OUS 1 profi remont, poprawa niedoróbek, zmiany konstrukcyjne

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.

adniem21
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 52
Rejestracja: 19 kwie 2013, 08:51
Lokalizacja: Podkarpacie

#41

Post napisał: adniem21 » 29 maja 2014, 09:58

Ma ktoś jakiś filmik z frezowania OUS-1



Tagi:


tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 14
Posty: 1236
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#42

Post napisał: tomcat65 » 29 maja 2014, 13:15

Takie mało udolne filmowanie:)







Awatar użytkownika

elofura
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 239
Rejestracja: 16 lut 2010, 14:49
Lokalizacja: Jacentów

#43

Post napisał: elofura » 29 maja 2014, 15:18

Jestem pod wrażeniem możliwościami tej tokarko frezarki. Możesz zrobić zdjęcie całości wraz z silnikiem. Możesz napisać jakie silniki sterowniki itp użyłeś żeby przerobić na cnc? Może być tu lub na PW.
Zaczynam przygodę.


adniem21
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 52
Rejestracja: 19 kwie 2013, 08:51
Lokalizacja: Podkarpacie

#44

Post napisał: adniem21 » 04 cze 2014, 09:14

Gdzie można kupić klucz do śrub w imaku, kwadrat 6mm


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 17
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#45

Post napisał: Andrzej 40 » 06 cze 2014, 00:30

adniem21 pisze:Gdzie można kupić klucz do śrub w imaku, kwadrat 6mm
Kup nasadkę od wkrętarek na nakrętkę np. 6mm. Ma z jednej strony kwadrat ciut większy niż 6mm. Przyspawaj klucz imbusowy 6 w części sześciokątnej i masz klucz do śrub imaka.


adniem21
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 52
Rejestracja: 19 kwie 2013, 08:51
Lokalizacja: Podkarpacie

#46

Post napisał: adniem21 » 06 cze 2014, 12:53

Proste i sensowne rozwiązanie dzięki, a ja głupi o jakimś dłutowaniu myślałem.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7643
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#47

Post napisał: pukury » 06 cze 2014, 14:25

witam.
albo - przedłużka do gwintowników :grin:
też na 6mm - a pewnie są bez problemu do kupienia.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

Autor tematu
panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 16
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#48

Post napisał: panzmiasta » 06 cze 2014, 15:23

albo ... wziąć kawałek pręta 12 mm , wytoczyć "ładny " klucz , w środku rozwiercić na głębokość 10mm [nie pamiętam średnicy otworu , trzeba dobrać doświadczalnie ] , łapiemy pręta w szczypce , grzejemy na gazie do jasnoczerwonego koloru ,kładziemy na twardym metalu i młotkiem 0,5kg sru , przekręcamy szybko o 90st i sru i mamy prawie gotowy klucz ... A wracając do zmian i tuningów , bardzo ciekawy fabryczny sposób na zmniejszenie drgań silnika w osiołku ... przynajmniej dla tych którzy używają koła pośredniego - jedno koło jest starszego typu a drugie z przesunięciem mocowania o ok 3cm , koło pośrednie idzie w dół , silnik do przodu - nie wiem ile to daje bo oczywiście u siebie nie mam założone :mrgreen: ale z każdym centymetrem kiedy silnik jest bliżej wrzeciona , drgania maleją
Załączniki
koła pośrednie.jpg
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam


tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 14
Posty: 1236
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#49

Post napisał: tomcat65 » 07 cze 2014, 00:17

Te 3cm w dół to max 3mm silnik bliżej.
Lepiej dać silnik w pionie:

Awatar użytkownika

Autor tematu
panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 16
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#50

Post napisał: panzmiasta » 14 cze 2014, 21:03

...I całe szczęście Tomku że w końcu możesz sobie pooglądać swoją maszynkę w praktyce i częściej i bardziej logicznie będziesz mógł się wypowiadać .
Teoretycznie rozwiązując problem wzór na obwód trójkąta jest jednym z najprostszych na świecie A+B+C , dając pośrednie koło pasowe niżej [co niestety dzięki koledze udało mi się sprawdzić organoleptycznie :twisted: ] silnik przesunął się ponad 2cm bliżej w porównaniu ze standardowym położeniem . Jeśli ktoś przerabia oryginał może przyspawać dodatkową grubościenną tulejkę. Co ciekawe łatwo to zrobić i mamy podwójną możliwość osadzenia koła pośredniego .

Ps : "Nowatorskie" mocowanie w osiołku silnika w pionie jest tak dobre że aż beznadziejne, nie wspominając o tym że przy zmianie lub naciągu paska na kołach strasznie przeszkadza nam przyciąganie ziemskie .Takie mocowanie ujdzie dla ludzi chodzących w beretach - przynajmniej nie nabiją sobie mocnego guza kiedy przestawią głowicę na kolumnę by sobie nieco pofrezować , oprócz gratisu w postaci obitego czoła zasłaniamy sobie większość pola pracy na stole krzyżowym ...

Wczoraj nad nowym genialnym usztywnieniem silnika w pozycji "toczenie " pracował cały sztab znajomych fachowców z NASA - nie omieszkam wkrótce się podzielić na forum wymianą doświadczeń z nimi :mrgreen:
Załączniki
obwód trójkąta.jpg
podwójna tulejka.jpg
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Tokarka Nutool 550, Zuch, OUS, TSA, TSB, Mini Lathe i inne małe tokarki”