Lifting (reanimacja ?) TUC - 40

Dyskusje dotyczące budowy amatorskich tokarek CNC lub modernizacji maszyn konwencjonalnych.

IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 98
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#341

Post napisał: IMPULS3 » 04 sty 2014, 17:50

Pytania:
Jakie to jest po zastygnięciu, chodzi mi o to czy miękkie, twarde, plastyczne?
Jak to się zachowuje po pewnym czasie użytkowania, czy sie wyciera na tyle aby to zauważyć, czy widać jakieś ślady zużycia na prowadnicach?



Tagi:


Autor tematu
kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 255
Posty: 16281
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#342

Post napisał: kamar » 04 sty 2014, 18:15

Kruche, twarde i śliskie. Dlatego skułem poprzedni jakiś wynalazek typu szpachla samochodowa :)
Tamtego jestem w stanie pogonić dwa razy szybciej przy tych samych silnikach.
Co do zużycia to po tych niecałych dwóch latach nic nie widać.
No i oczywiście zrobię smarowanie.


Zanixi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 593
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:07
Lokalizacja: Siedlce

#343

Post napisał: Zanixi » 05 sty 2014, 08:42

Kamar pisze:Eee, poprawiło się ze zdjęciami :)
wymarudziliśmy :D

Kaaaamaaar, weeeeź załatw mi jedno opakowanie, bardzo by mi się przydało.


Damradę
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 284
Rejestracja: 04 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Ścinawa

#344

Post napisał: Damradę » 05 sty 2014, 09:29

I dla mnie jedno tak przy okazji :mrgreen: A może poszukamy jeszcze parę osób i złożymy jakieś zbiorowe zamówienie zawsze to trochę taniej.


grzes_rupinski1
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 576
Rejestracja: 23 gru 2009, 17:11
Lokalizacja: Ostrołęka

#345

Post napisał: grzes_rupinski1 » 05 sty 2014, 10:32

Jak zamówienie grupowe to i dla mnie szklaneczkę :).
„Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.”
- Ernest Hemingway


mykeone
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 117
Rejestracja: 16 gru 2013, 18:01
Lokalizacja: wrocław

Re: Lifting (reanimacja ?) TUC - 40

#346

Post napisał: mykeone » 05 sty 2014, 11:02

kamar pisze:Witam.


na tym zdjęciu nie masz wajchy od zmiany obrotu, ale jak bez niej ustawiałeś posuw i np gwinty ??
;]


Autor tematu
kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 255
Posty: 16281
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#347

Post napisał: kamar » 05 sty 2014, 11:27

Zanixi pisze:
Kaaaamaaar, weeeeź załatw mi jedno opakowanie,.
Po kolei :)
Nie ma co załatwiać , jak mnie zaprzyjażniona firma pogoniła z sępieniem :) to zamówiłem tu
http://www.e-instalacje.pl/firma/50411, ... swiezewski
kom. 601720125 P. Cybulski.
mykeone pisze:
na tym zdjęciu nie masz wajchy od zmiany obrotu, ale jak bez niej ustawiałeś posuw i np gwinty ??
Zmiana obrotów była normalnie na wajsze włączającej - do dołu prawe , do góry lewe.
Na drugim końcu walka była krzywka sterująca stycznikami.

[ Dodano: 2014-01-05, 11:41 ]
Inne zastosowanie preparatu.

Obrazek
Tu akurat tylko wklejone fabryczne matryce. Wylanych prowadnic stempli nie mam pod ręką.
Robi toto do dwustu cykli na minutę i pracuje latami bez smarowania.
2 mm wypływka cieżka do złamania w palcach.

I inny kwiatek:
Od jakiegoś czasu dość ciężko chodzila pompa hamulcowa zaadoptowana do smarowania. Po rozebraniu mamy taki widok :

Obrazek

Okazuje się ze tłoczek i oring odporny na płyn hamulcowy niekoniecznie będzie odporny na olej.


mykeone
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 117
Rejestracja: 16 gru 2013, 18:01
Lokalizacja: wrocław

#348

Post napisał: mykeone » 05 sty 2014, 12:11

Zmiana obrotów była normalnie na wajsze włączającej - do dołu prawe , do góry lewe.
Na drugim końcu walka była krzywka sterująca stycznikami.


A jak zmieniałeś posuwy i skoki gwintów skoro po pokrętle została dziura ??


Sory za takie banalne pytania , ale mnie to cholernie męczy :D też mi się marzy falownik w moim tuc
;]


Autor tematu
kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 255
Posty: 16281
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#349

Post napisał: kamar » 05 sty 2014, 12:54

mykeone pisze:
Sory za takie banalne pytania ,
No faktycznie banalne :)
Dziura została po reduktorze Gwinty i posuwy masz napedzane przez gitare od wrzeciennika a kierunki obrotów zmieniasz na falowniku.


mykeone
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 117
Rejestracja: 16 gru 2013, 18:01
Lokalizacja: wrocław

#350

Post napisał: mykeone » 05 sty 2014, 13:57

Dotarło ;]


wczoraj ustawiałem mostek w Cu502 (ktoś zrobiło to przede mną tragicznie) , i byłem zadowolony z rezultatu 4 setek różnicy na odcinku 150mm dopóki nie przeczytałem twojego tematu i od jutra znowu ustawiam od początku ;] jeszcze spróbuje dokręcić wrzeciono może po prostu miałem luz :D:D przynajmniej mam taką nadzieję ;]

Forum motywuje :D:D:D
Ludzie na forum motywują :D:D
;]

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Amatorska Tokarka CNC”