
Silnki tarczowe z uzwojeniem drukowanym ?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 21
- Posty: 7738
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! rozbierałem taki silnik . muszę powiedzieć że widok wirnika powalił mnie na kolana - czegoś takiego nie widziałem . konstrukcja była tak misterna że strach . o wielw łatwiej byłoby zrobić wirnik kubkowy mam taki silnik prod. rosyjskiej ( a jakże by inaczej - rozebrany
) , jak ktoś chce to mogę porobić fotki . jego zaletą jest również to że pracuje od 3 do 40 V . wykonanie takiego wirnika byłoby realne , trzeba by zamówić specjalne magnesy , muszą mieć polaryzację promieniową a standartowe mają osiową . pozdrawiam !!

Mane Tekel Fares
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1592
- Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
- Lokalizacja: Lublin
faniron napisałeś, że w "silnikach kubkowych kręci się tylko uzwojenie"
kilka takich silników zdemontowałem i tam kręci się właśnie ten kubek wykonany z aluminium a uzwojenie jest stałe...rozumiem, że to przejęzyczenie, chyba, że się mylę
Nawiasem mówiąc mam jeszcze kilka takich silniczków i dostęp do kilkudziesięciu następnych ale mam pytanie do kolegi faniron (lub innych) jako praktyka
te moje mają średnicę ok 35 długość ok 50 mm czy mogą do czegoś się nadać?
kilka takich silników zdemontowałem i tam kręci się właśnie ten kubek wykonany z aluminium a uzwojenie jest stałe...rozumiem, że to przejęzyczenie, chyba, że się mylę
Nawiasem mówiąc mam jeszcze kilka takich silniczków i dostęp do kilkudziesięciu następnych ale mam pytanie do kolegi faniron (lub innych) jako praktyka
te moje mają średnicę ok 35 długość ok 50 mm czy mogą do czegoś się nadać?
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 320
- Rejestracja: 12 lut 2006, 18:56
- Lokalizacja: Dolnośląskie
[quotfaniron napisałeś, że w "silnikach kubkowych kręci się tylko uzwojenie"
kilka takich silników zdemontowałem i tam kręci się właśnie ten kubek wykonany z aluminium a uzwojenie jest stałe...rozumiem, że to przejęzyczenie, chyba, że się mylę
e][/quote]
Wszystkie silniki kubkowe, z którymi miałem do czynienia miały wykonane uzwojenia z drutu, podobnie jak na zdjęciu powyższym zdjęciu.
kilka takich silników zdemontowałem i tam kręci się właśnie ten kubek wykonany z aluminium a uzwojenie jest stałe...rozumiem, że to przejęzyczenie, chyba, że się mylę
e][/quote]
Wszystkie silniki kubkowe, z którymi miałem do czynienia miały wykonane uzwojenia z drutu, podobnie jak na zdjęciu powyższym zdjęciu.
Tak naprawdę wszystko zależy od mocy, czy jest wystarczająca w stosunku do potrzeb.Nawiasem mówiąc mam jeszcze kilka takich silniczków i dostęp do kilkudziesięciu następnych ale mam pytanie do kolegi faniron (lub innych) jako praktyka
te moje mają średnicę ok 35 długość ok 50 mm czy mogą do czegoś się nadać?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1592
- Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
- Lokalizacja: Lublin
to naprawdę jestem ździwiony
silniki kubkowe typu Ferrarisa a takie miałem przyjemność demontować nie miały żadnych uzwojeń w wirniku
wydaje mi się, że silnik kubkowy...jako wirnik miał...kubek z aluminium
dokładnie to wyglądało tak:
uzwojenie stojana - druty miedziane itd. dalej wirnik wykonany w formie kubka (szklanki jak ktoś woli) bardzo delikatny i znowu uzwojenie ale to uzwojenie znów stałe...tj nieobracające się. Obraca si tzlko ten kubek
[ Dodano: 2006-09-09, 20:51 ]
może mówimy o innym typie silnika
ja mówię o serwo kubkowym typu Ferrarisa
[ Dodano: 2006-09-09, 20:56 ]
przejrzałem zdjęcia kolegi Pukury
rzeczywiście to musi być jakiś inny typ silnika
Te z którymi się spotkałem to były kubkowe Ferrarisa stosowane powszechnie w MIG21
na pewno nie było tam uzwojeń w kubku (wirniku)
silniki kubkowe typu Ferrarisa a takie miałem przyjemność demontować nie miały żadnych uzwojeń w wirniku
wydaje mi się, że silnik kubkowy...jako wirnik miał...kubek z aluminium
dokładnie to wyglądało tak:
uzwojenie stojana - druty miedziane itd. dalej wirnik wykonany w formie kubka (szklanki jak ktoś woli) bardzo delikatny i znowu uzwojenie ale to uzwojenie znów stałe...tj nieobracające się. Obraca si tzlko ten kubek
[ Dodano: 2006-09-09, 20:51 ]
może mówimy o innym typie silnika
ja mówię o serwo kubkowym typu Ferrarisa
[ Dodano: 2006-09-09, 20:56 ]
przejrzałem zdjęcia kolegi Pukury
rzeczywiście to musi być jakiś inny typ silnika
Te z którymi się spotkałem to były kubkowe Ferrarisa stosowane powszechnie w MIG21
na pewno nie było tam uzwojeń w kubku (wirniku)
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 24
- Posty: 408
- Rejestracja: 10 wrz 2004, 09:40
- Lokalizacja: Kielce
Silniki tarczowe to precyzja, i super materiały nie wydaje mi się że można to zarobić na zasadzie PCB, przekrój takiej ścieżki musi być idealna na całej długości
Tarcza wytrzymuje sporą teperarurę, PCB się rozklei od temperatury
Tarczowe nie nadają sie do pracy servo cnc, rozpędzanie takiego silnika i tak jest większe niż w silniku o wirniku cienkim i długim
Próba zrobienia silnika o większej szybkości, gdzie wiruje nie tarcza ale kubek uzwojenie (mniejsza średnica, duża powierzchnia) widać u kolegi Pokury kubek.zip
Takie silniki można produkować szybciej na liniach produkcyjnych
Tarcza zachowuje się jak koło zamachowe i stabilizator obrotów świetnie nadaje się jako wrzeciono do średnich obrotów
W wirującej tarczy nie da się wyeliminować komutatora żeby był cichy i trwały ale można zrobić odwrotnie!!!
Będzie prostsza konstrukcja uzwojenie stoi i jest połączone w gwiazdę lub trujkat
Nie trzeba robić żadnego komutatora tylko sterownik
Piękna zabawa - neodmy tanie i wybór spory
Ja zrobiłem parę sztuk z rużnuch rdzeni podzielnych przez 3 tylko że kubkowe nie tarczowe bo te jest łatwiej zrobić
Prawdziwe wyzwanie to obroty do 100 000 obr/min jak np. mikroturbiny gazowe
Tarcza wytrzymuje sporą teperarurę, PCB się rozklei od temperatury
Tarczowe nie nadają sie do pracy servo cnc, rozpędzanie takiego silnika i tak jest większe niż w silniku o wirniku cienkim i długim
Próba zrobienia silnika o większej szybkości, gdzie wiruje nie tarcza ale kubek uzwojenie (mniejsza średnica, duża powierzchnia) widać u kolegi Pokury kubek.zip
Takie silniki można produkować szybciej na liniach produkcyjnych
Tarcza zachowuje się jak koło zamachowe i stabilizator obrotów świetnie nadaje się jako wrzeciono do średnich obrotów
W wirującej tarczy nie da się wyeliminować komutatora żeby był cichy i trwały ale można zrobić odwrotnie!!!
Będzie prostsza konstrukcja uzwojenie stoi i jest połączone w gwiazdę lub trujkat
Nie trzeba robić żadnego komutatora tylko sterownik
Piękna zabawa - neodmy tanie i wybór spory
Ja zrobiłem parę sztuk z rużnuch rdzeni podzielnych przez 3 tylko że kubkowe nie tarczowe bo te jest łatwiej zrobić
Prawdziwe wyzwanie to obroty do 100 000 obr/min jak np. mikroturbiny gazowe
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 79
- Posty: 1121
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
- Lokalizacja: planeta ziemia
nie wiem co dokladnie masz na mysli ale producent takich silnikow podaje ze rozpedzaja sie od 0 do 3000obr./min zaledwie na 60 stopniach, a wiekszych obrotow do napedow CNC nie potrzeba.MAAK pisze:Tarczowe nie nadają sie do pracy servo cnc, rozpędzanie takiego silnika i tak jest większe niż w silniku o wirniku cienkim i długim
popatrz na wykresy ktore zalaczylem, one pokazuja zupelnie cos innego. to co moze byc niewygodne w uzyciu to srednica. lepiej mieszcza sie silnikie cienkie pod stolem jak takie talerze.
widzialem na necie eksperymentalne silniki tarczowe wykonane amatorsko z pcb, niestety nie mam fotek.
POZDRAWIAM
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 988
- Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
- Lokalizacja: lodz
czy aby duza srednica nie jest tu przeszkoda dlaczeo takie silniki nie maja szerszego zastowaowania jako serwonapedy? zauwazmy ze wszystkie serwa sa smukle jak wirniki generatorow w elektrowniach duza predkosc obrotowa = duzy moment odsrodkowy czy aby sie nie uszkadzaly przy wysokich obrotach powyzej 3000rpm