m = da : z+2
gdzie:
m = moduł zębów koła
da = średnica zewnętrzna koła
z = ilość zębów

czyli
da = m x (z+2)
Reasumując: im więcej zębów, tym większa średnica koła, ale nie dowolna bo zmieniłby się moduł zęba (i nie pasowałoby do drugiego)
Nie do konca tak jest mozna zwiekszyc lub zmniejszyc ilosc zebow oraz wielkosc zeba a srednica kola pozostanie ta sama.RomanJ4 pisze:Reasumując: im więcej zębów, tym większa średnica koła, ale nie dowolna bo zmieniłby się moduł zęba (i nie pasowałoby do drugiego)
a jak napisałem?rc666 pisze:mozna zwiekszyc lub zmniejszyc ilosc zebow oraz wielkosc zeba a srednica kola pozostanie ta sama.
Jeśli zmieniasz wielkość zęba(moduł), to i ich ilość na tej samej średnicy się zmieni. I odwrotnie, dla tej samej średnicy zmieniając ilość zębów - moduł ulega zmianie.rc666 pisze:RomanJ4 napisał/a:
Reasumując: im więcej zębów, tym większa średnica koła, ale nie dowolna bo zmieniłby się moduł zęba (i nie pasowałoby do drugiego)
rc666 pisze:mamy dwa kola, takie same(przełożenie 1:1), zmieniamy ilość zębów. Co się zmieni w przekładni.
Także.pukury pisze:zmieni się rozstaw osi .
Zmieni się stopień pokrycia. przy drobniejszych zębach(mniejszy moduł) występuje większy stopień pokrycia ,niż przy większym module,a tej samej średnicy. Im większy stopień pokrycia, tym przekładnia pracuje płynniej i ciszej.rc666 pisze:RomanJ4
Wlasnie o to mi chodzi.
Pytalem jak to wplywa na prace samej przekladni.
Czyli mamy dwa kola, takie same(przelozenie 1:1), zmieniamy ilosc zebow. Co sie zmieny w przekladni.
satsun!
dzieki wielkie, masz jeszcze cos takiego?