Silnki tarczowe z uzwojeniem drukowanym ?

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.
Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 10
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#171

Post napisał: chomikaaa » 29 wrz 2006, 12:11

ERNEST KUCZEK, zapomniales podac jeszcze napiec i pradow je zasilajacych



Tagi:


senior
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 181
Rejestracja: 14 wrz 2004, 22:55
Lokalizacja: Poznan

#172

Post napisał: senior » 29 wrz 2006, 13:29

Witam.

Do wykonania korpusów zamykających linie pola magnetycznego najlepsze jest
żelazo ARMKO .
Powodzenia przy budowie silnika!

Senior.


Autor tematu
Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 47
Posty: 1479
Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
Lokalizacja: Pruszków

#173

Post napisał: Zbych07 » 29 wrz 2006, 15:46

chomikaaa pisze:zapomniales podac jeszcze napiec i pradow je zasilajacych
Przy takim samym napięciu, prąd będzie taki sam, chociaż mogą być różnice wynikające ze sprawności - tu raczej lepiej wypadną tarczowe ( mniej pary idzie w gwizdek :smile: ).
Jeśli pytanie ma zabarwienie ironiczne - to aluzję rozumiem. :mrgreen:

Tarczowe małe napięcie ale bardzo duże prądy. :cry:
Zależy jednak do czego używasz - z czego zasilasz. Gdyby ktoś budował przewoźne CNC zasilane z ...... :grin: ... akumulatora to tarczowe raczej będą klasą samą dla siebie. :razz:
-----------
Jako silnik do ........... roweru wypadną podobnie. Widzałem niedawno coś takiego - kuferek za siodełkiem ( aku ) - silnik tarczowy ............. wbudowany w koło. Stojąc obok większość publiki nie miała pojęcia że TO ma sinik. :wink:


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#174

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 29 wrz 2006, 18:39

zbych07, jak bede mial chwile to postaram sie cos naszkicowac. narazie postaram sie pobawic z posiadanym wirnikiem. tak sobie pomyslalem ze magnesy moge osadzic w tarczy z otworami na wcisk, ewentualnie wymyslic jakis zacisk. pomoglo by to rowniez w eksperymentowaniu z blachami zamykajacymi obwod.
inna rzecza ktora by misie przydala to cos do mierzenia momentu, i obrotow.

chmika, nie zapomnialem podac pradu i natrezenia. zdjecie pochodzi ze strony producenta i bylo tylko tyle napisane co ja napisalem, ale sadzac po twoich wywodach na temat silinow to jestem pewny ze mozesz powiedziec jak z nut jakie prady i natezenia :wink: .

napisal chomika
"jak masz konkret to zapodaj na plotki nie ma sensu odpisywac gdyz zazwyczaj sa nieprawda i wprowadzaja zamet"
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 10
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#175

Post napisał: chomikaaa » 29 wrz 2006, 19:32

to nie bylo zlosliwe o co cie zapytalem ale zle to odebrales

co do wprowadzania w zament dorzucam plik z moim zamentem zgodnie z obietnica odnosnie konstrukcji tarczowych

ksiazka to Napęd Elektryczny pod red. prof.Z Grunwalda 1987 wiec nie taka stara a prawdy w niej zapisane sa aktualne do dzis bo jakos rewolucji w napedzie od tamtej pory nie bylo :twisted:
Załączniki
silniki_tarczowe.rar
(472.95 KiB) Pobrany 194 razy


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#176

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 29 wrz 2006, 22:17

nie wiem z jakiej ksiazki zalaczyl informacje maak ale cos bardzo podobnego byc moze inne wydanie. tak czy inaczej dzieki za fotki chomika. jesli chodzi o rewolucje w ostatnich latatach, to wyczytalem na sieci ze taka zrobily magnesy neodymowe. z tego co pamietam to dla porownania silnik z neodymami osiaga 2x wieksza moc przy 2x mniejszej masie w porownaniu z magnesami z przed parunastu lat.
POZDRAWIAM


Autor tematu
Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 47
Posty: 1479
Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
Lokalizacja: Pruszków

#177

Post napisał: Zbych07 » 29 wrz 2006, 22:34

ERNEST KUCZEK pisze:inna rzecza ktora by misie przydala to cos do mierzenia momentu, i obrotow
w sprawie momentu, no może nie pomiaru ( chociaż gdyby dobrze to policzyć ? ) ale
oceny: większy mniejszy, ciekawy patent widziałem na stronie dla modelarzy :

jedna strona dźwigni unoszona przez śmigło obracane badanym silnikiem :neutral: druga
naciska na ....... szalkę wagi kuchennej :mrgreen:

http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/v ... &start=189


a obroty - bez jakiegoś miernika nie przeskoczy, wersja minimum to jakaś tarcza stroboskopowa.


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#178

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 29 wrz 2006, 22:55

jakby znac dokladnie sprawnosc smigla to bysie dala policzyc moc lub moment zaleznie od potrzeby, do badania ciagu w sam raz.
raczej szukalbym czegos bardziej konwencjonalnego.
POZDRAWIAM


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 21
Posty: 7737
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#179

Post napisał: pukury » 29 wrz 2006, 23:14

witam !! do pomiaru momentu można wykonać dość prosty układ - silnik napędza prądnicę ( można zrobić lub zastosować silnik DC ) . a prądnicę obciążyć opornikiem ( np . ) przez pomiar napięcia i prądu można ( pośrednio ) wyznaczyć moc oddawaną . znająć obroty można właściwie wykreślić krzywą . moc to w końcu moment w funkcji obrotów . małe obroty / duży moment lub duże obroty / mały moment - ta sama moc . mierni częstotliwości do takich małech wartości to kilka scalaków i wyświetlacz . w sumie da się zrobić . oczywiście trzeba by w jakiś sposób " wyskalować " prądnicę - znać jaj harakterystykę . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 79
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#180

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 30 wrz 2006, 01:06

no wlasnie to skalowanie. pradniczke to mam nawet gotowa zespolona przy tym silniku ktory zozbroilem na kawalki. tez tak pomyslalem ze moge tego uzyc, jesli nie bede znal wartosci to bede wiedzial czy np. zamkniecie magnesow balcha stalowa przyniesie efekt dodatni czy ujemny.

[ Dodano: 2006-09-30, 01:10 ]
niestety nie bede mial mozliwosci wykombinowania blachy armko, pokombinuje ze zwykla stalowa.
POZDRAWIAM

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”