Remont WS 15

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

majster123
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 52
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:13
Lokalizacja: Śląsk

#351

Post napisał: majster123 » 06 sie 2016, 15:56

Mam rozmontowany silnik z WS15, bo wydawał straszne odgłosy, oba łożyska 6304 bez uszczelnień i nawalone pełno smaru, przedostawał się on nawet do środka.
Wymienić to na 2RS, czy zrobić jak w oryginale? Dodatkowo lepiej C3 czy nominalne?



Tagi:


lodzik1990
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 22
Posty: 25
Rejestracja: 25 paź 2015, 01:45
Lokalizacja: Nałęczów

#352

Post napisał: lodzik1990 » 06 sie 2016, 19:11

W silniku niema potrzeby stosowania lozysk RSS. Zamontuj krajowe FŁT (ZZ) i po problemie.
Inaczej wyglada sprawa w przypadku sterowania silnika falownikiem, ale to sa skrajne przypadki kiedy silnik kręci powyzej 50Hz.


Areo84
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 7
Posty: 999
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

#353

Post napisał: Areo84 » 06 sie 2016, 20:34

Śmiało możesz dać 2RS C3. Dekielki RS łatwiej zdjąć bez ich uszkodzenia i przesmarować łożysko niż przy krytym ZZ-gołymi blaszkami. Piszę o smarowaniu bo nieraz w nowych łożyskach tego smaru prawie nie ma. Pakowanie smaru do pełna też nie wskazane, max. to 50%. Kiedyś jeden szacowny mechanior pracujący wiele lat na utrzymaniu ruchu mówił mi że zawsze zagląda przed założeniem do łożysk krytych, a smarując rozrzedza troszkę fabryczne smary ŁT olejem i tak nasmarowane łożyska pracują ponoć dłużej. Od tej pory robię tak samo.


majster123
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 52
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:13
Lokalizacja: Śląsk

#354

Post napisał: majster123 » 08 sie 2016, 16:47

Założyłem 2RS z luzem nominalnym, firma FAG, aż się zdziwiłem, że silnik może chodzić tak cicho, bez paska słychać na upartego nawet buczenie stycznika, jedynie oś jest trochę ciepła (nie jakoś mocno, ale czuć).


trailer trash
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 3
Rejestracja: 06 sty 2016, 10:58
Lokalizacja: warszawa

#355

Post napisał: trailer trash » 18 sie 2016, 17:39

Witam, kupiłem niedawno ws15, lecz przyjechała z ucięta wtyczką, instalacja w warsztacie jest 5 żyłowa, jak połączyć nowy wtyk 5 bolców z 4 żyłowym przewodem? Chciałbym sprawdzić silnik oraz zabrać się do przeglądu wiertarki. Tabliczka znamionowa jest słabo czytelna, rok produkcji jest jedynie dobrze widoczny - 1978, a wyprodukowana jest przez szkolne warsztaty w Oleśnicy :?:, czy ktoś posiada dtr do tego modelu? Mam ściągniętą dokumentację, która była udostępniona w tym temacie, ale może ktoś ma coś bardziej aktualnego. Pozdrawiam.


zdzicho
Posty w temacie: 16

#356

Post napisał: zdzicho » 18 sie 2016, 20:36

Jedyny element sterujący w tych wiertarkach to wyłącznik. co chcesz w tej DTRce wypatrzeć? :shock:

Awatar użytkownika

ONATOS
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 607
Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:41
Lokalizacja: Bedzin

#357

Post napisał: ONATOS » 19 sie 2016, 00:03

trailer trash pisze:instalacja w warsztacie jest 5 żyłowa, jak połączyć nowy wtyk 5 bolców z 4 żyłowym przewodem?
Jeżeli w maszynie jest tylko ręczny wyłącznik napędu, to podłączasz trzy przewody fazowe i ochronny. Natomiast jeżeli w maszynie występuje sterowanie np. z podtrzymaniem, wtedy do zasilania tego podtrzymania wykorzystujesz piątą żyłę zwany przewodem neutralnym. Ta żyła neutralna współpracuje z różnicówką.


rkowalski
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 38
Posty: 76
Rejestracja: 26 sie 2015, 13:17
Lokalizacja: Chojna

#358

Post napisał: rkowalski » 21 sie 2016, 13:12

Coś tam idzie, powoli ale nie śpieszy mi się:) Pozdrawiam.

Przed toczeniem i spawaniem.
Obrazek

Po.
Obrazek

Silnik po remoncie i zmianie koła pasowego.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nowa instalacja. Elektrykiem nie jestem... ale działa:)
Obrazek

Reszta klamotów.
Obrazek

Obrazek


Bartollini
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 185
Rejestracja: 06 lis 2012, 16:59
Lokalizacja: Wkz

#359

Post napisał: Bartollini » 21 sie 2016, 13:59

"szafa" fajna. Jeśli chcesz to dołóż sobie wyłącznik nożny, chwilowy czasem może się przydać.


upanie
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 32
Posty: 1962
Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
Lokalizacja: Wyszków

#360

Post napisał: upanie » 23 sie 2016, 06:24

Podziwiam Cie kolego rkowalski :)
Odnowione elementy wiertarki wyglądają naprawdę pięknie, a zdjęcia aż dech zapierają.
Tylko że minął już prawie rok a wiertarka nie działa. Ona ma wiercić czy stać w gablotce?
Rozumiem, że kiedyś poskładasz i będzie gotowa do pracy ale czy będziesz nią faktycznie wiercił?
Przecież pewnie się pobrudzi a może nawet coś zarysuje albo odpryśnie. Znowu remont?
No chyba, że jednak do gablotki...

Zaraz mi się dostanie hehe :mrgreen:
czilałt...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”