zmontowany z trzpieniem pomiarowym (813) amortyzator teleskopowy 836 w swoim gnieździe korpusu 803


podczas obrotu wokół mierzonego detalu dźwigienka 852 odchylając się na bok pod wpływem jego niecentryczności powoduje jednoczesne przechylenie ramiona kotwicy 844 z którą jest sztywno związana poprzesz kostkę (mocująco-ustawczą) 861.
Jako że ramiona obracającej się razem z dźwigienką kotwicy 844 ślizgają się po dolnej powierzchni korpusu 803, to jej przechylenie w którąkolwiek stronę powoduje uniesienie się korpusu 803 do góry na centralnej osi 841, a razem z nim czujnika zegarowego 825 którego trzpień pomiarowy 813 naciskany jest przez talerzyk (osi centralnej 841)
Między talerzykiem a czujnikiem znajduje się teleskopowy amortyzator 836 (ze sprężynką) którego zadaniem jest ewentualne zabezpieczenie czujnika przed przekroczeniem jego zakresu pomiarowego przez skok korpusu, i eliminacja drgań wskazówki czujnika zegarowego pod wpływem obrotu osi centralnej.

tarcza czujnika zegarowego 825(pod tarczą pomiarową i wskazówką)

mechanizm czujnika zegarowego 825

korpus centrownika 803 z widocznym trzpieniem pomiarowym(zębatym) 813 czujnika zegarowego

widoczna oś centralna 841 z talerzykiem i rozłożony amortyzator taleskopowy 836

korpus centrownika 803 z tuleją łożyska osi centralnej 841 i gniazdem osi pomiarowej 813 i amortyzatora 836

zmontowany z trzpieniem pomiarowym (813) amortyzator teleskopowy 836 w swoim gnieździe korpusu 803

pozdrawiam,
Roman
Roman
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 1902
- Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
- Lokalizacja: jelenia gora
Rozebrałem i według mnie powodem takiego działania jest zbyt duży luz w górnej części osi (przy chwycie). Nie za wiele można tam poprawić
. Dzis testowałem tak .Najpierw ustawiłem w/g czujnika w osi otworu a następnie obróciłem korpus do pozycji gdzie wskazówka najbardziej skacze. Ustawiłem ponownie tak aby wskazówka stała w miejscu.Porównując pozycje z pierwszego ustawienia i następnego wychodzi ze błąd jest do 0,06mm w osi. Jak dla mnie dokładność wystarczająca. Pomiarów dokonywałem na najkrótszej zakrzywionej dźwigience i otworze ø 60mm. Przypuszczam ze przy dłuższej dźwigience błąd będzie większy , chyba 


-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 482
- Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
- Lokalizacja: Wrocław
A takie coś ? to taśma z mocnego stopu stali ultra cienka i dokladna rózne grubosci i srednice chyba mam nawet od 0,005mm (na zdjeciu 0,02mm ) montujesz to na cieniutką warstwe locktide i zwęża sie srednica np. gniazda łożyska bardzo precyzyjna i twarda mozna nia kasowac nawet bardzo małe niedokladnosci


-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 482
- Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
- Lokalizacja: Wrocław
tulejka brazowa albo mosiezna najlepiej
a np. 4 mosiężne srubki dociskowe z kazdej strony jedna, delikatnie bys nimi mogł wycentrowac , i skasowac luz obciążenia tam są raczej znikome wiec 4 punkty oparcia chyba by wystarczyły i proste to do zrobienia bez specjalistycznego sprzetu
(pod warunkiem ze jest pare mm miesa na gwint)
podgląd ideowy

a np. 4 mosiężne srubki dociskowe z kazdej strony jedna, delikatnie bys nimi mogł wycentrowac , i skasowac luz obciążenia tam są raczej znikome wiec 4 punkty oparcia chyba by wystarczyły i proste to do zrobienia bez specjalistycznego sprzetu
(pod warunkiem ze jest pare mm miesa na gwint)
podgląd ideowy
