OUS 1 profi remont, poprawa niedoróbek, zmiany konstrukcyjne
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 17
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 16
- Posty: 788
- Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
- Lokalizacja: MALBORK
albo ... wziąć kawałek pręta 12 mm , wytoczyć "ładny " klucz , w środku rozwiercić na głębokość 10mm [nie pamiętam średnicy otworu , trzeba dobrać doświadczalnie ] , łapiemy pręta w szczypce , grzejemy na gazie do jasnoczerwonego koloru ,kładziemy na twardym metalu i młotkiem 0,5kg sru , przekręcamy szybko o 90st i sru i mamy prawie gotowy klucz ... A wracając do zmian i tuningów , bardzo ciekawy fabryczny sposób na zmniejszenie drgań silnika w osiołku ... przynajmniej dla tych którzy używają koła pośredniego - jedno koło jest starszego typu a drugie z przesunięciem mocowania o ok 3cm , koło pośrednie idzie w dół , silnik do przodu - nie wiem ile to daje bo oczywiście u siebie nie mam założone
ale z każdym centymetrem kiedy silnik jest bliżej wrzeciona , drgania maleją

perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 16
- Posty: 788
- Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
- Lokalizacja: MALBORK
...I całe szczęście Tomku że w końcu możesz sobie pooglądać swoją maszynkę w praktyce i częściej i bardziej logicznie będziesz mógł się wypowiadać .
Teoretycznie rozwiązując problem wzór na obwód trójkąta jest jednym z najprostszych na świecie A+B+C , dając pośrednie koło pasowe niżej [co niestety dzięki koledze udało mi się sprawdzić organoleptycznie
] silnik przesunął się ponad 2cm bliżej w porównaniu ze standardowym położeniem . Jeśli ktoś przerabia oryginał może przyspawać dodatkową grubościenną tulejkę. Co ciekawe łatwo to zrobić i mamy podwójną możliwość osadzenia koła pośredniego .
Ps : "Nowatorskie" mocowanie w osiołku silnika w pionie jest tak dobre że aż beznadziejne, nie wspominając o tym że przy zmianie lub naciągu paska na kołach strasznie przeszkadza nam przyciąganie ziemskie .Takie mocowanie ujdzie dla ludzi chodzących w beretach - przynajmniej nie nabiją sobie mocnego guza kiedy przestawią głowicę na kolumnę by sobie nieco pofrezować , oprócz gratisu w postaci obitego czoła zasłaniamy sobie większość pola pracy na stole krzyżowym ...
Wczoraj nad nowym genialnym usztywnieniem silnika w pozycji "toczenie " pracował cały sztab znajomych fachowców z NASA - nie omieszkam wkrótce się podzielić na forum wymianą doświadczeń z nimi
Teoretycznie rozwiązując problem wzór na obwód trójkąta jest jednym z najprostszych na świecie A+B+C , dając pośrednie koło pasowe niżej [co niestety dzięki koledze udało mi się sprawdzić organoleptycznie

Ps : "Nowatorskie" mocowanie w osiołku silnika w pionie jest tak dobre że aż beznadziejne, nie wspominając o tym że przy zmianie lub naciągu paska na kołach strasznie przeszkadza nam przyciąganie ziemskie .Takie mocowanie ujdzie dla ludzi chodzących w beretach - przynajmniej nie nabiją sobie mocnego guza kiedy przestawią głowicę na kolumnę by sobie nieco pofrezować , oprócz gratisu w postaci obitego czoła zasłaniamy sobie większość pola pracy na stole krzyżowym ...
Wczoraj nad nowym genialnym usztywnieniem silnika w pozycji "toczenie " pracował cały sztab znajomych fachowców z NASA - nie omieszkam wkrótce się podzielić na forum wymianą doświadczeń z nimi

perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam