WARSZTAT - podglądamy co mają w nich inni.

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

atom1477
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 3777
Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
Lokalizacja: ::

#481

Post napisał: atom1477 » 18 mar 2014, 11:44

pabloid pisze:Po pierwsze pokaż zdjęcie z drugiej strony czy przychodzą drugie końce uzwojeń na te śróby które teraz są połączone blaszkami (na 99% tak, bo po co byłyby połączone gołe śruby blaszkami?)
Już pisał że nie przychodzą.
pabloid pisze:(na 99% tak, bo po co byłyby połączone gołe śruby blaszkami?)
Dla obniżenia kosztów. Koszt tych blaszek jest niższy niż koszt ich wymontowania. Jeżeli producent silników kupuje kostki a producent kostek sprzedaje tylko kostki z blaszkami, to nie opłaca się ich wymontowywać (ani to sprzedać na złomie ani wykorzystać).
Skoro w niczym nie przeszkadzają to je po prostu zostawiają. Tak było u mnie.
Wyprowadzone były tylko końce U1, W1, V1.
U2, W2, V2 były zwarte już wewnątrz silnika. Śrubki U2, W2, V2 na kostce były więc niepodłączone do przewodów U2, W2, V2 i ewentualne zwarcie tych śrubek blaszkami nic nie dawało. Ale też w niczym nie przeszkadzało.



Tagi:


pabloid
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1030
Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
Lokalizacja: ~ Kraków

#482

Post napisał: pabloid » 18 mar 2014, 12:11

No może i tak...Niemniej jednak zdjęcie by rozwiało wątpliwości. Ponadto nawet jak silnik jest spięty w gwiazdę w śródku to też nie jest jakimś wielkim problemem nawet dla nieelektryka go tam rozpiąć i wyprowadzić wolne końce uzwojeń na tabliczkę, po dolutowaniu odpowiednich przewodów i zaizolowaniu złącz koszulką ceratową. Warunek jest jeden tylko- że uda się je poprowadzić wewnątrz silnika do przepustu w korpusie, żeby wyjść z nimi do puszki.


DamianS
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 15
Posty: 216
Rejestracja: 06 sty 2012, 11:24
Lokalizacja: Wrocław

#483

Post napisał: DamianS » 18 mar 2014, 13:03

Jak napisał Atom. Wyprowadzone są tylko 3 przewody ze środka. Dla pewności wykręciłem kostkę żeby sprawdzić czy nie ma pod nią.
Blaszki są 3, faktycznie widać nie opłaca się ich wyjmować. Z dolutowaniem przewodów i wyprowadzeniem ich na zewnątrz raczej bez problemu sobie poradzę. Tylko gdzie je wlutować ?


pabloid
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1030
Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
Lokalizacja: ~ Kraków

#484

Post napisał: pabloid » 18 mar 2014, 13:20

DamianS pisze:Tylko gdzie je wlutować ?
Z ich znależieniem może być niekiedy faktycznie kłopot. Czasem w silniku widać gołym okiem to miejsce a czasem zupełnie nie :cry:W każdym razie musisz znależć takie połączenie wewnątrz silnika w którym są połączone ze sobą trzy, podkreślam trzy druty. To jest to miejsce. Każde inne połączenie w którym zbiegają się dwa Cię nie interesuje. (są to połączenia poszczególnych sekcji uzwojeń). Jak znajdziesz takie połączenie 3 drutów to je rozłączasz i kazdy z nich wyprowadzasz na tabliczkę silnika, po identyfikacji uzwojeń- na mijankę.

Przeszkadzać w odnależieniu może też impregnacja silnika i to, że z reguły czoła uzwojeń są taśmą okręcone. Jakbyś nie dał rady znależć tego węzła to zanieś do dowolnego przewijacza silników to Ci to zrobi za przysłowiowe piwo, na pewno taniej, niż nowy silnik.
połączenie dwóch może wyglądać tak:
Obrazek

a połączenie trzech tak:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 mar 2014, 13:42 przez pabloid, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 94
Posty: 11925
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#485

Post napisał: RomanJ4 » 18 mar 2014, 13:37

pabloid pisze:zanieś do dowolnego przewijacza silników to Ci to zrobi za przysłowiowe piwo, na pewno taniej, niż nowy silnik.
albo będzie kupa dymu, i korki do wymiany... :mrgreen: Obrazek
pozdrawiam,
Roman


pabloid
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1030
Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
Lokalizacja: ~ Kraków

#486

Post napisał: pabloid » 18 mar 2014, 13:44

RomanJ4 pisze:albo będzie kupa dymu, i korki do wymiany...
To się może zdarzyć jak mu piwo dac przed robotą...

Awatar użytkownika

Autor tematu
BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 106
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#487

Post napisał: BYDGOST » 18 mar 2014, 16:54

W moim przypadku próba dobrania się do tego złącza trzech przewodów zakończyła się przewijaniem silnika, ale byłem na to przygotowany - uda się lub nie.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


DamianS
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 15
Posty: 216
Rejestracja: 06 sty 2012, 11:24
Lokalizacja: Wrocław

#488

Post napisał: DamianS » 18 mar 2014, 23:00

pabloid, dzięki za info.
BYDGOST, takie zabawy to trochę jak z pogodą, będzie słońce albo deszcz :)

Awatar użytkownika

MlKl
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3705
Rejestracja: 15 sie 2010, 13:44
Lokalizacja: Błonie
Kontakt:

#489

Post napisał: MlKl » 18 mar 2014, 23:08

Zdarza się również silnik spięty na sztywno w trójkąt na 400 V. I wtedy już nic się nie da wykombinować.


DamianS
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 15
Posty: 216
Rejestracja: 06 sty 2012, 11:24
Lokalizacja: Wrocław

#490

Post napisał: DamianS » 20 mar 2014, 12:26

Silnik ostatecznie poszedł do fachowca. Zakład w piwnicy zawalony silnikami od podłogi po sufit. W czwartek odbiór, mam nadzieję że się uda wyprowadzić dodatkowe podłączenia. W środku był tak zabezpieczony (niemiecka precyzja) że nie podjąłem się go rozwalać.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”