Wiertarka stołowa F-G 25 / WSA 25 remont
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 cze 2013, 23:45
- Lokalizacja: Gdynia
Wiertarka stołowa F-G 25 / WSA 25 remont
Witam
Posiadam od niedawna wiertarkę stołową F-G 25, w internecie znalazłem taką samą pod nazwa WSA 25.
Pracuje płynnie bez zacięć, bicie jest niewyczuwalne "na oko" a pomiarów jeszcze nie robiłem.
Jedyny niepokojący objaw to głośny "szum" wydostający się z górnych okolic skrzynki redukcyjnej - przypomina szum łożysk.
Problem w tym, że nie posiadam żadnej DTR-ki i nie wiem jak rozebrać maszynę aby sprawdzić łożyska i koła zębate. Nie chcę nic uszkodzić przy rozbieraniu.
Czy ktoś posiada DTR-kę lub wiedzę jak zbudowana jest skrzynka redukcyjna i łożyskowanie wrzeciona?
Posiadam od niedawna wiertarkę stołową F-G 25, w internecie znalazłem taką samą pod nazwa WSA 25.
Pracuje płynnie bez zacięć, bicie jest niewyczuwalne "na oko" a pomiarów jeszcze nie robiłem.
Jedyny niepokojący objaw to głośny "szum" wydostający się z górnych okolic skrzynki redukcyjnej - przypomina szum łożysk.
Problem w tym, że nie posiadam żadnej DTR-ki i nie wiem jak rozebrać maszynę aby sprawdzić łożyska i koła zębate. Nie chcę nic uszkodzić przy rozbieraniu.
Czy ktoś posiada DTR-kę lub wiedzę jak zbudowana jest skrzynka redukcyjna i łożyskowanie wrzeciona?
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
A mam DTR do WSA 25 i kiedyś taką remontowałem. Tam są koła zębate skośne naprzemiennie rezoteks - stal. Jedno z kół rezoteksowych trzeba było dorabiać. Wiertarka jest bardzo prosto zbudowana i z jej demontażem nie ma problemu. Szczegółów nie pamiętam bo to było wieki temu. Wada tej tokarki jest opadanie wrzeciona bo nie ma żadnej sprężyny czy innego odciągu. Warto takie zmajsterkować. Tak samo, po zwolnieniu zacisku na kolumnie może opaść cały korpus wiertarki jeśli nie przytrzyma się dźwigni od podnoszenia.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 gru 2013, 02:24
- Lokalizacja: mazowieckie
dołączę się do tematu, kilka dni temu okazjonalnie kupiłem wiertarkę WSA25 lecz jest do remontu, likwidacja luzów oraz brak górnej dźwigienki do zmiany obrotów. Nie dostałem do niej dokumentacji DTR. Chciałbym ja rozebrać i wymienić łożyska jeżeli będzie potrzeba, łożysko oporowe na wrzecionie.
kolego BYDGOST zwracam się do ciebie z prośbą o udostępnienie DTR-ki na e mail. Jeżeli wyrazisz chęć to wyśle ci adres e mail. Pozdrawiam Mariusz
kolego BYDGOST zwracam się do ciebie z prośbą o udostępnienie DTR-ki na e mail. Jeżeli wyrazisz chęć to wyśle ci adres e mail. Pozdrawiam Mariusz
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 cze 2013, 23:45
- Lokalizacja: Gdynia
Dzięki pomocy kolegi BYDGOST wiertarka została rozłożona na części pierwsze. Obecnie moczą się w celu usunięcia starego smaru. Jutro ściąganie łożysk i ich weryfikacja. Po wstępnych oględzinach łożyska na wirniku są na pewno padnięte, pozostałe były tak oblepione starym smarem, że przed dokładnym wyczyszczeniem trudno powiedzieć.
Poniżej zdjęcia wnętrzności.
Jest tak mało informacji o tej wiertarce w sieci, że może się komuś przydać.


Poniżej zdjęcia wnętrzności.
Jest tak mało informacji o tej wiertarce w sieci, że może się komuś przydać.


-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 gru 2013, 02:24
- Lokalizacja: mazowieckie
wsa25
Ja także rozebrałem swoją na części pierwsze (poza silnikiem) i tez dzięki koledze BYDGOST - wielkie piwo dla niego.
U ciebie kolego Lep 424 powodem zalepienia łożysk na wirniku pewnie było brak pokrywki chroniącej łożysko powyżej.
Rozebrałem swoja wiertareczkę (moja jest chyba w gorszym stanie), zauważyłem, że ktoś kiedyś już majstrował kiedyś przy niej, w środku pospawane wodziki które służą do przerzucania biegów. Jedno z kół jest wymienione pewnie "wyleciało" i teraz jest jest mosiężne, wkładki służące do zazębiania mocno zużyte, pospawane. Do wymiany łożysko stożkowe na wrzecionie. Brak dźwigienki do zmiany biegów - obrotów, druga pęknięta. W środku wygląda to nie ciekawie.
Myślę sobie, żeby wodziki zrobić na wzór nowe, wymienić wkładki na nowe, łożysko stożkowe także, pozostałe sprawdzić i ew. wymienić, o jeszcze wałek "przedłużenie wrzeciona" przenoszący napęd na wrzeciono ma wyślizgany wpust dobrze by było wymienić. Ponadto mam problem z wybiciem pierścienia łożyska stożkowego z wrzeciona
. Na allegro znalazłem ofertę z częściami do takiej wiertareczki oto link: http://allegro.pl/kolo-kola-zmianowe-do ... 81156.html
Kolego Lep424 w ramach współpracy miałbym do ciebie prośbę czy mógłbyś mi z wymiarować swoje wodziki i dźwigienkę do zmiany obrotów, zrobić fotki i wysłać e mailem oraz fotkę górnego korpusu - tej części z tabliczką znamionową? Chciałbym zobaczyć jak są rozstawione otworki powyżej dźwigienek.
oto kilka fotek mojej wiertarki:
<a href=http://zapodaj.net/6bd27d60c5aef.jpg.ht ... 567.JPG</a>
<a href=http://zapodaj.net/7241659ec53a6.jpg.ht ... 569.JPG</a>
<a href=http://zapodaj.net/aad0ce59b7d9a.jpg.html>wsa 25 (1).JPG</a>
<a href=http://zapodaj.net/05fe0856b5504.jpg.html>wsa 25 (7).JPG</a>
<a href=http://zapodaj.net/6f01167cfcd1b.jpg.html>wsa 25 (8).JPG</a>
Zostawiam e mail do siebie [email protected]
P.s. Cały korpus wypiaskować i pomalować, ciekawe ile mnie to szarpnie.
U ciebie kolego Lep 424 powodem zalepienia łożysk na wirniku pewnie było brak pokrywki chroniącej łożysko powyżej.
Rozebrałem swoja wiertareczkę (moja jest chyba w gorszym stanie), zauważyłem, że ktoś kiedyś już majstrował kiedyś przy niej, w środku pospawane wodziki które służą do przerzucania biegów. Jedno z kół jest wymienione pewnie "wyleciało" i teraz jest jest mosiężne, wkładki służące do zazębiania mocno zużyte, pospawane. Do wymiany łożysko stożkowe na wrzecionie. Brak dźwigienki do zmiany biegów - obrotów, druga pęknięta. W środku wygląda to nie ciekawie.
Myślę sobie, żeby wodziki zrobić na wzór nowe, wymienić wkładki na nowe, łożysko stożkowe także, pozostałe sprawdzić i ew. wymienić, o jeszcze wałek "przedłużenie wrzeciona" przenoszący napęd na wrzeciono ma wyślizgany wpust dobrze by było wymienić. Ponadto mam problem z wybiciem pierścienia łożyska stożkowego z wrzeciona

Kolego Lep424 w ramach współpracy miałbym do ciebie prośbę czy mógłbyś mi z wymiarować swoje wodziki i dźwigienkę do zmiany obrotów, zrobić fotki i wysłać e mailem oraz fotkę górnego korpusu - tej części z tabliczką znamionową? Chciałbym zobaczyć jak są rozstawione otworki powyżej dźwigienek.
oto kilka fotek mojej wiertarki:
<a href=http://zapodaj.net/6bd27d60c5aef.jpg.ht ... 567.JPG</a>
<a href=http://zapodaj.net/7241659ec53a6.jpg.ht ... 569.JPG</a>
<a href=http://zapodaj.net/aad0ce59b7d9a.jpg.html>wsa 25 (1).JPG</a>
<a href=http://zapodaj.net/05fe0856b5504.jpg.html>wsa 25 (7).JPG</a>
<a href=http://zapodaj.net/6f01167cfcd1b.jpg.html>wsa 25 (8).JPG</a>
Zostawiam e mail do siebie [email protected]
P.s. Cały korpus wypiaskować i pomalować, ciekawe ile mnie to szarpnie.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 cze 2013, 23:45
- Lokalizacja: Gdynia
Jutro wieczorem będę w warsztacie to postaram się z wymiarować elementy.
Wszystkie łożyska posiadają swoje pokrywki, na zdjęciu opadła poniżej.
Górne łożysko na wirniku było pęknięte a pozostałe miały znacznie wytarte bieżnie. Ogólnie wszystkie do wymiany.
Ja również nie mogę wyjąć panewki łożyska stożkowego z wrzeciennika. Po włożeniu wrzeciennika do tokarki i przyłożeniu noża do panewki - panewka się obraca ale za nic nie chce się wysunąć. Spróbuję przeciąć panewkę na frezarce - sfrezować panewkę frezem czołowo-walcowym przecinając ją na pół.
Wszystkie łożyska posiadają swoje pokrywki, na zdjęciu opadła poniżej.
Górne łożysko na wirniku było pęknięte a pozostałe miały znacznie wytarte bieżnie. Ogólnie wszystkie do wymiany.
Ja również nie mogę wyjąć panewki łożyska stożkowego z wrzeciennika. Po włożeniu wrzeciennika do tokarki i przyłożeniu noża do panewki - panewka się obraca ale za nic nie chce się wysunąć. Spróbuję przeciąć panewkę na frezarce - sfrezować panewkę frezem czołowo-walcowym przecinając ją na pół.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 sie 2013, 13:34
- Lokalizacja: biecz
witam! ja tez własnie remontuje taka wiertareczke jesli chodzi o bierznie łożyska stożkowego to ja wyciągnąłem go sciągaczem dwuramiennym włażyłem w otwór na klin do wybijania kawałek żelastwa zeby był opór na śróbe sciagacza po czym zakręciłem i wyszło bez jęczenia.
jeśli chodzi o koszyk z wałeczkami to zbiłem ten kapsel osłaniający łożysko w raz z koszykiem.
mam inny problem czy ktoś mi może powiedzeć z czego jest zrobina stopa tej wiertary? mam znawiercaną i chciałbym to zregenerować można to napawać? potem na szlifierke do płaczczyzn?
jeśli chodzi o koszyk z wałeczkami to zbiłem ten kapsel osłaniający łożysko w raz z koszykiem.
mam inny problem czy ktoś mi może powiedzeć z czego jest zrobina stopa tej wiertary? mam znawiercaną i chciałbym to zregenerować można to napawać? potem na szlifierke do płaczczyzn?