Nowy projekt ploterka do pcb-będzie to wystarczające?

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę
Awatar użytkownika

zacharius
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 36
Posty: 2558
Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#131

Post napisał: zacharius » 25 lip 2013, 09:32

żeby mniej kosiło szpilki łożysk na pasie wystarczy dać na końcach osiek jakiś kawałek blachy żeby ośki spiąć razem, wtedy jedna będzie ciągnąć w swoją stronę a druga w swoją i układ będzie pracować bardziej na ścięcie ośki niż na wyginanie


Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły

Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 140
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#132

Post napisał: noel20 » 25 lip 2013, 11:53

Faktycznie dobry pomysł. I prosty zarazem.
W planie jak przyjdą te części z aluminium to do łożysk chcę wytoczyć specjalne sworznie z mosiądzu. Coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika

zacharius
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 36
Posty: 2558
Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#133

Post napisał: zacharius » 25 lip 2013, 14:09

można tylko po co?no chyba żeby było ładniej i tylko gwintowana szpilka zda egzamin całkowicie, łożyska i tak są sztywno skręcone na niej (mam nadzieje) co by nie pływały więc drobna różnica średnicy szpilki i łożyska jest mało istotna
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły

Awatar użytkownika

Autor tematu
noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 140
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#134

Post napisał: noel20 » 25 lip 2013, 17:36

Masz rację, teraz już można zrobić jak piszesz.
Jeszcze do wczoraj, plan był taki, żeby te sworznie, na których miały byc osadzone łożyska były z tyłu przykręcone śrubką tą samą co trzyma silnik, czyli M5.
Ale teraz będzie przełożenie i silnik idzie w górę.

[ Dodano: 2013-07-25, 20:34 ]
Ok, przerobiłem projekt tak, że silnik przenosi napęd z przełożeniem 1:3. Poniżej obrazki:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Na silniku zębatka 12 zębów, a na osi tej na dole 36 zębów. Z paskiem zamocowanym do podstawy łączy się kołem 16 zębów. Z podziałem mikrokroku 1/16 da to 200 kroków/mm. Pasek główny szerokości 15mm, z drugiej strony tak samo, pasek do silnika hdt 3m 9mm.

Mam obawy odnośnie dwóch rzeczy. Czy pasek 9mm przy silniku wystarczy?
Silnik jest zamocowany na blasze alu 8mm. Wg mnie powinna wytrzymać pod względem sztywności, ale powiedzcie co myślicie.

Awatar użytkownika

zacharius
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 36
Posty: 2558
Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#135

Post napisał: zacharius » 25 lip 2013, 21:55

powinna spokojnie wytrzymać. tak apropo nie zapomnij zrobić fasolek żeby naciągać pas silnik- przekładnia
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły

Awatar użytkownika

ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 43
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#136

Post napisał: ursus_arctos » 26 lip 2013, 10:23

Mam obawy w kwestii sztywności skrętnej tej "osi" łączącej zębatki - co to jest? Rysunki sugerują coś grubości 6mm, a to trochę mało....

Awatar użytkownika

Autor tematu
noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 140
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#137

Post napisał: noel20 » 26 lip 2013, 10:34

ursus_arctos pisze:Mam obawy w kwestii sztywności skrętnej tej "osi" łączącej zębatki - co to jest? Rysunki sugerują coś grubości 6mm, a to trochę mało....
W planie to drut stalowy 6mm, jakiś ciągniony, żeby był prosty.


Raven
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 681
Rejestracja: 24 paź 2011, 11:54
Lokalizacja: Warszawa

#138

Post napisał: Raven » 26 lip 2013, 10:40

Nie obawiasz się o jego sztywność? tj. że go nie pokręci w trakcie nawrotów bramą?

Awatar użytkownika

Autor tematu
noel20
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 140
Posty: 1395
Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
Lokalizacja: Białystok

#139

Post napisał: noel20 » 26 lip 2013, 11:38

Wiem ile obliczenia są warte, ale symulacja pokazała, że przy momencie skręcającym 2Nm, pręt skręci się o 0,005 stopnia.
Myślę, że nawet jeżeli będzie o rząd wielkości gorzej to i tak nie będzie to miało znaczenia.
Obrazek


Raven
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 681
Rejestracja: 24 paź 2011, 11:54
Lokalizacja: Warszawa

#140

Post napisał: Raven » 26 lip 2013, 14:08

A nie będzie to kilkukrotnie większy moment skoro planujesz przekładnię?

W praktyce wyjdzie - ogólnie MES powinien dawać wiarygodne wyniki... ale mimo to jakaś obawa o skręcenie pozostaje.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”