Sterownik na TA8435
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 47
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik uniwersalny ma 8 przewodów - proszę poczytać karty katalogowe.tuxcnc pisze:Gier, jak twój silnik ma sześć przewodów to jest uniwersalny.
Silnik sześcioprzewodowy włączony na pełną cewkę będzie się przegrzewał a zbyt duża indukcyjność spowoduje bardzo szybki spadek momentu w funkcji prędkości.
Takiego silnika w żadnym wypadku nie wolno podłączać do sterownika bipolarnego TA8435.tuxcnc pisze:Unipolarny ma pięć kabelków i można go podłączyć tylko w jeden sposób.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 9323
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Silnik sześcioprzewodowy jest uniwersalny, bo go można podłączyć zarówno unipolarnie jak i bipolarnie, a ośmioprzewodowy faktycznie daje więcej możliwości.Leoo pisze:Silnik uniwersalny ma 8 przewodów - proszę poczytać karty katalogowe.tuxcnc pisze:Gier, jak twój silnik ma sześć przewodów to jest uniwersalny.
Silnik sześcioprzewodowy włączony na pełną cewkę będzie się przegrzewał a zbyt duża indukcyjność spowoduje bardzo szybki spadek momentu w funkcji prędkości.
Mam sześcioprzewodowe silniki, które na pełnej cewce mają niewiele ponad pół oma, są zimne i zapieprzają jak głupie.
Tak więc jakaś tam prawda w twojej wypowiedzi jest, ale nie do końca.
.
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4463
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
- Lokalizacja: PL,OP
Kolego Tuxcnc, mógłbyś czasem się powstrzymać z wyższością swoich racji?
Potem to ludzie czytają i bzudry powielają.
Co to ma znaczyć, że ośmioprzewodowy faktycznie daje więcej możliwości, a nie chcesz go nazwać uniwersalnym skoro jest uniwersalniejszy od według ciebie uniwersalnego sześcioprzewodowego?
Leo napisał o indukcyjności i wpływie tego parametru na pracę silnika krokowego w większych prędkościach.
Tuxcnc piszesz o omach cewek w silniku i tyle się dowiadujemy, że mniej się grzeją ale dokładnie z czego to wynika już nie podajesz.
Podawanie niepełnej informacji jest wielkim mijaniem się z prawdą.
Potem to ludzie czytają i bzudry powielają.
Co to ma znaczyć, że ośmioprzewodowy faktycznie daje więcej możliwości, a nie chcesz go nazwać uniwersalnym skoro jest uniwersalniejszy od według ciebie uniwersalnego sześcioprzewodowego?

Leo napisał o indukcyjności i wpływie tego parametru na pracę silnika krokowego w większych prędkościach.
Tuxcnc piszesz o omach cewek w silniku i tyle się dowiadujemy, że mniej się grzeją ale dokładnie z czego to wynika już nie podajesz.
Podawanie niepełnej informacji jest wielkim mijaniem się z prawdą.

zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1454
- Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
- Lokalizacja: Świecie
Są sytuacje, gdzie silnik ma działać stabilnie
przy niskich prędkościach obrotowych rzędu 1obr/s,
wtedy sprawdzi się silnik o wyższej indukcyjności
cewek/niższym amperażu.
Wibracje zwykle występujące
przy takiej prędkości obrotowej powinny zniknąć.
Podłączamy wtedy cewki silnika 8-mio przewodowego szeregowo,
6-cio przewodowy silnik podłączamy na całą cewką.
Ale trzeba się liczyć z szybszym spadkiem momentu obrotowego
tak jak wspomniał Kol. Leoo.
Oczywiście prąd zasilania trzeba
ustawić mniejszy, x0,71 znamionowego,
moment wyniesie x1,414 znamionowego.
(kiedyś umieściłem na forum odpowiednią tabelkę).
Tutaj znalazłem trochę inf.
http://www.hollandindustrial.com/PDF Files/Tech Talk Nov 2010 Stepper Motors.pdf
ps.
Silniki o cewkach z wysoką indukcyjnością będą generowały podczas hamowania
większe wzrosty napięcia, co trzeba również uwzględnić.
przy niskich prędkościach obrotowych rzędu 1obr/s,
wtedy sprawdzi się silnik o wyższej indukcyjności
cewek/niższym amperażu.
Wibracje zwykle występujące
przy takiej prędkości obrotowej powinny zniknąć.
Podłączamy wtedy cewki silnika 8-mio przewodowego szeregowo,
6-cio przewodowy silnik podłączamy na całą cewką.
Ale trzeba się liczyć z szybszym spadkiem momentu obrotowego
tak jak wspomniał Kol. Leoo.
Oczywiście prąd zasilania trzeba
ustawić mniejszy, x0,71 znamionowego,
moment wyniesie x1,414 znamionowego.
(kiedyś umieściłem na forum odpowiednią tabelkę).
Tutaj znalazłem trochę inf.
http://www.hollandindustrial.com/PDF Files/Tech Talk Nov 2010 Stepper Motors.pdf
ps.
Silniki o cewkach z wysoką indukcyjnością będą generowały podczas hamowania
większe wzrosty napięcia, co trzeba również uwzględnić.