Renowacja tokarki B. Karger Berlin 0 17

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Docent
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 8
Posty: 11
Rejestracja: 27 lut 2014, 22:48
Lokalizacja: Bydzia

#31

Post napisał: Docent » 12 sty 2015, 11:42

motomisiek:
Oczywiście masz rację; obroty pomyliłem. Jak pisałem wyżej mogę udostępnić skany oryg. instrukcji w zamian za pożyczenie ORYGINALNEGO konika do skopiowania. Zapewne konieczna będzie wysyłka w przypadku konia. Skąd jesteś?
Nie pisz na priv bo nie dojdzie wiadomość- nie działa skrzynka. Już pisałem do Ciebie DWIE wiadomości i pozostały w folderze "do wysłania". Sprawdź czy może je masz w skrzynce. Podałem wyżej swojego maila; przyślij mi swój telefon.



Tagi:

Awatar użytkownika

rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2263
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#32

Post napisał: rc36 » 12 sty 2015, 12:27

Docent pisze:Już pisałem do Ciebie DWIE wiadomości i pozostały w folderze "do wysłania"
Tak tutaj działa skrzynka, że dopóki odbiorca nie odczyta wiadomości to wiadomość wisi w folderze "do wysłania".


Docent
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 8
Posty: 11
Rejestracja: 27 lut 2014, 22:48
Lokalizacja: Bydzia

#33

Post napisał: Docent » 12 sty 2015, 12:59

rc-36:
Dziękuję za wyjaśnienie. Niestety to tylko teoria i o kłopotach z privem można na Forum czytać w kilku miejscach:)


motomisiek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 9
Rejestracja: 22 lis 2014, 22:28
Lokalizacja: Łódź

#34

Post napisał: motomisiek » 12 sty 2015, 17:06

niestety kolego Bydgost to nie będą rozbierane zdjęcia bo na razie maszyna jest złożona tylko konik jest w proszku, w najbliższym czasie będę rozbierał posuw poprzeczny bo coś ciężko chodzi i wystaje z tyłu taka mosiężna listwa, myślę że jak zrobię foto to będzie można łatwiej to wyjaśnić. Kolego Docent ja mieszkam w okolicy Łodzi a ty jak sądzę chyba w Bydgoszczy? Podam Ci na maila mój numer to się zdzwonimy i pogadamy, może dało by się jakoś spotkać i załatwić to bez wysyłania sobie wzajemnie tych klamotów, przy okazji może byśmy wymienili spostrzeżenia powiem szczerze że liczę na twoją wiedzę.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#35

Post napisał: BYDGOST » 12 sty 2015, 23:32

O tej tokarce to nie pogadamy bo jej nie znam, ale chętnie śledzę wątek. Ja tak wyżej napisałem, bo teraz składam inną, dużo mniejszą i tak się zastanawiam, czy mam wystarczającą ilość zdjęć zrobionych podczas jej rozbiórki. Obecnie zakończyłem etap skrobania suportu i czas brać się za składanie reszty, żeby nie stała taka goła. A jeśli chodzi o rozmowy, to jeśli będę umiał coś podpowiedzieć to nie widzę problemu.
Z takimi stwierdzeniami trzeba uważać, bo kiedyś zapytali się niewidomego, czy weźmie udział w biegu przez płotki, to odpowiedział: - Nie widzę problemu!
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


motomisiek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 9
Rejestracja: 22 lis 2014, 22:28
Lokalizacja: Łódź

#36

Post napisał: motomisiek » 13 sty 2015, 09:50

wklejam trzy foty mojej maszyny jeszcze przed zakupemObrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#37

Post napisał: BYDGOST » 13 sty 2015, 23:16

Widzę, że jest sporo części pordzewiałych. Może warto spróbować odrdzewiania elektrolitycznego?
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Awatar użytkownika

clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#38

Post napisał: clipper7 » 17 sty 2015, 20:47

Tak dla porównania :
http://allegro.pl/tokarka-g-karger-berl ... 92836.html
Ludzie, niestety, są różni :cry:
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ


Docent
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 8
Posty: 11
Rejestracja: 27 lut 2014, 22:48
Lokalizacja: Bydzia

#39

Post napisał: Docent » 17 sty 2015, 21:01

Ten Karger z aukcji pochodzi sprzed roku 36go na pewno=>nadlew "Berlin 0.17"; a prawdopodobnie są to raczej lata 20te. Stąd taka modułowa konstrukcja- to nie jest "rozwalony" sprzęt ale rozebrany. Inna sprawa,że nie przedstawia żadnej wartości użytkowej; szalenie prymitywny model.


motomisiek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 9
Rejestracja: 22 lis 2014, 22:28
Lokalizacja: Łódź

#40

Post napisał: motomisiek » 22 sty 2015, 13:18

rdza w mojej maszynie to jest najmniejszy problem, ogólnie jest w kiepskim stanie technicznym. Jako że chwilowo musiałem przerwać robotę nad frezarką to zabrałem się za rozbiórkę kargera konik już był rozebrany więc przyszedł czas na wrzeciennik. I w trakcie rozbiórki wyszły niezłe jaja, ogólnie maszyna jest zdrowo przerobiona. Ogólnie mówiąc wrzeciono jest u mnie na łożyskach tocznych, udało mi się wyjąć wrzeciono głównie przy użyciu sporego młotka :mrgreen: mam teraz pytanie jak zdjąć to koło pasowe? Jak pomyję wszystkie części to zrobię pare zdjęć bo narazie wszystko jest tak zasmarowane że prześwitu nima :cry:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”