Podłączenie silnika.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 580
- Rejestracja: 07 sty 2009, 18:38
- Lokalizacja: Zgierz
Ja nawet chwili bym się nie zastanawiał nad zakupem falownika, ale to kto inny jest inwestorem... Z resztą u mnie zawsze coś takiego stoi na półce na wszelki wypadek.
Na pierwszy rzut oka widać jakiegoś micromastera oraz coś sew-a. Myślę,że to nawet nie jest niechęć przed wydaniem paru zł. - człowiek jest starszy i wizja jakiś guziczków do naciskania go przeraża. Nawet gdy nie musi ich dotykać... Pakieciak i max jedna kontrolka, że włączone do sieci to w tym przypadku optymalne rozwiązanie.
Tymczasem biega zasilone z 230V z kondensatorem i daje radę. Silnik chyba, jak ktoś pisał, grzeje się mocniej, ale tragedii nie ma.
Pozdrawiam.
Tomek.
Na pierwszy rzut oka widać jakiegoś micromastera oraz coś sew-a. Myślę,że to nawet nie jest niechęć przed wydaniem paru zł. - człowiek jest starszy i wizja jakiś guziczków do naciskania go przeraża. Nawet gdy nie musi ich dotykać... Pakieciak i max jedna kontrolka, że włączone do sieci to w tym przypadku optymalne rozwiązanie.
Tymczasem biega zasilone z 230V z kondensatorem i daje radę. Silnik chyba, jak ktoś pisał, grzeje się mocniej, ale tragedii nie ma.
Pozdrawiam.
Tomek.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Najgorsze z rozwiązań, ale jak już to warto zmierzyć prąd pobierany przez silnik żeby nie doszło do tragedii. Rozwiązaniem jest też transformator trójfazowy 500VA, 3x400V/3x230V. Ale to już trochę żelastwa i miedzi, nowy pewnie w cenie falownika. Trzeba szukać na złomie. Jeśli nie falownik to bym jednak szukał odpowiedniego silnika, nawet 375W, bo z kondensatorem to nawet tylu nie ma.pixes2 pisze: Tymczasem biega zasilone z 230V z kondensatorem i daje radę. Silnik chyba, jak ktoś pisał, grzeje się mocniej, ale tragedii nie ma.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Kolega pisał, że ma tylko 3 wyprowadzenia i opis 3x230V. Na 90% silnik jest połączony w trójkąt wewnątrz i dlatego ma tylko 3 wyprowadzenia. Gwiazda na 3x230V raczej nie jest stosowana, bo po co? Na 3x400V jest, bo można wtedy przełączyć na trójkąt 3x230V.cnccad pisze:silnik masz wpięty w gwiazdę , czyli na 230V
więc dlaczego miał by nie działać
między fazowy masz 400V
chyba że się coś tu mylę ...
Jeżeli przyjąć, że na załączonym obrazku mamy uzwojenia tego samego silnika, to przy połączeniu w trójkąt powinno być międzyfazowe 230V a nie 400V. Chyba, że obrazek dotyczy 2 różnych silników.
Ten temat był już wiele razy omawiany na forum.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 580
- Rejestracja: 07 sty 2009, 18:38
- Lokalizacja: Zgierz
Właśnie opierając się na schematach połączeń silników doszedłem do wniosku, że powinno być ok. Chodziło tylko o to, czy już ktoś to przetrenował na dłuższą metę...cnccad pisze:
Nie pomyślałem tylko o pomiarze prądów w uzwojeniach... Wybierając się do niego zabiorę amperomierz cęgowy i sprawdzę jak to wygląda.
Nie będzie to pomiar dokładny, ale da obraz, czy zachowana jest jakaś symetria.
Pozdrawiam.
Tomek.