Uszczelnienie wału...

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 21
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#41

Post napisał: Davido_olawa » 14 kwie 2007, 14:17

Ja stawiam na najprostsze rozwiązania...mam dwa pytania
Czy lepiej wybrać łożysko ZZ z blaszkami ochronnymi http://www.allegro.pl/item185688261_loz ... cena_.html
czy łożysko z uszczelkami gumowymi RS http://www.allegro.pl/item185688258_loz ... cena_.html
i czy ktoś zna stronie gdzie kupie małe simeringi??



Tagi:

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#42

Post napisał: ALZ » 14 kwie 2007, 14:26

Zależy od obrotów. Łożyska RS mają niższe dopuszczalne obroty i większe opory własne-to tak najprościej.


Coś mi się wydaje że znalezienie zimeringa 3mm to będzie nielada wyzwanie(ale napewno takie są) . Trzeba chyba będzie zwiększyć średnicę do 5mm.


ARGUS
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2135
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
Lokalizacja: Szczecin

#43

Post napisał: ARGUS » 15 kwie 2007, 22:39

Witam
Może należałoby zapytać mądrzejszych i doświadczonych :wink:
załączam adres

Pozdrawiam

http://www.jetmodel.webpark.pl/silniki.html

teraz chyba jest OKI
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2007, 22:56 przez ARGUS, łącznie zmieniany 1 raz.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 7737
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#44

Post napisał: pukury » 15 kwie 2007, 22:45

witam !! no tak - z takim zimernigiem będzie problem ( zgodnie z przewidywaniami ) . co do linki - to niestety się nie otwiera - a szkoda . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

Asza PL
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 308
Rejestracja: 06 sty 2007, 11:12
Lokalizacja: Prowincia Golensici

#45

Post napisał: Asza PL » 16 kwie 2007, 08:57

A cena pompki na powyższej stronie 89 euro.
Gildemeister GDM42\4A

Już ten chomik mniej mi się podoba ale jest.
http://chomikuj.pl/AszaPL
i nowy filmik C6 CNC


Autor tematu
Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 21
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#46

Post napisał: Davido_olawa » 16 kwie 2007, 10:15

możg dodać że jest to stary cennik a pompki nie posiadają na stanie tylko sprowadzają z zagranicy wiec koszt wszystkiego wyniesie 500-600zł...a wole zrobić swoją za ułamek tej ceny...


upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1592
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

#47

Post napisał: upadły_mnich » 16 kwie 2007, 23:27

czy to naprawdę paliwo lotnicze? czy jakaś mieszanka modelarska?
bo przy paliwie lotniczym to zwykły simmering nie wytrzyma
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 7737
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#48

Post napisał: pukury » 16 kwie 2007, 23:40

witam !! z tego co wiem to paliwo do " odrzutowców " to nafta lotnicza . w modelarstwie ( do silników tłokowych ) stosuje się albo eter etylowy ( samozapłonowe ) , albo alkohol metylowy ( żarowe ) . i jedno i drugie paliwo jest dość agresywne - metyl chyba bardziej . i tak myślę że Kol. będzie stosował simergi z gumy silikonowej - zawsze szczelnie ! . zawsze czysto ! zawsze pewnie ! . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares


Autor tematu
Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 21
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#49

Post napisał: Davido_olawa » 17 kwie 2007, 01:10

chyba zrezygnuje z simeringu ponieważ nigdzie nie moge dostać simeringu o średnicy wew 3mm...ale zamiast niego dam krążek z PTFE(teflonu) dopasowany do wału i przyklejony do ścianek tulejki... a za nim łożysko lub dwa zamknięte z blaszkami ochronnymi...zębatki wyfrezuje z tytanu(mam troche resztek) a obudowe z aluminium i na końcu anodyzacja a co z tego wyjdzie zobaczymy
PS jeżeli ktoś ma na zbyciu kawałek pręta z PTFE to z chęcią sie nim zaopiekuje

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#50

Post napisał: ALZ » 17 kwie 2007, 01:21

To nie jest dobry pomysł. Tulejka teflonowa napewno przepuści paliwo, w konsekwencji wypłucze smar z łożysk które z pewnością w trakcie zacierania się zaiskrzą i efekt będzie widowiskowy ale mało śmieszny.
Lepiej może jednak wytoczyć wałek z odsadzeniem na 5mm. Sam kiedyś robiłem pompkę i żadne suche uszczelnienie oprócz czołowego z grafitu lub zimeringa się nie sprawdziły.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”