Frezarka do wszystkiego. Medium. Stal ze stałą bramą.

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

gozdd
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 20
Posty: 843
Rejestracja: 02 gru 2013, 19:21
Lokalizacja: Częstochowa

#101

Post napisał: gozdd » 23 lut 2014, 22:30

Przede wszystkim sprawdź właśnie ustawienia prądu na sterownikach. Nie wiem ile mogą przyjąć Twoje silniki, ale ustaw okolice 6.5A (napięcie może mocno przysiadać pod za dużym obciążeniem, jeśli masz jakieś "inteligentne" zasilacze).
Jeśli to nic nie da, to do testów daj drivery, zasilacze i krokówki możliwie blisko siebie i połącz je krótkimi, grubymi przewodami.
Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.
Jeśli chodzi o to trafo to miałbyś pożądny zapas mocy. A mniej inwazyjnej metody tak dużego obniżenia napięcia nie ma. Odwinąć jest zawsze łatwiej niż dowinąć zwojów, więc może nie byłoby to głupi pomysł :)



Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 86
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#102

Post napisał: Zienek » 23 lut 2014, 22:34

To już jutro.
Kolorki miałem raz podłączone na biurku, potem już na pamięć i wydajem-mi-siem, bo posiałem fotkę z "dokumentacji" aukcji ebay, bo innej nie ma.
Silniki są czteroprzewodowe.

http://www.ebay.com/itm/300954824321

MarkComp chyba lepiej by mi dobrał zasilanie ;)


gozdd
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 20
Posty: 843
Rejestracja: 02 gru 2013, 19:21
Lokalizacja: Częstochowa

#103

Post napisał: gozdd » 23 lut 2014, 22:54

Przy tak małym prądzie jaki biorą te silniki, to zasilacze spokojnie wyrobią i jeszcze mają zapas. Jakiej dokumentacji? Widzę, że wszystko, co potrzebne jest w aukcji. Przewody też mogą być dość cienkie przy tych 3.5A. Zostaje jedynie złe ustawienie prądu lub coś jest uwalone (zasilacze albo drivery).

Awatar użytkownika

Autor tematu
Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 86
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#104

Post napisał: Zienek » 23 lut 2014, 23:18

Jutro zrobię swingers-party w szafie sterowniczej i zobaczymy co komu nie pasuje.

Awatar użytkownika

Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 13
Posty: 1361
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

#105

Post napisał: Alvar4 » 23 lut 2014, 23:22

Jak tylko 4 kabelki to silnik jest na stałe połączony szeregowo (znaczy się uzwojenia cewek). Duża induktancja to długie ładowanie cewek prądem. Im szybciej kręcisz silnikiem tym cewki mają mniej czasu na naładowanie się i spada im moment. Markcomp by CI to lepiej wyjaśnił.
Jak masz sterowniki na 80 V to daj im zasilacze po jakieś 75 volt lub więcej. Cewki będą się szybciej ładować i nie będzie takiej utraty momentu w stosunku do prędkości.
Obrazek


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 13
Posty: 4478
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#106

Post napisał: 251mz » 23 lut 2014, 23:54

Alvar4 pisze:Jak masz sterowniki na 80 V to daj im zasilacze po jakieś 75 volt lub więcej
A potem czekaj aż dymek z nich pójdzie...

Chyba kolega nie wie o istnieniu czegoś takiego jak Back EMF .
Jeśli nie to radzę poczytać...

Jeśli sterownik ma max 80V to ja bym nie dawał więcej niż te 70V

Awatar użytkownika

Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 13
Posty: 1361
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

#107

Post napisał: Alvar4 » 24 lut 2014, 00:42

Jak sterownik jest dupny to się uwali ale maks napięcie powinien wytrzymać. Sam zasiliłem elektronikę CNC 48 voltową na 48 voltach i nic nie wybuchło. Kwestia driverów. Jak masz obawy to zostaw tak jak jest i nie kombinuj. Działać będzie a że nie da się pogonić no to już trudno. Sprawdzaj też temperaturę sterownika i silnika. Puść mu jakieś powtarzalne zadanie przez godzinę i badaj temperatury. Silnik może być ciepły, nawet gorący ale nie powinien parzyć w dłoń.
Obrazek


gozdd
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 20
Posty: 843
Rejestracja: 02 gru 2013, 19:21
Lokalizacja: Częstochowa

#108

Post napisał: gozdd » 24 lut 2014, 00:45

Dokładnie, mało co się zyska na prędkości, a drivery można stracić szybko.
A teraz proponuje skończyć gdybanie, zobaczymy co nam jutro Zienek napisze, co było winowajcą ;)

Awatar użytkownika

Autor tematu
Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 86
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#109

Post napisał: Zienek » 24 lut 2014, 17:32

Sukcesywnie dojdzie do 4 filmów.

Dziś w stroju galowym ;)

[youtube][/youtube]

Słabe jak oferty Bałtyzera vel Yatesa ;)

Tu widać, jak napięcie podbija przy hamowaniu silnika. Jedna kratka to wg. sowieckich konstruktorów 10V. Punktu odniesienia nie ma, ale miernik uniwersalny pokazuje okolice 61V w spoczynku. Ewidentnie widać, że jak ktoś ma mocniej ustawione przyśpieszenia, to takie podbicie napięcia może skoczyć gdzieś do 7-10V.

[youtube][/youtube]


Zanixi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 593
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:07
Lokalizacja: Siedlce

#110

Post napisał: Zanixi » 24 lut 2014, 17:57

Te 11Nm powinny Ci rękę urwać a nie się zatrzymać ;).

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”