Silnki tarczowe z uzwojeniem drukowanym ?
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 47
- Posty: 1479
- Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
- Lokalizacja: Pruszków
Przy takim samym napięciu, prąd będzie taki sam, chociaż mogą być różnice wynikające ze sprawności - tu raczej lepiej wypadną tarczowe ( mniej pary idzie w gwizdekchomikaaa pisze:zapomniales podac jeszcze napiec i pradow je zasilajacych

Jeśli pytanie ma zabarwienie ironiczne - to aluzję rozumiem.

Tarczowe małe napięcie ale bardzo duże prądy.

Zależy jednak do czego używasz - z czego zasilasz. Gdyby ktoś budował przewoźne CNC zasilane z ......


-----------
Jako silnik do ........... roweru wypadną podobnie. Widzałem niedawno coś takiego - kuferek za siodełkiem ( aku ) - silnik tarczowy ............. wbudowany w koło. Stojąc obok większość publiki nie miała pojęcia że TO ma sinik.

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 79
- Posty: 1121
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
- Lokalizacja: planeta ziemia
zbych07, jak bede mial chwile to postaram sie cos naszkicowac. narazie postaram sie pobawic z posiadanym wirnikiem. tak sobie pomyslalem ze magnesy moge osadzic w tarczy z otworami na wcisk, ewentualnie wymyslic jakis zacisk. pomoglo by to rowniez w eksperymentowaniu z blachami zamykajacymi obwod.
inna rzecza ktora by misie przydala to cos do mierzenia momentu, i obrotow.
chmika, nie zapomnialem podac pradu i natrezenia. zdjecie pochodzi ze strony producenta i bylo tylko tyle napisane co ja napisalem, ale sadzac po twoich wywodach na temat silinow to jestem pewny ze mozesz powiedziec jak z nut jakie prady i natezenia
.
napisal chomika
"jak masz konkret to zapodaj na plotki nie ma sensu odpisywac gdyz zazwyczaj sa nieprawda i wprowadzaja zamet"
inna rzecza ktora by misie przydala to cos do mierzenia momentu, i obrotow.
chmika, nie zapomnialem podac pradu i natrezenia. zdjecie pochodzi ze strony producenta i bylo tylko tyle napisane co ja napisalem, ale sadzac po twoich wywodach na temat silinow to jestem pewny ze mozesz powiedziec jak z nut jakie prady i natezenia

napisal chomika
"jak masz konkret to zapodaj na plotki nie ma sensu odpisywac gdyz zazwyczaj sa nieprawda i wprowadzaja zamet"
POZDRAWIAM
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 988
- Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
- Lokalizacja: lodz
to nie bylo zlosliwe o co cie zapytalem ale zle to odebrales
co do wprowadzania w zament dorzucam plik z moim zamentem zgodnie z obietnica odnosnie konstrukcji tarczowych
ksiazka to Napęd Elektryczny pod red. prof.Z Grunwalda 1987 wiec nie taka stara a prawdy w niej zapisane sa aktualne do dzis bo jakos rewolucji w napedzie od tamtej pory nie bylo
co do wprowadzania w zament dorzucam plik z moim zamentem zgodnie z obietnica odnosnie konstrukcji tarczowych
ksiazka to Napęd Elektryczny pod red. prof.Z Grunwalda 1987 wiec nie taka stara a prawdy w niej zapisane sa aktualne do dzis bo jakos rewolucji w napedzie od tamtej pory nie bylo

- Załączniki
-
- silniki_tarczowe.rar
- (472.95 KiB) Pobrany 194 razy
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 79
- Posty: 1121
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
- Lokalizacja: planeta ziemia
nie wiem z jakiej ksiazki zalaczyl informacje maak ale cos bardzo podobnego byc moze inne wydanie. tak czy inaczej dzieki za fotki chomika. jesli chodzi o rewolucje w ostatnich latatach, to wyczytalem na sieci ze taka zrobily magnesy neodymowe. z tego co pamietam to dla porownania silnik z neodymami osiaga 2x wieksza moc przy 2x mniejszej masie w porownaniu z magnesami z przed parunastu lat.
POZDRAWIAM
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 47
- Posty: 1479
- Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
- Lokalizacja: Pruszków
w sprawie momentu, no może nie pomiaru ( chociaż gdyby dobrze to policzyć ? ) aleERNEST KUCZEK pisze:inna rzecza ktora by misie przydala to cos do mierzenia momentu, i obrotow
oceny: większy mniejszy, ciekawy patent widziałem na stronie dla modelarzy :
jedna strona dźwigni unoszona przez śmigło obracane badanym silnikiem

naciska na ....... szalkę wagi kuchennej

http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/v ... &start=189
a obroty - bez jakiegoś miernika nie przeskoczy, wersja minimum to jakaś tarcza stroboskopowa.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 79
- Posty: 1121
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
- Lokalizacja: planeta ziemia
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 21
- Posty: 7737
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! do pomiaru momentu można wykonać dość prosty układ - silnik napędza prądnicę ( można zrobić lub zastosować silnik DC ) . a prądnicę obciążyć opornikiem ( np . ) przez pomiar napięcia i prądu można ( pośrednio ) wyznaczyć moc oddawaną . znająć obroty można właściwie wykreślić krzywą . moc to w końcu moment w funkcji obrotów . małe obroty / duży moment lub duże obroty / mały moment - ta sama moc . mierni częstotliwości do takich małech wartości to kilka scalaków i wyświetlacz . w sumie da się zrobić . oczywiście trzeba by w jakiś sposób " wyskalować " prądnicę - znać jaj harakterystykę . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 79
- Posty: 1121
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
- Lokalizacja: planeta ziemia
no wlasnie to skalowanie. pradniczke to mam nawet gotowa zespolona przy tym silniku ktory zozbroilem na kawalki. tez tak pomyslalem ze moge tego uzyc, jesli nie bede znal wartosci to bede wiedzial czy np. zamkniecie magnesow balcha stalowa przyniesie efekt dodatni czy ujemny.
[ Dodano: 2006-09-30, 01:10 ]
niestety nie bede mial mozliwosci wykombinowania blachy armko, pokombinuje ze zwykla stalowa.
[ Dodano: 2006-09-30, 01:10 ]
niestety nie bede mial mozliwosci wykombinowania blachy armko, pokombinuje ze zwykla stalowa.
POZDRAWIAM