koło zamachowe

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.
Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5598
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#11

Post napisał: adam Fx » 08 kwie 2005, 22:30

takie docinki są naprawde nie ptrzebne -- i niewnoszą nic do tematu 8)
dziekuje i pzdrawiem ---wkońcu w tym forum tkażdy powinien być kumplem :wink:


sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


pablo004
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 76
Rejestracja: 14 paź 2004, 22:14
Lokalizacja: warszawa

#12

Post napisał: pablo004 » 09 kwie 2005, 16:46

Jeżeli się pisze bzdury należy się liczyć z nie zawsze pochlebnymi komentarzami.

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5598
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#13

Post napisał: adam Fx » 09 kwie 2005, 22:43

..... to mam rozumieć że taki wzór w którym sie uwzględna tyle żeczy nie istnieje ?? jesteś pewien??
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


Autor tematu
251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4478
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#14

Post napisał: 251mz » 09 kwie 2005, 22:51

mariusz h ma racje i zgadzam sie w nim w pelni w mechanice jest wszystko ze soba powiazane i jezeli chcesz cos dokladnie wyliczyc to musialbys kozystac z takich worow co czasami studenci polibudy maja problemy


Mariusz H.
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 241
Rejestracja: 15 cze 2004, 18:59
Lokalizacja: KrakĂłw/Bia?ystok

do Pablo 004

#15

Post napisał: Mariusz H. » 11 kwie 2005, 09:35

Do Pablo 004

Drogi kolego z forum. Zanim się wypowiesz na temat kół zamachowych proszę o przeczytanie załączonego ćwiczenia.
Ponieważ ma ono prawie 60 stron to wystarczy że ograniczysz się i zaczniesz czytać od strony 20.
Tam jest opisane od czego zależy bezwładność silnika krokowego. Oraz jest opisane jak powstają drgania samowzbudne w silnikach krokowych oraz jak można je wyznaczyć.
Oczywiście z wzoru który jest podkoniec można wyprowadzić wartość bezwładności.
Ale ponieważ jesteś na tyle roztropny to proszę pokaż mi gdzie jest tam nr kołnieżyka i grupa krwi osoby obsługującej silnik.

Bede wdzięczny.
Załączniki
cw11_1.pdf
(1.14 MiB) Pobrany 1545 razy


pltmaxnc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1342
Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
Lokalizacja: warszawa

#16

Post napisał: pltmaxnc » 11 kwie 2005, 20:16

Istotą stosowania tłumika jest konieczność obniżenia częstotliwości rezonansowej układu napedowego. Obniżenie to uzyskujemy przez zwiększenie momentu bezwładności tegoż układu. Bezwładność ta jest sumą bezwł. wirnika + bezwł. elemenu przenoszacego napęd (tutaj śruby). Na na moment bezwładności śruby zasadniczo wpływa jej srednica ( kwadrat odległości) błedem jest więc pomijanie tego parametru.
Moja uwaga że przy śrubach do ok fi 12 można spróbować stosować tłumik , a powyżej fi 16 mozna z niego zrezygnować ma charakter jedynie wskażnikowy i nie należy jej brać dosłownie.. .

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”