gras107, wyrównaj najpierw oddech i tętno bo w elektronice potrzebny jest spokojny umysł. Multimetr służy nie tylko do pomiaru zwarć ale również napięć w podłączonym układzie. Tutaj trzeba jednak bliżej przyjrzeć się zasadzie pracy elementu. Przykładowo ze schematu budowy elementu L298
http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... /L298.html wynika że aby zostały odpowiednio zaktywowane tranzystory przepuszczające prąd do cewek silnika na trasie OUT1(do OUT4) do wyjścia 1 lub 15 gdzie podpięte są te mocne oporniki, na odpowiednich wejściach EnA i EnB muszą pojawiać się "jedynki" logiczne czyli napięcie powyżej 2V Kiedy ten warunek jest spełniony, samym wysterowaniem tych tranzystorów zajmują się wejścia In1 do In4 napędzane przez L297 Oczywiste jest że nie dysponując oscyloskopem sprawy dzieją się zbyt szybko żeby wychwycił to multimetr. Zbyt szybko kiedy całość pobudzasz do życia Machem. Dlatego wcześniej napisałem o odłączeniu tego od komputera. Sygnały Step, Dir i Enable trzeba podawać dołączonymi wyłącznikami, przy czym stan 0 logicznego to zwarcie danego punktu do masy układu a stan 1 logicznej to podpięcie go przez rezystor (około 2 kOhm) do +5V Teraz będziesz mógł działać pojedynczymi kroczkami silnika.
ursus_arctos, słusznie wspomniał o potrzebie zbadania kondycji oporników dużej mocy.
Mogła też uszkodzić się jedna z diod przeciwdziałających przepięciom generowanym na indukcyjności cewek silnika. Jeżeli taka dioda ma wewnętrzne zwarcie (tak właśnie niestety często uszkadzają się diody dużej mocy) to powoduje przepływ dużego prądu przez L298 i niestety układ bezdyskusyjnie umiera. To także zdarza się w wielu przypadkach awarii układów elektronicznych że uszkodzenie jednego elementu wyzwala lawinę dalszych uszkodzeń. Dlatego oprócz lutownicy i miernika trzeba używać schematów i intensywnie myśleć. W tym momencie przeczytaj pierwsze zdanie
