Tsb 16

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
majkel200
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 31
Posty: 101
Rejestracja: 23 sty 2010, 18:04
Lokalizacja: jędrzejewo

#31

Post napisał: majkel200 » 20 kwie 2016, 21:33

Paski sa napiete, jak uzupelnie olej odkrecajac olejowskaz strzykawka to chwile jest ok a pozniej poziom oleju opada i nie zdazy pompka go uzupelnic w tej komorze by sie przelał na wrzeciono, obroty tez zmienialem i nie ma efektu



Tagi:


Grzegorz53
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 30
Posty: 603
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#32

Post napisał: Grzegorz53 » 20 kwie 2016, 22:40

Czyli wychodzi na to, że zaworki w pompce nie trzymają ?


Autor tematu
majkel200
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 31
Posty: 101
Rejestracja: 23 sty 2010, 18:04
Lokalizacja: jędrzejewo

#33

Post napisał: majkel200 » 20 kwie 2016, 23:11

Jak bym to wiedział to bym nie poruszał tematu na forum. Czy olej powinien mocno tryskac czy tylko kapac?


Grzegorz53
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 30
Posty: 603
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#34

Post napisał: Grzegorz53 » 20 kwie 2016, 23:54

Nie ma takiej możliwości aby tryskał i nie ma takiej potrzeby. Wystarczy aby zębatki i łożyska były stale zwilżone olejem, jeżeli olej kapie z końców rurek to jest ok.


Autor tematu
majkel200
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 31
Posty: 101
Rejestracja: 23 sty 2010, 18:04
Lokalizacja: jędrzejewo

#35

Post napisał: majkel200 » 21 kwie 2016, 05:48

Olej kapie tylko tak że nie wypelnia sie komora tam gdzie jest wziernik a co za tym idzie olej nie trafia do rurek w komorze wrzeciona. Widac ze wydostaje sie rurka ale to sa kropelki i sa one strasznie niemrawe bez jakiegos super cisnienia, tyle co wyplynie do komory tyle splywa i komora jest wypelniona do poziomu rurek wyplywowej i odplywowej pompki a to za malo by sie przelac na wrzeciono


Grzegorz53
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 30
Posty: 603
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#36

Post napisał: Grzegorz53 » 21 kwie 2016, 10:56

1. Czy dolne otwory odpływowe z komory olejowskazu mają ograniczony przepływ kawałkami filcu? Jeżeli nie to cały olej spłynie dołem i do wrzeciennika nic nie dopłynie.
2. Na rurkę doprowadzającą olej do komory załóż kawałek rurki plastikowej (w miarę szczelnie dopasowaną) około 0,5 m i zawieś ją w pionie, uruchom tokarkę. W ten sposób sprawdzisz wydajność pompki i jak zaworki trzymają olej po wyłączeniu tokarki.


Autor tematu
majkel200
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 31
Posty: 101
Rejestracja: 23 sty 2010, 18:04
Lokalizacja: jędrzejewo

#37

Post napisał: majkel200 » 21 kwie 2016, 11:16

Chodzi o to czy na rurke odprowadzajaca olej z komory olejowskazu nalozony jest filc-nie ma tam nic, wystaje tylko rurka miedziana, w sumie dwie jedna podaje olej a druga splywa. Wieczorem zaloze wezyk i sprawdze jak z tym olejem i zaworkami

[ Dodano: 2016-04-21, 12:01 ]
Rurke tej dlugosci w jakim czasie pompka powinna napelnic? Czy moze jakies zdjecia gdzie ma byc ten filc i jak zalozony?

[ Dodano: 2016-04-21, 16:34 ]
Pytanie tak na maeginesie bo pompka jest prioritetem dla mnie, a mianowicie czy przy tej dzwigni u gory po lewj, chyba od tulejek zaciskowych sa jakieś kulki? Ta dzwignia teraz obraca sie luzno i trze metal o metal. Na jakiej zasadzie dziala ten mechanizm? Odnosnie pompki to gdzie ma byc ten filc, co on ma za zadanie?


Grzegorz53
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 30
Posty: 603
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#38

Post napisał: Grzegorz53 » 21 kwie 2016, 22:06

Właśnie jestem bezpośrednio po testach pompki mojej TSB 16.
Postanowiłem zmierzyć ile oleju daje pompka na jeden suw pracy.
Na jeden suw przypada 0,15 cm3 oleju. Wizualnie w olejowskazie wyraźnie pulsuje olej.
Na rurkę zasilającą komorę olejowskazu założyłem wężyk o średnicy wewnętrznej 3 mm długości ponad metr, zawieszony w pionie. Przy obrotach wrzeciona 800/min. wężyk napełnia się z prędkością około 35 cm na 10 sekund. Obracając wrzecionem ręką zapełniłem wężyk ponad metr i taki poziom się utrzymywał do momentu odłączenia wężyka i spuszczenia oleju, co potwierdziło szczelność zaworków.

Co do tego filcu ograniczającego wypływ oleju z komory olejowskazu to są to kawałki ucięte stożkowo wetknięte w otwory rurek. Działają na zasadzie knota i kroplowo smarują mechanizm poniżej komory.

Działanie mechanizmu zaciskania tulejek najlepiej prześledzić na rysunku wrzeciennika w DTR. Przechylając dźwignię, przesuwa ona poprzez "widełki" tuleję a ta wciska kulki pomiędzy element stały wrzeciona i pierścień ruchomy, wciągając w ten sposób rurkę z wkręconą tulejką w oprawę-zabierak.


Autor tematu
majkel200
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 31
Posty: 101
Rejestracja: 23 sty 2010, 18:04
Lokalizacja: jędrzejewo

#39

Post napisał: majkel200 » 21 kwie 2016, 22:18

Jutro wieczorem zaloze wezyk u siebie i sprawdze. Pulsowanie oleju widac ale to taki maly w przenosni gejzerek bez rewelacji. Jeżeli nie bedzie tego filcu to cos sie stanie? Nie wiem gdzie on musi byc zalozony. Co jeslij zaworki nie trzymaja?


Grzegorz53
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 30
Posty: 603
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#40

Post napisał: Grzegorz53 » 21 kwie 2016, 22:24

Przypuszczam, że Twoja pompka jest ok i po przytkaniu odpływu z komory starczy oleju na wrzeciono.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”