no to teraz namieszaleśCzesio pisze:Przełącznik 1-0-2 jest do silnika, który ma lewe i prawe obroty. Nie nadaje się do silnika dwubiegowego.
Zastosowanie przełącznika 0-1-2 jest dość prymitywnym sposobem sterowania pracą silnika dwubiegowego.
Nie jestem elektrykiem ale tak to powinno działać: po załączeniu 1 biegu przełącza się silnik na 2 bieg.
TUD 50
-
piotrfire
- Specjalista poziom 2 (min. 300)

- Posty w temacie: 28
Tagi:
-
pioterek
- ELITA FORUM (min. 1000)

- Posty w temacie: 11
Trójkąt to 1 bieg a podwójna gwiazda to 2 bieg tak powinno być.
1-0-2 jest tylko oznaczeniem i faktycznie są takie do przełączania lewo -0-prawo, ale do tej maszyny też są Δ-0-γ γ i mają takie same oznaczenie na tarczy za to mają inny mechanizm i inaczej łączą styki. Oczywiście nie chodzi nam o lewo -0- prawo, trzeba mówić co się chce w sklepie. Typ podany na elektrodzie jest 0-Δ-γγ pewnie będzie dobry, jak ma być Δ-0-γ γ to w symbolu zamiast 19 ma być 13.
Czy zastosowanie przełącznika 0-1-2 jest prymitywne to nie wiem, ale pewnie podczas pracy na maszynie ustawia się go, tak jak obroty wrzeciona - bez obrotów, więc ma to małe znaczenie. Jednak skoro tak to powinno działać, że: po załączeniu 1 biegu przełącza się silnik na 2 bieg to dobrze. Niech kupujący sam zdecyduje jak mu wygodniej. Byle by to było bezpieczne i nie korciło sięgać gdzieś do przełącznika podczas obrotów maszyny pochylając się nad obracającym się wrzecionem. Brrr...
1-0-2 jest tylko oznaczeniem i faktycznie są takie do przełączania lewo -0-prawo, ale do tej maszyny też są Δ-0-γ γ i mają takie same oznaczenie na tarczy za to mają inny mechanizm i inaczej łączą styki. Oczywiście nie chodzi nam o lewo -0- prawo, trzeba mówić co się chce w sklepie. Typ podany na elektrodzie jest 0-Δ-γγ pewnie będzie dobry, jak ma być Δ-0-γ γ to w symbolu zamiast 19 ma być 13.