TUB 32 + falownik
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 16281
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Taka mi wlazła w oczy. Na dole to raczej tylko silnik.CFA pisze:Nie. Reduktor jest na dole. .
http://allegro.pl/tokarka-tub-32-i2092083241.html
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1678
- Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
- Lokalizacja: Wrocław
Naprawiam swojego Tuba stale.kamar pisze:Taka mi wlazła w oczy. Na dole to raczej tylko silnik.CFA pisze:Nie. Reduktor jest na dole. .
http://allegro.pl/tokarka-tub-32-i2092083241.html
Znajdź zdjęcie z drugiej strony.
Stoi tam reduktor.
(tzn w tej samej "nodze" ale za silnikiem)
Jak chcesz się spierać o centymetry...
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 16281
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Mnie tam wsio ryba, jeżeli tak jest to tylko lepiej z punktu widzenia przeróbki. Mylą mnie te wajchy na wrzecienniku. Paski z silnika bezpośrednio na wrzeciono, smarowanie panewek zabezpieczyć a Nortona bym smarował ręcznie.CFA pisze: Stoi tam reduktor.
(tzn w tej samej "nodze" ale za silnikiem)
Jak chcesz się spierać o centymetry...
Do czasu przeróbki na CNC wytrzyma.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 12:28 przez kamar, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 7735
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
w nodze reduktor - w nodze .
generalnie konstrukcja tej maszyny jest - zdaje się - oparta na maszynie niemieckiej o której mowa była na forum nie tak dano .
jak jest sprawna i nie wyjechana to sztywność wrzeciona i niepodatność na drgania ma super .
to sprawa panewek na wrzecionie - lepsze w ty momencie niż łożyska .
odpowiedni olej - ciśnienie i tylko jechać .
pozdrawiam .
w nodze reduktor - w nodze .
generalnie konstrukcja tej maszyny jest - zdaje się - oparta na maszynie niemieckiej o której mowa była na forum nie tak dano .
jak jest sprawna i nie wyjechana to sztywność wrzeciona i niepodatność na drgania ma super .
to sprawa panewek na wrzecionie - lepsze w ty momencie niż łożyska .
odpowiedni olej - ciśnienie i tylko jechać .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Zamieszczam przekrój napędu:

Widok z boku:

Pompka oleju w reduktorze:

Jak widać ta pompka w reduktorze nie jest strasznie wielka. Tłoczek napędzany krzywką.
I macie rację. Nie można mieszać obiegów oleju to są różne ("żem" zapomniał). Kiedyś gdy nam zabrakło wrzecionowego to nalaliśmy LAN 46 i był za gęsty. Wypływał przez otworek pod wrzecionem. Musieliśmy czekać, aż dojedzie wrzecionowy.

Widok z boku:

Pompka oleju w reduktorze:

Jak widać ta pompka w reduktorze nie jest strasznie wielka. Tłoczek napędzany krzywką.
I macie rację. Nie można mieszać obiegów oleju to są różne ("żem" zapomniał). Kiedyś gdy nam zabrakło wrzecionowego to nalaliśmy LAN 46 i był za gęsty. Wypływał przez otworek pod wrzecionem. Musieliśmy czekać, aż dojedzie wrzecionowy.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 298
- Rejestracja: 17 gru 2008, 14:23
- Lokalizacja: Olkusz
Witam
Ja mam przerobiony napęd w TUB-32. Wymaga to wstawienia wału pośredniego z przełożeniem na paskach, oraz dodatkowej pompy wirnikowej do smarowania skrzyni Nortona. U siebie założyłem silnik Siemensa 5,5kW i wystarcza do normalnej obróbki. (Na zdjęciu inny silnik) W lewym dolnym rogu widać małą pompkę wirnikową napędzaną paskiem klinowym(na zdjęciu nie założony)
Tomek
Ja mam przerobiony napęd w TUB-32. Wymaga to wstawienia wału pośredniego z przełożeniem na paskach, oraz dodatkowej pompy wirnikowej do smarowania skrzyni Nortona. U siebie założyłem silnik Siemensa 5,5kW i wystarcza do normalnej obróbki. (Na zdjęciu inny silnik) W lewym dolnym rogu widać małą pompkę wirnikową napędzaną paskiem klinowym(na zdjęciu nie założony)
Tomek
- Załączniki
-
- Obraz 1018.jpg (73.73 KiB) Przejrzano 2965 razy
Prace ruszyły od nowa http://www.cnc.info.pl/topics60/moderni ... t13702.htm