
Kilka pytań nt. TSA 16
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Na rosyjskim forum znalazłem rysunek wrzeciennika TSA 16. U nich też trafiają się nasze tokarki. Ten w DTR jest słabo czytelny, ale i tak ten, kto go wykonał, to robił to na podstawie detali podczas demontażu. Może też się przyda komuś z Naszego forum.


Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
Tagi:
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 23
- Posty: 48
- Rejestracja: 27 sty 2008, 20:21
- Lokalizacja: Gliwice
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 29
- Posty: 288
- Rejestracja: 01 gru 2011, 20:33
- Lokalizacja: oswiecim
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 23
- Posty: 48
- Rejestracja: 27 sty 2008, 20:21
- Lokalizacja: Gliwice
Udało się wszystko elegancko rozebrać i nic nie zepsuć
Tak więc po kolei (opisuję na przykładzie ruskiego rysunku 2 posty wyżej):
1. Zdemontowałem nawrotnicę i zębatkę napędu suportu (wzdłużnego). Zrobiłem to wybijając
trzpień po odkręceniu wpuszczonej śruby od strony uchwytu na wrzecienniku.
2. Po zdjęciu koła pasowego (jest tam klin, u mnie wystarczyło klepnąć młotkiem gumowym) odkręciłem 2 nakrętki-ringi (1).
3. Następnie odkręciłem tarczę nad łożyskiem klinowym, trzyma ją 5 śrubek.
4. Wydłubałem łożyska (klinowe+bieżnia i oporowe) - (2,3,4)
5. Kilkakrotnie popukałem młotkiem gumowym po wrzecionie (puściła zębatka (6) która jest na klinie (7)) i wrzeciono wyszło. Wcześniej poluzowałem wewnętrzną nakrętkę (8) do tego momentu, że była równo z gwintem brązowej tulei ślizgowej co zapobiegło uszkodzeniu gwintu o który podczas uderzania młotkiem opierała się zębatka.
6. Na koniec wykręciłem nakrętkę zewnętrzną (8) oraz tuleje (9).
Oczywiście wszystko należy wykonywać delikatnie i absolutnie nie metalowym młotkiem bo łatwo uszkodzić gwinty na wrzecionie.

1. Zdemontowałem nawrotnicę i zębatkę napędu suportu (wzdłużnego). Zrobiłem to wybijając
trzpień po odkręceniu wpuszczonej śruby od strony uchwytu na wrzecienniku.
2. Po zdjęciu koła pasowego (jest tam klin, u mnie wystarczyło klepnąć młotkiem gumowym) odkręciłem 2 nakrętki-ringi (1).
3. Następnie odkręciłem tarczę nad łożyskiem klinowym, trzyma ją 5 śrubek.
4. Wydłubałem łożyska (klinowe+bieżnia i oporowe) - (2,3,4)
5. Kilkakrotnie popukałem młotkiem gumowym po wrzecionie (puściła zębatka (6) która jest na klinie (7)) i wrzeciono wyszło. Wcześniej poluzowałem wewnętrzną nakrętkę (8) do tego momentu, że była równo z gwintem brązowej tulei ślizgowej co zapobiegło uszkodzeniu gwintu o który podczas uderzania młotkiem opierała się zębatka.
6. Na koniec wykręciłem nakrętkę zewnętrzną (8) oraz tuleje (9).
Oczywiście wszystko należy wykonywać delikatnie i absolutnie nie metalowym młotkiem bo łatwo uszkodzić gwinty na wrzecionie.
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 93
- Rejestracja: 09 maja 2010, 22:13
- Lokalizacja: Wrocław
Zmierz sobie owalność powierzchni wrzeciona w miejscu pracy z panewką . DTR przewiduje 0,003 mm dla owalu i stożkowatości . Ja tego nie zrobiłem i nie ma możliwości zejścia z bicia mniej jak 0,03 mm. Muszę jeszcze raz zdemontowć wrzeciono ,dać do przeszlifowania i dorobić nową nadwymiarową panewkę .Może ktoś z forumowiczów podjął by się wykonania małej serii panewek , o ile znaleźli by się chętni .Dla mnie może być z Nr.1matelektronik pisze:Udało się wszystko elegancko rozebrać i nic nie zepsuć

-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 23
- Posty: 48
- Rejestracja: 27 sty 2008, 20:21
- Lokalizacja: Gliwice
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 1182
- Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:56
- Lokalizacja: bydgoszcz
Ja mam od tylnej strony wrzeciona inne łożysko. Z panewkami jest tak, że facet z poznania ma kilka sztuk, mi się jedną udało kupić, mam nowy zapas z nakrętkami. Ta co mam w tokarce też jest nowa, skrobałem ją tydzień. Może na podstawie tego zapasu moglibyśmy zlecić dorobienie małej serii? Sam nie pogardzę jeszcze jedną. Gwinty można by zmienić na metryczne drobnozwojne, co pewnie ułatwiło by tokarzowi.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 29
- Posty: 288
- Rejestracja: 01 gru 2011, 20:33
- Lokalizacja: oswiecim
Kilka pytań
NR1 : Do czego to sluzy? http://imageshack.us/photo/my-images/849/img1283dy.jpg/
NR2:Jak wyczyscic loze z nalotu? http://imageshack.us/photo/my-images/855/img1297y.jpg/
NR3:Tylko to mocuje wrzeciono do łoża -jak to wykręcić? http://imageshack.us/photo/my-images/864/img1300.jpg/
NR1 : Do czego to sluzy? http://imageshack.us/photo/my-images/849/img1283dy.jpg/
NR2:Jak wyczyscic loze z nalotu? http://imageshack.us/photo/my-images/855/img1297y.jpg/
NR3:Tylko to mocuje wrzeciono do łoża -jak to wykręcić? http://imageshack.us/photo/my-images/864/img1300.jpg/
OUS-1 TSA-16 Mn-80a
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce