Identyfikacja tokarki

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 7
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#21

Post napisał: panzmiasta » 11 kwie 2013, 20:37

Cena zaczyna być największą zaletą '] . Pomnóż masę w kg x1 i wyjdzie realna wartość sprzętu, z 4000 zrobiło się 2200 by finalnie osiągnąć pułap 1500zł , jeśli waży tonę to skusić się można na 1000zł . Dokładna jest na pewno , zapewne zawiasy na drzwi do stodoły wytoczy idealne - wszyscy chwalić będą . :twisted:


perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam

Tagi:


Autor tematu
radeksr2
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 21
Posty: 72
Rejestracja: 27 paź 2008, 18:40
Lokalizacja: Blgoraj

#22

Post napisał: radeksr2 » 11 kwie 2013, 22:10

Cena 2200 byla podana z transportem... Widze ze jestes bardzo cięty na nią i na mnie tez :) Mysle ze sprzęt będzie dobry żeby ogarnąć podstawy i wtedy będzie mozna myslec o czyms lepszym. Nie rozumiem Cie bo sam masz podobna a po mnie jezdzisz :neutral:


Autor tematu
radeksr2
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 21
Posty: 72
Rejestracja: 27 paź 2008, 18:40
Lokalizacja: Blgoraj

#23

Post napisał: radeksr2 » 03 cze 2014, 15:47

Odświeżam trochę temat..
Wziąłem się za "reanimacje" tej maszyny i w tej chwili jestem na etapie montażu wrzeciona. Po demontażu czyszczeniu i wymianie łożysk wzdłużnych zabralem sie za skladanie wszystkiego do kupy. I teraz powstaje pytanie czy mostek dociskajacy panewke dokreca sie jakims okreslonym momentem ? Problem jest taki ze przy lekkim dokreceniu mostka, bardzo ciezko sie obraca a wczesniej wszystko bylo ok. Nawet jak pozniej to odkrece to wrzeciono dalej trzyma i trzeba je podwazyc zeby znow zaczelo sie lekko krecic. Wszystko jest nasmarowane i wszystkie dystanse sa na tym samym miejscu co byly wczesniej.
Regulacja luzu wzdłużnego jest wyluzuwana na ten moment.Dzieje sie to z przednia panewka przy zabieraku W czym moze tkwic problem?

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#24

Post napisał: pioterek » 03 cze 2014, 17:23

W tulejkach, po to by zapobiec ich obracaniu, są robione wgłębienia a w obudowach wypustki które powinny być na swoim miejscu. Nakrętki po boku trzeba poluzować. Obie nie tylko jedną.


Autor tematu
radeksr2
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 21
Posty: 72
Rejestracja: 27 paź 2008, 18:40
Lokalizacja: Blgoraj

#25

Post napisał: radeksr2 » 03 cze 2014, 17:53

Kołki ustalajace panewki są na swoim miejscu a nakrętki wyluzowane.

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#26

Post napisał: pioterek » 04 cze 2014, 03:15

Skoro jest dobrze, to składał bym dalej z wiarą w to, że po włączeniu silnika się wszystko dopasuje i poukłada.


Autor tematu
radeksr2
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 21
Posty: 72
Rejestracja: 27 paź 2008, 18:40
Lokalizacja: Blgoraj

#27

Post napisał: radeksr2 » 04 cze 2014, 18:50

Tez tak właśnie myślę.
A teraz jeszcze jedno pytanie
Od czego jest tak jakby "odboczka"? Co to moglo napedzac ?
Obrazek

Awatar użytkownika

panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 7
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#28

Post napisał: panzmiasta » 04 cze 2014, 19:17

panewki muszą być z luzem minimalnym prawie niewyczuwalnym ale zawsze z luzem , jest duża szansa na zatarcie panewek jeśli sam nie dasz rady obrócić ręką wrzeciona to silnik je tylko może zatrzeć . Sprawdź wszystko 10 razy , skoro sam mówisz że wszystko było ok a teraz nie możesz skręcić to znaczy że gdzieś jest " niedokładność montażowa " , jesli jej nie znajdziesz to od bidy panewki nie skręcaj na beton tylko przyłap nakrętki lekko by dało się pokręcić wrzeciono ręką , uruchom na 2 min , pózniej rozbierz i sprawdź gdzie trze , mogłeś gdzieś puknąć młotkiem w panewkę , powstało wybrzuszenie na krawędzi i stąd te ciasne obracanie ,... ale to moje gdybanie , nom a tak w ogóle to fajnie że ruszyły prace nad babcią ;]
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#29

Post napisał: pioterek » 05 cze 2014, 00:16

Zgadza się trzeba uruchomić z jakimś minimalnym luzem, następnie w miarę potrzeby dokręcać śruby i nakrętki. Jeśli chodzi o te "dodatkową odboczkę" to może być to część urządzenia do zataczania przy produkowaniu np. frezów tarczowych NFMa itp. Ale tak gdybam tylko. Trzeba dokładnie przeanalizować mechanikę maszyny i wyciągnąć wnioski. Jednak do tego jest potrzebna szczegółowa znajomość lub dostęp do maszyny.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#30

Post napisał: BYDGOST » 05 cze 2014, 19:25

radeksr2 pisze:Od czego jest tak jakby "odboczka"?
Tokarki tej firmy miały taką dodatkową przekładnię do napędu dużej planszajby, jak na rysunku poniżej. Czy Twoja tokarka ma wyjmowany mostek albo spore wycięcie w łożu tuż przed wrzeciennikiem?
Obrazek
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”