OUS 1 - wersja katowicka

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.

Autor tematu
tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 125
Kontakt:

Post napisał: tomcat65 » 06 mar 2012, 16:00

Gdybym miał garaż albo jakąś halę, to i dach bym mógł użyć, u mnie musi być małe, cienkie, na wymiar, a nawet mniejsze :).

Przymierzam sę w końcu do zrobienia nieszczęśliwie brakującego mi krążka na kolumnę. I tu mam dylemat - jakiej stali użyć. Czy jakiejś zwykłej, ciętej z płyt,czarnej, czy użyć nierdzewki, bo i takie źródło znalazłem. Wiem, że nierdzewka gorzej się obrabia i czy na moim małym ous'ie dam radę, i jakie warunki skrawania dla takiej stali. Nigdy takiej nie tykałem.
Czy też szukać innego gatunku. Nawet nie wiem, z czego robiony był oryginał. Wie może ktoś? Nie znam się na stalach.
A może ktoś z kolegów ma wałek fi100/15mm grubości jakiejś dobrego materiału, abym na mojej maszynce mógł go bez większych problemów obrobić ( toczenie i frezowanie ). Zakupię.

I z innej parafii - aluminium P13, bo znalazłem "świat aluminium", piszą że na części maszyn, wytrzymalsze niż P11. Np. na oprawę łożysk dla śruby pociągowej byłoby odpowiednie ?.

Tagi:

Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 87

Post napisał: Zbych07 » 06 mar 2012, 19:33

tomcat65 pisze:
A może ktoś z kolegów ma wałek fi100/15mm grubości jakiejś dobrego materiału, abym na mojej maszynce mógł go bez większych problemów obrobić ( toczenie i frezowanie ). Zakupię.

I z innej parafii - aluminium P13, bo znalazłem "świat aluminium", piszą że na części maszyn, wytrzymalsze niż P11. Np. na oprawę łożysk dla śruby pociągowej byłoby odpowiednie ?.