Uszczelnienie wału...
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 846
- Rejestracja: 03 paź 2006, 20:45
- Lokalizacja: Gołdap
A czy takimi obrotami jest bezpiecznie pompować takie paliwo?
Moja pierwsza maszynka http://www.cnc.info.pl/topics60/3765.htm
Maszynka 2 http://www.cnc.info.pl/topics57/maszynka-2-vt16531.htm
Maszynka 3 http://www.cnc.info.pl/topics60/maszynka-3-vt23848.htm
www.moje-modele-rc.pl
Maszynka 2 http://www.cnc.info.pl/topics57/maszynka-2-vt16531.htm
Maszynka 3 http://www.cnc.info.pl/topics60/maszynka-3-vt23848.htm
www.moje-modele-rc.pl
Tagi:
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 21
- Posty: 270
- Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
- Lokalizacja: Dolnysląsk
Obroty pompy z linku który podałem kilka postów wcześniej wynoszą około 26000/min wiec takie obroty są wykorzystywane ...
po drugie zbiornik paliwa ma za mały wlew aby wpuścić pompe a nie chce go przerabiać aby nie stracić szczelności
Co da zatapiania mówie NIE i nie poruszaj już tego tematuwitam !! co do zatapiania - jak to więc jest że w samochodach pompa jest w zbiorniku paliwa ? . spokojnie sobie mieszka w benzynie i nie wybucha ? . poza tym jak nie ma tlenu to i nie wybuchnie . pozdrawiam !!
po drugie zbiornik paliwa ma za mały wlew aby wpuścić pompe a nie chce go przerabiać aby nie stracić szczelności
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 7737
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! dobrze !! już dobrze ! . nie chcę Cię denerwować
- bo jeszcze przjedziesz do krakowa i mnie podpalisz - dla przykładu
. skoro tak to może zastosować dwa uszczelnienia . jedno pracujące na ciśnieniu 10atm , drugie w pewnej odległości od pierwszego - np 5mm . a paliwo które przedostanie się z pierwszego odprowadzić do zbiornika ? ( na za pomocą malutkiej pompy odśrodkowej ) . myślę że mogło by to zadziałać. pozdrawiam !!!


Mane Tekel Fares
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 21
- Posty: 270
- Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
- Lokalizacja: Dolnysląsk
witam !! dobrze !! już dobrze ! . nie chcę Cię denerwować - bo jeszcze przjedziesz do krakowa i mnie podpalisz - dla przykładu

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 7737
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! mam to w głowie - jedno uszczelnienie z teflonu drugie również , a pomiędzy nimi " plasterek z aluminium z nacięciami na obwodzie ( takie koło zębate ) jako wirnik . musi działać . guma się raczej nie sprawdzi . a najlepiej to wiesz co ? ( bul bul )
. a i uszczelki jako łożyska . pozdrawiam !!

Mane Tekel Fares
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 674
- Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
- Lokalizacja: z sasiedztwa
Czesc kiedys znalzlem takie uszczelnienia, moze ci sie przydadza http://www.albeco.com.pl/katalogi/NilosRinge72.pdf


Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest uszczelnienie które opisał kol. Rayford tzn. stały pierścień stalowy w korpusie pompy i drugi pierścień na wale z grafitu dociskany sprężyną. Najlepiej popatrzeć jak to jest wykonane np. w pompie wody z "poldolota"(Poloneza), jest tego sporo na szrocie.
Tak prawdę mówiąc to taka pompa kryminałem śmierdzi. Najlepsza byłaby ze względów bezpieczeństwa pompa o napędzie magnetycznym, w niej nie ma żadnych uszczelnień.
Tak prawdę mówiąc to taka pompa kryminałem śmierdzi. Najlepsza byłaby ze względów bezpieczeństwa pompa o napędzie magnetycznym, w niej nie ma żadnych uszczelnień.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 7737
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! jakoś nie widzę pierścienia z grafitu dociskanego sprężyną przy 20000 obr/min i ciekawe co się stanie jak się pierścień będzie grzał i grzał ( jaka jest temperatura zapłonu tego paliwa ?
) - ale zobaczymy ! . tak samo zabezpieczenia labiryntowe przy - z kolei - 10 atm nie przemawiają do mnie ! .
. pozdrawiam !!


Mane Tekel Fares
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 846
- Rejestracja: 03 paź 2006, 20:45
- Lokalizacja: Gołdap
Nie sądzę aby pierścień się grzał nadmiernie pompka z takimi obrotami? taki szybki przepływ paliwa będzie schładzał bardzo skutecznie całą pompkę.pukury pisze:jakoś nie widzę pierścienia z grafitu dociskanego sprężyną przy 20000 obr/min i ciekawe co się stanie jak się pierścień będzie grzał i grzał ( jaka jest temperatura zapłonu tego paliwa ?)
Zapłon nie powinien powstać bo na przykład w lutlampach (takie palniki na benzynę) paliwo jest podawane do komory która jest częścią rozgrzewającej się dyszy palnika i te paliwo jest rozgrzewane do dużej temperatury do tego stopnia, że zmienia się w "parę", stan lotny i czym mocnej było podgrzane paliwo tym lampa lepiej paliła a dusza rozgrzewała się do czerwoności.
A poza tym sam napisałeś że:
Ponadto doczytałem się, że szczeliwa grafitowe można stosować do prędkości liniowych wału z rzędu 20m/s.poza tym jak nie ma tlenu to i nie wybuchnie . pozdrawiam !!
Moja pierwsza maszynka http://www.cnc.info.pl/topics60/3765.htm
Maszynka 2 http://www.cnc.info.pl/topics57/maszynka-2-vt16531.htm
Maszynka 3 http://www.cnc.info.pl/topics60/maszynka-3-vt23848.htm
www.moje-modele-rc.pl
Maszynka 2 http://www.cnc.info.pl/topics57/maszynka-2-vt16531.htm
Maszynka 3 http://www.cnc.info.pl/topics60/maszynka-3-vt23848.htm
www.moje-modele-rc.pl