Po zakupie - TUE 35

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 53
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#741

Post napisał: BYDGOST » 10 lip 2013, 11:54

No dobrze, ale co to jest na końcu tego wałka? Wygląda jak osłona przekładni. W moim KERN-ie jest to puszka, w której mieści się przekładnia z przełącznikiem pakietowym. A jak jest tutaj? Podobne rozwiązania w TUE 35 już widziałem, tzn na zdjęciach z netu, ale żadne nie było na tyle szczegółowe, żeby wyjaśniło tę zagadkę.


Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Tagi:

Awatar użytkownika

kubaspec
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 206
Rejestracja: 16 lip 2011, 23:00
Lokalizacja: mazowieckie

#742

Post napisał: kubaspec » 10 lip 2013, 12:28

Ja widzialem w innej tokarce niemieckiem ze na koncu wałka była zębatka która własnie przełączała włącznik a w jeszcze innnych tokarkach załączała sprzęgło we wrzecienniku :)

Awatar użytkownika

rzeznik2555
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 16
Posty: 69
Rejestracja: 18 kwie 2012, 18:57
Lokalizacja: Wartkowice

#743

Post napisał: rzeznik2555 » 10 lip 2013, 18:19

Tak na prawej nodze tej tokarki chyba jest jeszcze coś może to być jakaś zębatka do włącznika naprawdę ciekawe rozwiązanie ciekawe bo u mnie są styczniki i czy dało by się takie coś założyć . I z tym stycznikiem jest własinie problem bo jeden wyskakuje trzeba przytrzymywać włącznik od lewych obrotów wstawie niedługo film to pokarze o co chodzi
Obrazek

Awatar użytkownika

rzeznik2555
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 16
Posty: 69
Rejestracja: 18 kwie 2012, 18:57
Lokalizacja: Wartkowice

#744

Post napisał: rzeznik2555 » 20 lip 2013, 21:55

witam znalazłem na allegro odpowiedzi oto ona
Załączniki
3399813632.jpg
3399813632.jpg (46.17 KiB) Przejrzano 1871 razy
Obrazek

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 53
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#745

Post napisał: BYDGOST » 21 lip 2013, 18:19

To chyba późniejsze modele TUE 35 miały takie rozwiązanie. W KUSON 3 nie ma tego wałka a włącznik jest po prawej stronie suportu, wygodnie pod ręką. W ten sposób jeździ razem z suportem a kable są tak poprowadzone, że nie stanowi to problemu.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 297
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#746

Post napisał: Mat3ys » 14 wrz 2013, 12:11

Panowie pojawił się mały problem. Jak wymienić śrubę trzymającą sanki narzędziowe ? Poszedł mi gwint na jednej ... Górą się nie da trzeba rozbierać cały suport ?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 53
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#747

Post napisał: BYDGOST » 14 wrz 2013, 20:25

Chodzi o te dwie śruby, jedna z przodu a druga z tyłu? To są śruby T-owe i po odkręceniu obydwóch sanki możesz unieść do góry. Śruby tkwią w kolistym rowku T-owym i w jednym miejscu jest wybranie, żeby można było je wyjąć.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 297
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#748

Post napisał: Mat3ys » 14 wrz 2013, 20:55

Dokładnie te dwie dzięki którym przestawia się sanki. Mają kwadratowe łby lecz nie ma wyżłobienia co by je wyjąć.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 53
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#749

Post napisał: BYDGOST » 15 wrz 2013, 00:31

Skoro nie ma to trzeba próbować zdjąć tylko górną część suportu poprzecznego. Jeśli wykręci się śrubę mocującą nakrętkę, wyjmie klin kasujący luz, to powinna dać się zdjąć. Ewentualnie spróbuj ją wyjąć śruby poprzez otwór pokazany na tym rysunku. Ja na pewno to robiłem, ale to ponad 20 lat temu.
Obrazek
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 297
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#750

Post napisał: Mat3ys » 15 wrz 2013, 09:04

Tam jest jedynie miejsce gdzie można by je wyjąć to pod śrubą suportu poprzecznego lecz tak bez demontażu jej się nie da.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”