Stała prędkość

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
SFilip
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 24 cze 2015, 12:52
Lokalizacja: Nowa Sarzyna

Stała prędkość

#1

Post napisał: SFilip » 24 cze 2015, 12:56

Dzień dobry.
Chciałbym zapytać o stałą prędkość skrawania. Jestem laikiem w związku z obróbką ubytkową i dostałem pytanie od prowadzącego o stałą prędkość skrawania, jej zastosowanie na jakich maszynach sie stosuje ? Nie mogę znaleźć nic w internecie dlatego kieruję to pytanie tutaj.



Tagi:

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7981
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#2

Post napisał: WZÓR » 24 cze 2015, 18:04

Np. na tokarce CNC

Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki


wackon
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 4
Posty: 78
Rejestracja: 29 lip 2008, 01:45
Lokalizacja: Pszów

Re: Stała prędkość

#3

Post napisał: wackon » 24 cze 2015, 20:03

SFilip pisze:Dzień dobry.
Chciałbym zapytać o stałą prędkość skrawania. Jestem laikiem w związku z obróbką ubytkową i dostałem pytanie od prowadzącego o stałą prędkość skrawania, jej zastosowanie na jakich maszynach sie stosuje ? Nie mogę znaleźć nic w internecie dlatego kieruję to pytanie tutaj.
Prędkość skrawania jak nazwa wskazuje jest prędkością z jaką narzędzie skrawa materiał.... przy jednakowej wielkości RPM (obroty wrzeciona) wielkość ta będzie różna dla różnych średnic... dlatego w obrabiarkach CNC są instrukcje stałej prędkości skrawania, które automatycznie dostosowują obroty do średnicy na jakiej znajduje się ostrze narzędzia


mdg
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 700
Rejestracja: 16 gru 2008, 09:16
Lokalizacja: Dzierżoniów

#4

Post napisał: mdg » 25 cze 2015, 10:36