Frezarka 675p - modernizacja CNC
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 41
- Posty: 593
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:07
- Lokalizacja: Siedlce
W jakich granicach oscyluje temperatura wrzeciona w takich frezareczkach? Coś mi się zdaje, że moje się troszku przegrzewa, być może łożysko jest za mocno dociągnięte albo padło, muszę sprawdzić. Nagrzewa się spokojnie do jakiś 60-70stopni - wrzeciono jest na tyle ciepłe, że niezbyt długo można na nim trzymać dłoń.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 225
- Rejestracja: 22 lis 2006, 20:12
- Lokalizacja: Poznań
Mam podobną frezarkę jak Kamar na drugiej stronie tego postu.
Chciałem ją trochę odremontować i rozebrałem stół wraz z krzyżakiem.
Na zdjęciu widać stół pionowy posuwu poprzecznego. Widać na prowadnicach eszcze ślady frezowania więc sądzę że nie jest za bardzo wytarty.
Natomiast zauważyłem (co naszkicowałem w powiększonej skali na rysunku), że prowadnice zostały przefrezowane pod skosem ze spadkiem do środka. Skos wynosi około 0,1mm(sprawdziłem czujnikiem). Czy to zostało specjalnie tak zrobione żeby kasowały się luzy, czy powinny te dwie płaszczyzny być równoległe i w jednej płaszczyźnie (tak mi się wydaje przynajmniej , że powinno być) ?
A może ze względu na to , że ten stół wisi na krzyżaku w pionie, to tak jest to zrobione?
Chciałem ją trochę odremontować i rozebrałem stół wraz z krzyżakiem.
Na zdjęciu widać stół pionowy posuwu poprzecznego. Widać na prowadnicach eszcze ślady frezowania więc sądzę że nie jest za bardzo wytarty.
Natomiast zauważyłem (co naszkicowałem w powiększonej skali na rysunku), że prowadnice zostały przefrezowane pod skosem ze spadkiem do środka. Skos wynosi około 0,1mm(sprawdziłem czujnikiem). Czy to zostało specjalnie tak zrobione żeby kasowały się luzy, czy powinny te dwie płaszczyzny być równoległe i w jednej płaszczyźnie (tak mi się wydaje przynajmniej , że powinno być) ?
A może ze względu na to , że ten stół wisi na krzyżaku w pionie, to tak jest to zrobione?
- Załączniki
-
- IMG_0041.jpg (28.22 KiB) Przejrzano 1791 razy
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 41
- Posty: 593
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:07
- Lokalizacja: Siedlce
Szło by ze zwykłego wrzeciona, po odłączeniu koła zębatego zasilającego go z przekładni zrobić sobie elektrowrzeciono? Potrzeba mi z 2-5tys obr/min do aluminium.
Wrzeciono jest na dwóch łożyskach 32007AX J2 (najpewniej, wyglądają tak samo, ale jednego nie demontowałem). Nie zgadza się to w ogóle z dtr no ale cóż.
Pomysł jest taki, by zasilić go z jamnika 2,2kw poprzez jakieś sprzęgło.





[ Dodano: 2013-05-19, 11:31 ]
A może to?





Wrzeciono nie pamiętam z czego, wie ktoś może?
W środku nieprzelotowo stożek morska 2. Zastanawiam się, jak tu podpiąć tulejki skoro od spodu jest to dociągane tą nakrętką a nie od tyłu śrubą.
Łożyska do wymiany, pytanie na jakie? Teraz są FAG 6305 P6 i FAG 6304 P5.
Wrzeciono jest na dwóch łożyskach 32007AX J2 (najpewniej, wyglądają tak samo, ale jednego nie demontowałem). Nie zgadza się to w ogóle z dtr no ale cóż.
Pomysł jest taki, by zasilić go z jamnika 2,2kw poprzez jakieś sprzęgło.






[ Dodano: 2013-05-19, 11:31 ]
A może to?





Wrzeciono nie pamiętam z czego, wie ktoś może?
W środku nieprzelotowo stożek morska 2. Zastanawiam się, jak tu podpiąć tulejki skoro od spodu jest to dociągane tą nakrętką a nie od tyłu śrubą.
Łożyska do wymiany, pytanie na jakie? Teraz są FAG 6305 P6 i FAG 6304 P5.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7620
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Też bym powiedział że powinno być prosto, ale różne ludzie pomysły miewają....kris79 pisze: prowadnice zostały przefrezowane pod skosem ze spadkiem do środka. Skos wynosi około 0,1mm(sprawdziłem czujnikiem). Czy to zostało specjalnie tak zrobione żeby kasowały się luzy, czy powinny te dwie płaszczyzny być równoległe i w jednej płaszczyźnie (tak mi się wydaje przynajmniej , że powinno być) ?

Pewnie by szło, jedynie co to trzeba by doprowadzić jakoś smarowanie łożysk, a z tym to już gorzej..Zanixi pisze:Szło by ze zwykłego wrzeciona, po odłączeniu koła zębatego zasilającego go z przekładni zrobić sobie elektrowrzeciono? Potrzeba mi z 2-5tys obr/min do aluminium.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 41
- Posty: 593
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:07
- Lokalizacja: Siedlce
Smarowanie? Mmmm, w drugim jest taka możliwość, ma z boku 3 kalamitki.
Wydumałem, że może do tego drugiego dorobię nowe wrzeciono ze stożkiem pod tulejki er25 (albo przeszlifuję to co teraz jest by pasowało).
A z tym smarowaniem, kamar w ogóle nie stosował, to jak to jest? jak mamy łożyska ze smarem stałym to przecie ten smar tam po prostu jest. Łożyska oczywiście można wymienić. Te są przy smarowaniu stałym do niby 6tys. obr/min
Wydumałem, że może do tego drugiego dorobię nowe wrzeciono ze stożkiem pod tulejki er25 (albo przeszlifuję to co teraz jest by pasowało).
A z tym smarowaniem, kamar w ogóle nie stosował, to jak to jest? jak mamy łożyska ze smarem stałym to przecie ten smar tam po prostu jest. Łożyska oczywiście można wymienić. Te są przy smarowaniu stałym do niby 6tys. obr/min