Identyfikacja tokarki

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#31

Post napisał: pioterek » 06 cze 2014, 09:04

No tak kolega prędzej już podał tego linka

http://www.lathes.co.uk/fayscott/index.html

Natomiast nie mogę podać linka, ale po szukaniu w goglach jest jakiś pdf:
Fay & Scott 1919 Machine Tools - 1919

http://vintagemachinery.org/MfgIndex/de ... =306&tab=0

Tu kolega radeksr2 coś kombinował ale mały odzew jakoś

http://www.practicalmachinist.com/vb/an ... es-263407/

http://www.practicalmachinist.com/vb/an ... he-223571/

radeksr2
Ciekawi mnie jakie są możliwości robienia gwintówt metrycznych i czy w związku z tym wcześniejsze nakierowanie na stare zapiski dało rozwiązanie tego problemu.

Obrazek

Gwlnty calowe na przekładni nortona dają pokaźny wybór jednak obawiam się czy maszyna jest zaopatrzona w koła zębate gitary dające taką możliwość. Jak to jest?

Obrazek



Tagi:


Autor tematu
radeksr2
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 21
Posty: 72
Rejestracja: 27 paź 2008, 18:40
Lokalizacja: Blgoraj

#32

Post napisał: radeksr2 » 07 cze 2014, 09:39

O widzisz nawet mam ta planszajbe tylko za kolem zębatym będę musial sie rozgladnac :razz: Nie ma mostka, ale za to cale łoże jest regulowane mozna je przesunac ok. 50cm do tylu jezdzi ono tak jakby po drugim lozu...
A co do gwintow wygrzebalem rowniez oslony od niej i o to taka tabliczke
Obrazek
mysle ze juz teraz nie bedzie problemu bo nawet kola zmianowe sa :wink:

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#33

Post napisał: pioterek » 07 cze 2014, 12:00

No to pięknie, więc jakie koła brakują, czy może są wszystkie, bo w tabeli nie ma skoku 1,75mm do gwintu M12 więc zamiast 40z trzeba by dać 35z ( ale to nie jest sprawdzone ani pewne ) i maszynę ustawić jak na 2mm. Trzeba pamiętać aby koła dokupione miały zęby takiej samej wielkości jak te z którymi współpracują zobacz na to hasło:

m – moduł zęba parametr charakteryzujący wielkość
zębów koła zębatego na stronie:

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... %C4%99bate


Autor tematu
radeksr2
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 21
Posty: 72
Rejestracja: 27 paź 2008, 18:40
Lokalizacja: Blgoraj

#34

Post napisał: radeksr2 » 07 cze 2014, 19:03

Są wszystkie takze nie ma problemu a co do tej 12 to sie juz jakos obejdzie :wink:

P.S
Udalo sie znaleźć oryginalne zdjecia widac na nich jak odsuwa sie to loze :razz:

Obrazek

Obrazek


Autor tematu
radeksr2
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 21
Posty: 72
Rejestracja: 27 paź 2008, 18:40
Lokalizacja: Blgoraj

#35

Post napisał: radeksr2 » 17 cze 2014, 19:45

Zastanawiam sie nad tym po co tylna stopa jest wachliwa. Czy ktos moze mi to wytlumaczyc bo nie przychodzi mi nic do glowy..


trzasu
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1325
Rejestracja: 10 cze 2007, 00:16
Lokalizacja: o/Bełchatowa

#36

Post napisał: trzasu » 17 cze 2014, 22:07

radeksr2 pisze:Zastanawiam sie nad tym po co tylna stopa jest wachliwa. Czy ktos moze mi to wytlumaczyc bo nie przychodzi mi nic do glowy..
Z tego co widzę to jest tam wahliwa stopa która posiada dwa przeguby które umożliwiają kompensację wszelkich nierówności podłoża.
Gdyby była sztywna stopa to posadzka pod nią musiałby być idealnie równa tak by cały ciężar był przenoszony przez całą stopę, podparcie takiej sztywnej stopy tylko w jednym punkcie wnosiłoby niekorzystne obciążenie ciężarem w jednym punkcie na korpus maszyny, większość maszyny jest posadawianych na sztywnych korpusach ze stopami regulacyjnymi.


Autor tematu
radeksr2
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 21
Posty: 72
Rejestracja: 27 paź 2008, 18:40
Lokalizacja: Blgoraj

#37

Post napisał: radeksr2 » 06 lut 2015, 22:51

Miałem trochę przerwy przy remoncie no ale juz prawie wszystko gotowe.
Ma ktos moze przekrój smarowniczki/olejarki do panewek?
Jak rozwiac problem z smarowaniem ?

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 11925
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#38

Post napisał: RomanJ4 » 07 lut 2015, 09:12

Olejem(najprawdopodobniej), czy smarem stałym?
Olejowe grawitacyjne, knotowe, igłowe, itd ..
http://www.greyfin.pl/c/smarownice-grawitacyjne
Obrazek Obrazek
o łożyskach ślizgowych: http://slideplayer.pl/slide/426800/
smarem stałym (dozowanie sprężynowe)
Obrazek Obrazek
http://www.utrzymanieruchu.pl/menu-gorn ... ease-100a/
http://www.forumsmarowe.pl/smarownica-a ... czna-s100/
Obrazek
http://www.greyfin.pl/c/smarownice-spre ... ne-na-smar
itd...
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 7
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#39

Post napisał: panzmiasta » 07 lut 2015, 09:47

Ale tam na poprzedniej stronie masz już zamontowane pojemniki na olej , i nawet jakąś szmatkę widzę , oczywiście na panewkach masz wzdłóżne przecięcia i w nich wkładki z filcu ? Ja do smarowania używam silnikowego oleju 10w40 , i podczas pracy dokrapiam co jakiś czas przednią i tylną panewkę oraz inne "otwory olejowe " . Olejarka tego typu http://allegro.pl/neo-metalowa-oliwiark ... 48005.html , moją oczywiście sam sobie zrobiłem w 5 min .

PS: Fajnie że udało Ci się ją poskładać , podchodziłem dość sceptycznie ... a tu proszę , masz foty odnowionej?
Ostatnio zmieniony 07 lut 2015, 11:06 przez panzmiasta, łącznie zmieniany 1 raz.
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam


Autor tematu
radeksr2
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 21
Posty: 72
Rejestracja: 27 paź 2008, 18:40
Lokalizacja: Blgoraj

#40

Post napisał: radeksr2 » 07 lut 2015, 10:24

Z tego co pamietam to przeciecia byly ale wkladek z filcu nie widzialem?
To są pozostalosci po starych olejarakch tylko miseczki a kawalki szmatek po to żeby syf nie wpadal.
Będę musial chyba zamówic takie olejarki grawitacyjne.
Zdjecia podrzucę pózniej :wink:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”