Remont WS 15

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC
Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 21
Posty: 11925
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#271

Post napisał: RomanJ4 » 18 lis 2015, 13:40

2RS to uszczelnienie gumowe z obu stron. a ZZ to blaszka ochronna z obu stron

http://www.pkm.edu.pl/index.php/compone ... 1-03010107
Bardziej szczegółowe informacje w katalogach FAG.
http://sped.pl/oznaczenia-lozysk-firmy-fag/
https://www.google.pl/search?q=oznakowa ... sQGV-aa4DA
https://www.google.pl/search?q=oznakowa ... sQHsmKvYCg[/b]


pozdrawiam,
Roman

Tagi:


lodzik1990
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 22
Posty: 25
Rejestracja: 25 paź 2015, 01:45
Lokalizacja: Nałęczów

#272

Post napisał: lodzik1990 » 03 gru 2015, 23:06

odświeżę temat. z racji że nie mam dostępu do czujnika bicia, to pozwoliłem zrobić sobie takowy z woltomierza. Po prostu wymontowałem cały ustrój z obudowy i tyle. Motywacji nabrałem po tym jak moim oczom ukazało się bicie na nowym wrzecionie. wymieniłem tylko górne łożysko pod nakrętką. dolnego łożyska 6205 nie ruszałem bo uznałem że jeszcze w miarę kręci się. co do łożyska oporowego to ono niema wpływu na boczne bicie wrzeciona. Postanowiłem że jutro wymienię dolne łożysko 6205, ale czy to pomoże to nie wiem. YT:

Awatar użytkownika

rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 54
Posty: 2342
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#273

Post napisał: rc36 » 04 gru 2015, 00:35

Co ma niby symbolizować ten voltomierz, gdzie jest pokazane to bicie wrzeciona :?: weź się ogarnij i kup czujnik zegarowy ze statywem i nie kombinuj z jakimiś wynalazkami.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 21
Posty: 11925
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#274

Post napisał: RomanJ4 » 04 gru 2015, 01:21

lodzik1990 pisze:nie mam dostępu do czujnika bicia, to pozwoliłem zrobić sobie takowy z woltomierza
:?:
Obrazek
pozdrawiam,
Roman


lodzik1990
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 22
Posty: 25
Rejestracja: 25 paź 2015, 01:45
Lokalizacja: Nałęczów

#275

Post napisał: lodzik1990 » 04 gru 2015, 01:44

rc36 pisze:Co ma niby symbolizować ten voltomierz, gdzie jest pokazane to bicie wrzeciona :?: weź się ogarnij i kup czujnik zegarowy ze statywem i nie kombinuj z jakimiś wynalazkami.
Może nie wszystko naraz. pierw muszę ws15 doprowadzić do ładu a potem tokarkę uruchomić. czujnik kupię jak będę miał do czego użyć go. bo jednorazowe użycie nie wchodzi w grę. Postanowiłem, że wymienię i łożysko oporowe razem z bieżniami.

Awatar użytkownika

Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 16
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#276

Post napisał: Mat3ys » 04 gru 2015, 07:49

Przecież to grosze a musi być.


rkowalski
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 38
Posty: 76
Rejestracja: 26 sie 2015, 13:17
Lokalizacja: Chojna

#277

Post napisał: rkowalski » 19 gru 2015, 23:19

Jeszcze raz w sprawie łożysk, chyba będę zamawiał ZVL-Slovakia. I tu pytanie czy jest różnica z jakim luzem zamówię? Czy będzie to normalny czy też powiekszony C3? Dajcie znać:) Aaaaa no i dalej nie mogę zdjąć tego cholernego koła pasowego z silnika... próbowałem podkładać pod najmniejsze koło pasowe(te najbliżej silnika) 2 płaskowniki o gr. 8mm przy samym wale a nastepnie lapałem je ściągaczem na końcach po opu stronach i kręciłem... jedynie płaskowniki powyginałem :shock: Macie pomysły? Pozdro.


krj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Kraków

#278

Post napisał: krj » 20 gru 2015, 07:04

Trzymac w dloniach kolopasowe a druga osoba wybija os silnika mlotkiem przez jakis kawalek preta.


rkowalski
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 38
Posty: 76
Rejestracja: 26 sie 2015, 13:17
Lokalizacja: Chojna

#279

Post napisał: rkowalski » 20 gru 2015, 17:05

Próbowałem tak... ani drgnie. Dzisiaj wał poleciał do zamrażarki, zobaczymy jutro. :neutral:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 21
Posty: 11925
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#280

Post napisał: RomanJ4 » 20 gru 2015, 22:22

rkowalski pisze:2 płaskowniki o gr. 8mm przy samym wale a nastepnie lapałem je ściągaczem na końcach po opu stronach i kręciłem... jedynie płaskowniki powyginałem
Łapiąc ściągaczem taki jak poniżej - nie wygniesz. (nawiasem, kiedyś i tak się przyda)
Obrazek Obrazek
http://www.promotorlublin.pl/?3927,scia ... -ae310006b
http://www.proficentrum.pl/odklejacze-d ... k,186.html
Normalnie działa on jak klin kiedy dwie ukośnie ścięte połówki znajdujące się między kołem pasowym a łożyskiem (czy jego obudową) są ściągane śrubami wszędzie tam gdzie łapy normalnego ściągacza nie mogą podejść zez względu na wąską przerwę.
Ale w Twoim przypadku mogą zastąpić podkładane płaskowniki. Na pewno się nie wygną.
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 20 gru 2015, 22:34 przez RomanJ4, łącznie zmieniany 2 razy.
pozdrawiam,
Roman

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”