Sterownik na TA8435

Rozmowy na temat układów elektronicznych sterowania obrabiarek CNC
Awatar użytkownika

gier
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 5
Posty: 31
Rejestracja: 04 maja 2009, 11:50
Lokalizacja: Poznań

#81

Post napisał: gier » 20 lis 2011, 19:10

witam!

Mój unipolarny silnik, można połączyć na dwa sposoby:
Szeregowo i na pół cewki.
Jak będzie wyglądać moment obr. w "Nm"w obydwóch przypadkach.
Rozumie to tak że moment zmniejszy się do 0.66Nm bo sterownik daje 1.5A max,
a silnik potrzebuje 1.8A , a co ze sposobem połączenia?
gier



Tagi:


Autor tematu
Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 47
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#82

Post napisał: Leoo » 20 lis 2011, 20:00

Silnik unipolarny do sterownika bipolarnego zawsze włączamy na "pół cewki".

Awatar użytkownika

gier
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 5
Posty: 31
Rejestracja: 04 maja 2009, 11:50
Lokalizacja: Poznań

#83

Post napisał: gier » 20 lis 2011, 21:38

Witam

Cytat Leoo-Silnik unipolarny do sterownika bipolarnego zawsze włączamy na "pół cewki".
Czy mógłbyś trochę rozwinąć ten temat?
gier

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 9323
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

#84

Post napisał: tuxcnc » 20 lis 2011, 21:55

Gier, jak twój silnik ma sześć przewodów to jest uniwersalny.
Unipolarny ma pięć kabelków i można go podłączyć tylko w jeden sposób.

.


Autor tematu
Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 47
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#85

Post napisał: Leoo » 20 lis 2011, 23:22

tuxcnc pisze:Gier, jak twój silnik ma sześć przewodów to jest uniwersalny.
Silnik uniwersalny ma 8 przewodów - proszę poczytać karty katalogowe.
Silnik sześcioprzewodowy włączony na pełną cewkę będzie się przegrzewał a zbyt duża indukcyjność spowoduje bardzo szybki spadek momentu w funkcji prędkości.
tuxcnc pisze:Unipolarny ma pięć kabelków i można go podłączyć tylko w jeden sposób.
Takiego silnika w żadnym wypadku nie wolno podłączać do sterownika bipolarnego TA8435.

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 9323
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

#86

Post napisał: tuxcnc » 20 lis 2011, 23:52

Leoo pisze:
tuxcnc pisze:Gier, jak twój silnik ma sześć przewodów to jest uniwersalny.
Silnik uniwersalny ma 8 przewodów - proszę poczytać karty katalogowe.
Silnik sześcioprzewodowy włączony na pełną cewkę będzie się przegrzewał a zbyt duża indukcyjność spowoduje bardzo szybki spadek momentu w funkcji prędkości.
Silnik sześcioprzewodowy jest uniwersalny, bo go można podłączyć zarówno unipolarnie jak i bipolarnie, a ośmioprzewodowy faktycznie daje więcej możliwości.
Mam sześcioprzewodowe silniki, które na pełnej cewce mają niewiele ponad pół oma, są zimne i zapieprzają jak głupie.

Tak więc jakaś tam prawda w twojej wypowiedzi jest, ale nie do końca.

.


Autor tematu
Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 47
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#87

Post napisał: Leoo » 21 lis 2011, 00:10

tuxcnc pisze:Mam sześcioprzewodowe silniki, które na pełnej cewce mają niewiele ponad pół oma, są zimne i zapieprzają jak głupie.
Cóż, z taką argumentacją Kolega martwego przekona (może nie do końca).

Awatar użytkownika

pitsa
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4463
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
Lokalizacja: PL,OP

#88

Post napisał: pitsa » 21 lis 2011, 07:23

Kolego Tuxcnc, mógłbyś czasem się powstrzymać z wyższością swoich racji?
Potem to ludzie czytają i bzudry powielają.

Co to ma znaczyć, że ośmioprzewodowy faktycznie daje więcej możliwości, a nie chcesz go nazwać uniwersalnym skoro jest uniwersalniejszy od według ciebie uniwersalnego sześcioprzewodowego? :D

Leo napisał o indukcyjności i wpływie tego parametru na pracę silnika krokowego w większych prędkościach.
Tuxcnc piszesz o omach cewek w silniku i tyle się dowiadujemy, że mniej się grzeją ale dokładnie z czego to wynika już nie podajesz.

Podawanie niepełnej informacji jest wielkim mijaniem się z prawdą. :-)
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ

Awatar użytkownika

triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1454
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#89

Post napisał: triera » 21 lis 2011, 11:11

Są sytuacje, gdzie silnik ma działać stabilnie
przy niskich prędkościach obrotowych rzędu 1obr/s,
wtedy sprawdzi się silnik o wyższej indukcyjności
cewek/niższym amperażu.

Wibracje zwykle występujące
przy takiej prędkości obrotowej powinny zniknąć.

Podłączamy wtedy cewki silnika 8-mio przewodowego szeregowo,
6-cio przewodowy silnik podłączamy na całą cewką.

Ale trzeba się liczyć z szybszym spadkiem momentu obrotowego
tak jak wspomniał Kol. Leoo.

Oczywiście prąd zasilania trzeba
ustawić mniejszy, x0,71 znamionowego,
moment wyniesie x1,414 znamionowego.
(kiedyś umieściłem na forum odpowiednią tabelkę).

Tutaj znalazłem trochę inf.
http://www.hollandindustrial.com/PDF Files/Tech Talk Nov 2010 Stepper Motors.pdf

ps.
Silniki o cewkach z wysoką indukcyjnością będą generowały podczas hamowania
większe wzrosty napięcia, co trzeba również uwzględnić.

Awatar użytkownika

gier
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 5
Posty: 31
Rejestracja: 04 maja 2009, 11:50
Lokalizacja: Poznań

#90

Post napisał: gier » 21 lis 2011, 19:07

Mniej więcej wiem już, co będzie się działo z silnikiem "6 przewodów" podłączonym
na całą cewkę do sterownika bipolarnego.A jak będzie to wyglądało przy połączeniu
na pół cewki, prąd, moment ?
silnik: 1.8A- 3.6v- 0.8Nm
gier

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektronika CNC”