Druga maszynka - ploter z ruchomą bramą

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę
Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 13
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#51

Post napisał: bartuss1 » 03 lip 2013, 07:28

Dudi1203 pisze:Odebrałem bloki łożyskujące
a pierścienie dystansowe pomiedzy bieznie obrotowe też masz ?
bo jak dobrze dokręcisz łozyskowanko bez pierscienia w srodku, to łozyska bedą stawiały opór, nawet dwurzędowe skosne


https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


mlekocccp
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 204
Rejestracja: 14 cze 2012, 22:00
Lokalizacja: Walim

#52

Post napisał: mlekocccp » 03 lip 2013, 09:27

O jaki pierścień chodzi?


Autor tematu
Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 104
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#53

Post napisał: Dudi1203 » 03 lip 2013, 09:41

mlekocccp, znów nie patrzysz na zdjęcia z należytą uwagą. W blokach łożyskowych mam zrobiony dystans między łożyskami. Założone sa łożyska skośne jednorzędowe, które opierają sie o pierścień wewnątrz bloku łożyska, celem kasowania luzów. Na śrubie będzie gwint i nakrętki do jego kasowania - poprzez zbliżanie do siebie wewnętrznych (nazwanych przez bartussa obrotowymi) bieżni. Ryzyko jest takie, że jak zbyt mocno zacisne bieżnie względem siebie to łożyska błyskawicznie ulegną zniszczeniu. I po to mają być pierścienie o których kolega mówi.

Bartuss pierścieni nie mam, ciekawa uwaga. Z tym, że bardziej myslałem pojsc w kierunku dokręcania z czuciem i zrobienia kontry z drugiej nakrętki. Pierścienie trzebaby pasować indywidualnie, sporo pierdzielenia. Zobaczymy, jak rozwale te łożyska to mi ich bardzo szkoda nie będzie, bo kosztowały jakieś grosze. Wtedy kupie porządne i będe myslał o pierścieniach.

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 13
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#54

Post napisał: bartuss1 » 03 lip 2013, 10:34

przy jednorzędowych długo nie pojezdzisz, juz to przerabialem hehe, czucie i kontra na niewiele się zdadzą - jednorzędówki muszą byc na sztwyno i dobrze dowalone i bedziesz musiał sie pochrzanić z tymi pierscionkami. Najprostszy przykład piasta samochodowa napędowa starszego typu rozbieralna.
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


mlekocccp
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 204
Rejestracja: 14 cze 2012, 22:00
Lokalizacja: Walim

#55

Post napisał: mlekocccp » 03 lip 2013, 10:46

Zrozumiałem, dzięki.


beowolf
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 318
Rejestracja: 06 kwie 2008, 09:46
Lokalizacja: Rzeszów

#56

Post napisał: beowolf » 03 lip 2013, 13:12

a w blokach łożyskujących np. od sponsora jest jedno łożysko skośne dwurzędowe czy dwa jednorzędowe?

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 13
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#57

Post napisał: bartuss1 » 03 lip 2013, 13:37

w blokach łozyskujących sponsora powinny byc dwa duwrzędowe skośne (mowa o tych aluminiowych kapeluszach) - bo pomysł wyszedł ode mnie, zapomnialem mu jedynie wspomniec o tych tulejkach dystansowych.
w tych aluminiowych czernionych winny być dwa scisniete ze sobą obojetnie czy pojedyncze bo to nie ma w takim rozwiążaniu znaczenia
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


beowolf
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 318
Rejestracja: 06 kwie 2008, 09:46
Lokalizacja: Rzeszów

#58

Post napisał: beowolf » 03 lip 2013, 15:56

nie wiem, czy to aluminiowe czernione czy jakie, ale na rysunku są dwa łożyska skośne jednorzędowe (albo jedno dwurzędowe). Jeśli są dwa skośne to na rysunku nie ma żadnego pierścienia między nimi. Natomiast jeśli jest jedno dwurzędowe to wychodzi na to, że ma ono w sobie dosyć dobrze skasowany luz, a wiem, że ktoś na forum pisał, że luz i tak jest w takim łożysku.


Skrzydlaty
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 613
Rejestracja: 22 lis 2006, 15:41
Lokalizacja: Bochnia/Kraków

#59

Post napisał: Skrzydlaty » 03 lip 2013, 21:04

Bloki od sponsora, czy nie od sponsora... ja mam z WObitu. Rozbierałem.
Pierścienia miedzy wewnętrznymi, obrotowymi pierścieniami łożysk nie ma, ale łożyska.... są szlifowane - wewnętrzne pierścienie czołowo.
I tutaj pytanie - skoro dociśnięcie (jeśli dobrze zrozumiałem) zewnętrznych pierścieni, nawet z wyczuciem, zniszczy łożyska to jak oni szlifują te łożyska że są "na styk" a jednak napięcie PODOBNO* można regulować? Czy są szlifowane równo pierścienie wewnętrzne z zewnętrznymi żeby było "na styk i ani ciut więcej"?

*PODOBNO - nie sprawdzałem, tak wnioskuje z budowy bloku, przeczy to jednak sposobowi zabezpieczenia łożysk czyli części dociskowej dokręconej samymi imbusami które przecież samoistnie mogą sie odkręcić....czyli poluzować powodując mniejsze napięcie albo całkowite odkręcenie.

[ Dodano: 2013-07-03, 21:05 ]
Aha, bloki z firmy INA bodajże, nie pamiętam. Zresztą jeden pieron, wiele firm ma te same oznaczenia i klasy, jeno różne symbole, które i tak często się powtarzają.


beowolf
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 318
Rejestracja: 06 kwie 2008, 09:46
Lokalizacja: Rzeszów

#60

Post napisał: beowolf » 03 lip 2013, 21:59

docisk łożysk skośnych jednorzędowych je zniszczy? ciekawa...przecież żeby wykasować luz trzeba docisnąć wewnętrzne pierścienie. I jeśli ktoś wytoczy sobie pierścień, który włoży pomiędzy zewnętrzne pierścienie łożysk no to może skutecznie docisnąć pierścienie wewnętrzne i skasować luz (o ile ustawi łożyska w odpowiedniej stronie). Natomiast jeśli ściśnie się oba łożyska bez pierścienia pomiędzy nimi to raczej tego luzu nie skasuje...wiem z doświadczenia, bo sam kupiłem dwa skośne jednorzędowe które miał być lepsze od dwurzędowego, ale takiego dystansu między nimi nie przewidziałem no i luzu nie mogę skasować. Natomiast zrobiłem sobie trzpień do wrzeciona osadzony na dwóch łożyskach skośnych jednorzędowych ale oddalonych od siebie (czyli taki pierścień dystansowy) no i luz jest super skasowany. No ale w blokach łożyskujących sprzedawanych w sklepach takich pierścieni nie ma, więc czy tam jest luz czy nie??

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”