Po zakupie - TUE 35

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

Autor tematu
Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 297
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#531

Post napisał: Mat3ys » 13 lis 2012, 19:15

Wa wale silnika są dwa koła które są razem.



Tagi:


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#532

Post napisał: Dudi1203 » 04 gru 2012, 17:51

Panowie potrzebuje pomocy, posiadam podaną w tytule tematu tokarke TUE 35, mam do niej kilka kół zmianowych i pytanie czy miałby ktoś jakiś opis jakie koła stosuje się do jakich gwintów w tym modelu tokarki?
Z góry dzięki za pomoc

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 53
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#533

Post napisał: BYDGOST » 04 gru 2012, 18:20

Tu jest temat kół zmianowych do tokarki TUE 35:
https://www.cnc.info.pl/topics56/tue-35 ... hlight=tue
Inne szczegóły mogę przysłać z DTR tej tokarki.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Dudu50
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 14
Posty: 19
Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:50
Lokalizacja: świętokrzyskie

#534

Post napisał: Dudu50 » 23 gru 2012, 21:37

Witam!
Odświeżę troszkę temat. Parę dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem tue 35. Mam z nią kilka problemów dlatego zwracam się o pomoc do forumowiczów.
Pierwszy problem związany jest z sprzęgłem kłowym które nie zazębia się do końca i często wypada. Da się je jakoś wyregulować aby zazębiało się poprawnie??
Drugi problem dotyczy trzasków które słychać w okolicy koła pasowego po załączeniu wysokich obrotów? Wydaje mi się, że jest to związane z lewa część sprzęgła a mianowicie ma ono regularny "skok", rusza się troszkę w pewnym momencie co powoduje stukot. Czy to sprzęgło jest jakoś ułożyskowane ?? problem nie występuje na wolnych obrotach.
Wybaczcie mi jeśli coś namieszałem ale jestem kompletnym laikiem a tue jest moją pierwszą tokareczką.


Borsi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 12
Posty: 351
Rejestracja: 11 sty 2009, 21:09
Lokalizacja: lublin

#535

Post napisał: Borsi » 24 gru 2012, 09:47

Koło pasowe ma tuleje i obraca sie na wrzecionie w momencie jak napęd jest przenoszony przez odboczkę (wolne obroty) ja bym stawiał na wytartą tuleję tylko pewnie i wrzeciono jest zaczepione, sprawdź czy koło pasowe ma duży luz na wrzecionie w tym celu popuść paski i powinno być wyczuwalny luz.


Dudu50
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 14
Posty: 19
Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:50
Lokalizacja: świętokrzyskie

#536

Post napisał: Dudu50 » 24 gru 2012, 12:18

Borsi pisze:Koło pasowe ma tuleje i obraca sie na wrzecionie w momencie jak napęd jest przenoszony przez odboczkę (wolne obroty) ja bym stawiał na wytartą tuleję tylko pewnie i wrzeciono jest zaczepione, sprawdź czy koło pasowe ma duży luz na wrzecionie w tym celu popuść paski i powinno być wyczuwalny luz.


Dzięki za szybką odpowiedź. Sprawdzę luz w chwili wolnego czasu. A czy możesz wyjaśnić bardziej o co chodzi z zaczepionym wrzecionem?? Czy taką tuleję można regenerować i czy jest to skomplikowane czy lepiej szukać używanej??


Borsi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 12
Posty: 351
Rejestracja: 11 sty 2009, 21:09
Lokalizacja: lublin

#537

Post napisał: Borsi » 25 gru 2012, 13:47

Jezeli masz wytarta tuleję to może być i wrzeciono poddarte taka tuleje mi kiedys dorabiali nie pamiętam tylko czy wrzeciono też przetaczali ale objawy były podobne, na pewno da się to dorobić z brązu, pmiętam jeszcze ze w kole pasowym był otwór do smarowania i codziennie rano lałem tam olej


Dudu50
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 14
Posty: 19
Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:50
Lokalizacja: świętokrzyskie

#538

Post napisał: Dudu50 » 27 gru 2012, 23:40

Borsi pisze:Jezeli masz wytarta tuleję to może być i wrzeciono poddarte taka tuleje mi kiedys dorabiali nie pamiętam tylko czy wrzeciono też przetaczali ale objawy były podobne, na pewno da się to dorobić z brązu, pmiętam jeszcze ze w kole pasowym był otwór do smarowania i codziennie rano lałem tam olej
Dzisiaj udało mi się wyjąć wrzeciono. I rzeczywiście było troszkę nadszarpnięte przez koło pasowe ale tragedii nie ma. Niestety ale smarowane to one chyba od nowości nie było, bo widać, że materiał pracował w dość wysokich temperaturach :???:

Jakiej marki polecanie łożyska na wrzeciono?? Rozglądałem się troszkę po okolicy w której mieszkam i jedyne stożkowe jakie było dostępne to jak Pan sprzedawca określił jakieś "Ruskie" za w sumie śmieszną cenę 40zł. Czy ktoś spotkał się z takimi łożyskami??

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 53
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#539

Post napisał: BYDGOST » 28 gru 2012, 14:44

Podaj chociaż typ tego łożyska. Jakieś ruskie to za mało. Ostatnio wymieniłem jakieś ruskie na jakieś czeskie ale nie stożkowe.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Dudu50
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 14
Posty: 19
Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:50
Lokalizacja: świętokrzyskie

#540

Post napisał: Dudu50 » 28 gru 2012, 18:03

BYDGOST pisze:Podaj chociaż typ tego łożyska. Jakieś ruskie to za mało. Ostatnio wymieniłem jakieś ruskie na jakieś czeskie ale nie stożkowe.
Niestety ale nie znam marki. Jedyne co o nim wiem to, że jego wymiary są zgodne z DTR'ką do Tue 35. (2x Stożkowe 32214, walcowe NU210 )

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”