Tsb 16
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 603
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 603
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 31
- Posty: 101
- Rejestracja: 23 sty 2010, 18:04
- Lokalizacja: jędrzejewo
Olej kapie tylko tak że nie wypelnia sie komora tam gdzie jest wziernik a co za tym idzie olej nie trafia do rurek w komorze wrzeciona. Widac ze wydostaje sie rurka ale to sa kropelki i sa one strasznie niemrawe bez jakiegos super cisnienia, tyle co wyplynie do komory tyle splywa i komora jest wypelniona do poziomu rurek wyplywowej i odplywowej pompki a to za malo by sie przelac na wrzeciono
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 603
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
1. Czy dolne otwory odpływowe z komory olejowskazu mają ograniczony przepływ kawałkami filcu? Jeżeli nie to cały olej spłynie dołem i do wrzeciennika nic nie dopłynie.
2. Na rurkę doprowadzającą olej do komory załóż kawałek rurki plastikowej (w miarę szczelnie dopasowaną) około 0,5 m i zawieś ją w pionie, uruchom tokarkę. W ten sposób sprawdzisz wydajność pompki i jak zaworki trzymają olej po wyłączeniu tokarki.
2. Na rurkę doprowadzającą olej do komory załóż kawałek rurki plastikowej (w miarę szczelnie dopasowaną) około 0,5 m i zawieś ją w pionie, uruchom tokarkę. W ten sposób sprawdzisz wydajność pompki i jak zaworki trzymają olej po wyłączeniu tokarki.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 31
- Posty: 101
- Rejestracja: 23 sty 2010, 18:04
- Lokalizacja: jędrzejewo
Chodzi o to czy na rurke odprowadzajaca olej z komory olejowskazu nalozony jest filc-nie ma tam nic, wystaje tylko rurka miedziana, w sumie dwie jedna podaje olej a druga splywa. Wieczorem zaloze wezyk i sprawdze jak z tym olejem i zaworkami
[ Dodano: 2016-04-21, 12:01 ]
Rurke tej dlugosci w jakim czasie pompka powinna napelnic? Czy moze jakies zdjecia gdzie ma byc ten filc i jak zalozony?
[ Dodano: 2016-04-21, 16:34 ]
Pytanie tak na maeginesie bo pompka jest prioritetem dla mnie, a mianowicie czy przy tej dzwigni u gory po lewj, chyba od tulejek zaciskowych sa jakieś kulki? Ta dzwignia teraz obraca sie luzno i trze metal o metal. Na jakiej zasadzie dziala ten mechanizm? Odnosnie pompki to gdzie ma byc ten filc, co on ma za zadanie?
[ Dodano: 2016-04-21, 12:01 ]
Rurke tej dlugosci w jakim czasie pompka powinna napelnic? Czy moze jakies zdjecia gdzie ma byc ten filc i jak zalozony?
[ Dodano: 2016-04-21, 16:34 ]
Pytanie tak na maeginesie bo pompka jest prioritetem dla mnie, a mianowicie czy przy tej dzwigni u gory po lewj, chyba od tulejek zaciskowych sa jakieś kulki? Ta dzwignia teraz obraca sie luzno i trze metal o metal. Na jakiej zasadzie dziala ten mechanizm? Odnosnie pompki to gdzie ma byc ten filc, co on ma za zadanie?
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 603
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa
Właśnie jestem bezpośrednio po testach pompki mojej TSB 16.
Postanowiłem zmierzyć ile oleju daje pompka na jeden suw pracy.
Na jeden suw przypada 0,15 cm3 oleju. Wizualnie w olejowskazie wyraźnie pulsuje olej.
Na rurkę zasilającą komorę olejowskazu założyłem wężyk o średnicy wewnętrznej 3 mm długości ponad metr, zawieszony w pionie. Przy obrotach wrzeciona 800/min. wężyk napełnia się z prędkością około 35 cm na 10 sekund. Obracając wrzecionem ręką zapełniłem wężyk ponad metr i taki poziom się utrzymywał do momentu odłączenia wężyka i spuszczenia oleju, co potwierdziło szczelność zaworków.
Co do tego filcu ograniczającego wypływ oleju z komory olejowskazu to są to kawałki ucięte stożkowo wetknięte w otwory rurek. Działają na zasadzie knota i kroplowo smarują mechanizm poniżej komory.
Działanie mechanizmu zaciskania tulejek najlepiej prześledzić na rysunku wrzeciennika w DTR. Przechylając dźwignię, przesuwa ona poprzez "widełki" tuleję a ta wciska kulki pomiędzy element stały wrzeciona i pierścień ruchomy, wciągając w ten sposób rurkę z wkręconą tulejką w oprawę-zabierak.
Postanowiłem zmierzyć ile oleju daje pompka na jeden suw pracy.
Na jeden suw przypada 0,15 cm3 oleju. Wizualnie w olejowskazie wyraźnie pulsuje olej.
Na rurkę zasilającą komorę olejowskazu założyłem wężyk o średnicy wewnętrznej 3 mm długości ponad metr, zawieszony w pionie. Przy obrotach wrzeciona 800/min. wężyk napełnia się z prędkością około 35 cm na 10 sekund. Obracając wrzecionem ręką zapełniłem wężyk ponad metr i taki poziom się utrzymywał do momentu odłączenia wężyka i spuszczenia oleju, co potwierdziło szczelność zaworków.
Co do tego filcu ograniczającego wypływ oleju z komory olejowskazu to są to kawałki ucięte stożkowo wetknięte w otwory rurek. Działają na zasadzie knota i kroplowo smarują mechanizm poniżej komory.
Działanie mechanizmu zaciskania tulejek najlepiej prześledzić na rysunku wrzeciennika w DTR. Przechylając dźwignię, przesuwa ona poprzez "widełki" tuleję a ta wciska kulki pomiędzy element stały wrzeciona i pierścień ruchomy, wciągając w ten sposób rurkę z wkręconą tulejką w oprawę-zabierak.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 603
- Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
- Lokalizacja: W-wa