Po zakupie - TUE 35
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 53
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Tu jest temat kół zmianowych do tokarki TUE 35:
https://www.cnc.info.pl/topics56/tue-35 ... hlight=tue
Inne szczegóły mogę przysłać z DTR tej tokarki.
https://www.cnc.info.pl/topics56/tue-35 ... hlight=tue
Inne szczegóły mogę przysłać z DTR tej tokarki.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 19
- Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:50
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Witam!
Odświeżę troszkę temat. Parę dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem tue 35. Mam z nią kilka problemów dlatego zwracam się o pomoc do forumowiczów.
Pierwszy problem związany jest z sprzęgłem kłowym które nie zazębia się do końca i często wypada. Da się je jakoś wyregulować aby zazębiało się poprawnie??
Drugi problem dotyczy trzasków które słychać w okolicy koła pasowego po załączeniu wysokich obrotów? Wydaje mi się, że jest to związane z lewa część sprzęgła a mianowicie ma ono regularny "skok", rusza się troszkę w pewnym momencie co powoduje stukot. Czy to sprzęgło jest jakoś ułożyskowane ?? problem nie występuje na wolnych obrotach.
Wybaczcie mi jeśli coś namieszałem ale jestem kompletnym laikiem a tue jest moją pierwszą tokareczką.
Odświeżę troszkę temat. Parę dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem tue 35. Mam z nią kilka problemów dlatego zwracam się o pomoc do forumowiczów.
Pierwszy problem związany jest z sprzęgłem kłowym które nie zazębia się do końca i często wypada. Da się je jakoś wyregulować aby zazębiało się poprawnie??
Drugi problem dotyczy trzasków które słychać w okolicy koła pasowego po załączeniu wysokich obrotów? Wydaje mi się, że jest to związane z lewa część sprzęgła a mianowicie ma ono regularny "skok", rusza się troszkę w pewnym momencie co powoduje stukot. Czy to sprzęgło jest jakoś ułożyskowane ?? problem nie występuje na wolnych obrotach.
Wybaczcie mi jeśli coś namieszałem ale jestem kompletnym laikiem a tue jest moją pierwszą tokareczką.
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 19
- Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:50
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Borsi pisze:Koło pasowe ma tuleje i obraca sie na wrzecionie w momencie jak napęd jest przenoszony przez odboczkę (wolne obroty) ja bym stawiał na wytartą tuleję tylko pewnie i wrzeciono jest zaczepione, sprawdź czy koło pasowe ma duży luz na wrzecionie w tym celu popuść paski i powinno być wyczuwalny luz.
Dzięki za szybką odpowiedź. Sprawdzę luz w chwili wolnego czasu. A czy możesz wyjaśnić bardziej o co chodzi z zaczepionym wrzecionem?? Czy taką tuleję można regenerować i czy jest to skomplikowane czy lepiej szukać używanej??
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 19
- Rejestracja: 12 kwie 2012, 17:50
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Dzisiaj udało mi się wyjąć wrzeciono. I rzeczywiście było troszkę nadszarpnięte przez koło pasowe ale tragedii nie ma. Niestety ale smarowane to one chyba od nowości nie było, bo widać, że materiał pracował w dość wysokich temperaturachBorsi pisze:Jezeli masz wytarta tuleję to może być i wrzeciono poddarte taka tuleje mi kiedys dorabiali nie pamiętam tylko czy wrzeciono też przetaczali ale objawy były podobne, na pewno da się to dorobić z brązu, pmiętam jeszcze ze w kole pasowym był otwór do smarowania i codziennie rano lałem tam olej

Jakiej marki polecanie łożyska na wrzeciono?? Rozglądałem się troszkę po okolicy w której mieszkam i jedyne stożkowe jakie było dostępne to jak Pan sprzedawca określił jakieś "Ruskie" za w sumie śmieszną cenę 40zł. Czy ktoś spotkał się z takimi łożyskami??