
[fotoblog] zmiana szeregowych na rownoległe cewki
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 694
- Rejestracja: 10 lip 2005, 15:13
- Lokalizacja: Polska
Kilka silników rozebrałem i trudno powiedzieć czy utraciły moment. Twój silnik pit202 wygląda na hybrydowy magnesy są (zdaje się) na obwodzie a wirnik jest z blach ,możesz więc ciąć nawet fleksem ośkę byle temperatura nie odkształciła reszty osi i blach .
Niebezpieczeństwo z obwodem magnetycznym wynika prawdopodobnie z tego ,że silnik musi byc złożony idealnie koncentrycznie .
Niebezpieczeństwo z obwodem magnetycznym wynika prawdopodobnie z tego ,że silnik musi byc złożony idealnie koncentrycznie .
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 154
- Rejestracja: 20 lis 2004, 01:22
- Lokalizacja: Lublin
chomika: ze wzgledow na mozliwosc obicia wirnika, czy tez zanieczyszczenia go - to silny magnes, napewno poradzi sobie w zbieraniu opilkow z okolicy
pit202: flexem ciac nie mozesz, silnik istotnie jest hybrydowy - ma dwa stosy na wirniku, a ciac flexem nie mozesz nie ze wzgledu na mozliwosc odksztalcenia tylko na cholerny punkt cure ktory wypada w okolicy 120 stopni celcjusza - dosc nisko
wedle informacji firmy parker jesli juz zachodzi potrzeba obrobki mechanicznej osi nalezy na zlozonym silniku osadzic ja sztywno w materiale ktory bedzie absorbowal drgania i odbieral cieplo (np w bloku aluminium)
jesli zas chodzi o twoj projekt - nie tnij - zaloz tam oslone - moze dolozysz enkoder!
ktos kiedys pisal ze silniki z listy spolecznej z wiekiem traca moment - tylko nikomu nie przyszlo do glowy ze montuje je na 4 slupkach pod sruby ktore zapewniaja mu wrecz "idealne" chlodzenie - stad i caly problem...
pit202: flexem ciac nie mozesz, silnik istotnie jest hybrydowy - ma dwa stosy na wirniku, a ciac flexem nie mozesz nie ze wzgledu na mozliwosc odksztalcenia tylko na cholerny punkt cure ktory wypada w okolicy 120 stopni celcjusza - dosc nisko

wedle informacji firmy parker jesli juz zachodzi potrzeba obrobki mechanicznej osi nalezy na zlozonym silniku osadzic ja sztywno w materiale ktory bedzie absorbowal drgania i odbieral cieplo (np w bloku aluminium)
jesli zas chodzi o twoj projekt - nie tnij - zaloz tam oslone - moze dolozysz enkoder!
ktos kiedys pisal ze silniki z listy spolecznej z wiekiem traca moment - tylko nikomu nie przyszlo do glowy ze montuje je na 4 slupkach pod sruby ktore zapewniaja mu wrecz "idealne" chlodzenie - stad i caly problem...
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 162
- Rejestracja: 27 gru 2005, 13:19
- Lokalizacja: okolice Radomia
a mnie na kilka miesięcy temu uczyli że nie każdy silnik krokowy można bezkarnie rozbierać, tzn.: wyciągać z niego wirnik bo jak pisali juz wcześniej koledzy wirnik traci część magnetyzmu a co za tym idzie pogarszają się jego parametry.
co do rozbiórki silników jest mały myk
o ile dobrze pamiętam to ma zajęciach prowadzący mówił żeby wirnik wysuwać z obudowy wprost w metalową tuleję ściśle przylegającą do wirnika tak samo jak stojan po to aby cały czas były zamknięte obwody magnetyczne między sąsiadującymi wycinkami wirnika. i wtym złożeniu można bezpiecznie wykonywać wszelkie naprawy.niewolno również dopuścic do stanu w którym wirnik byłby bez metalowej obudowy nawet jednej sekundy bo spowoduje to bezpowrotne rozmagnesowanie wirnika (mam nadzieje że niczego nie przekręciłem
pamięć czasami bywa zawodna
)
nie wiem jak to co opisałem ma się do wypowiedzi kolegi
triera
.
Może jeszcze ktoś to poprawi
kto juz naprawiał silniki, bo ja jeszcze tego nie robiłem i niewiem jak się ma teoria do praktyki
ale tyczy się to tylko niektórych silników, w innych można wyciągać wirnik bez szkody dla silnika. ale jak je rozróżniać to już nie nie wiem
co do rozbiórki silników jest mały myk

o ile dobrze pamiętam to ma zajęciach prowadzący mówił żeby wirnik wysuwać z obudowy wprost w metalową tuleję ściśle przylegającą do wirnika tak samo jak stojan po to aby cały czas były zamknięte obwody magnetyczne między sąsiadującymi wycinkami wirnika. i wtym złożeniu można bezpiecznie wykonywać wszelkie naprawy.niewolno również dopuścic do stanu w którym wirnik byłby bez metalowej obudowy nawet jednej sekundy bo spowoduje to bezpowrotne rozmagnesowanie wirnika (mam nadzieje że niczego nie przekręciłem


nie wiem jak to co opisałem ma się do wypowiedzi kolegi
triera
Wynika z tego że to czego mnie uczyli jest nieprawidłowe bądź coś pokręciłemtriera
cała zabawa polega na tym, aby pod żadnym pozorem
nie dotknąć wirnikiem do stojana
- zamknięcie obwodu magnetycznego spowoduje częściowe
rozmagnesowanie magnesów wirnika...

Może jeszcze ktoś to poprawi


ale tyczy się to tylko niektórych silników, w innych można wyciągać wirnik bez szkody dla silnika. ale jak je rozróżniać to już nie nie wiem

hmm
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 154
- Rejestracja: 20 lis 2004, 01:22
- Lokalizacja: Lublin
dyskow twardych tez nie mozna rozbierac, tymczasem ludzie przekladaja talerze, czy zespoly glowic i odzyskuja dane - chce tylko powiedziec ze wszystko sie da przy zachowaniu odpowiednich srodkow ostroznosci i zdrowym rozsadku
mysle ze sytuacja w ktorej winik moglby uledz czesciowemu rozmagnetyzowaniu mogla by miec miejsce przy wiekszych silnikach (powyzej 5Nm? 10Nm?) - w kazdym razie w takich silnikach gdzie nie bylo sensu juz zwiekszac ilosci stosow, tylko trzeba bylo zmienic material z ktorego wykonane sa magnesy na "mocniejszy"
tak czy owak alfa i omega nie jestem - kazdy ma swoj rozum i jesli mu nie trzeba to rozbierac nie bedzie, bo zwykla ciekawosc to za malo zeby zepsuc cos za ciezkie pieniadze - koniec koncow poznawac budowe to mozna na silniku ze stacji dyskow
mysle ze sytuacja w ktorej winik moglby uledz czesciowemu rozmagnetyzowaniu mogla by miec miejsce przy wiekszych silnikach (powyzej 5Nm? 10Nm?) - w kazdym razie w takich silnikach gdzie nie bylo sensu juz zwiekszac ilosci stosow, tylko trzeba bylo zmienic material z ktorego wykonane sa magnesy na "mocniejszy"
tak czy owak alfa i omega nie jestem - kazdy ma swoj rozum i jesli mu nie trzeba to rozbierac nie bedzie, bo zwykla ciekawosc to za malo zeby zepsuc cos za ciezkie pieniadze - koniec koncow poznawac budowe to mozna na silniku ze stacji dyskow
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 152
- Rejestracja: 16 sie 2006, 16:05
- Lokalizacja: Kko
rozebrałem kilka silników i niby się nic nie stało,jak mówi poprzednik może faktycznie dotyczy to tylko konkretnych silników z wysokim momentem...
Tym które rozbierałem nie wyrządziłem krzywdy mechanicznej,cieżko powiedzieć o namagnetyzowaniu,ale na 100% wirnik dotykał stojana i co?To jest silnik VEXTA 1,5A i chodzi do tej pory...
BTW dyski też rozbierałem kiedyś i chodziły a nawet z jednego zniknął bad który mi dokuczał
Tym które rozbierałem nie wyrządziłem krzywdy mechanicznej,cieżko powiedzieć o namagnetyzowaniu,ale na 100% wirnik dotykał stojana i co?To jest silnik VEXTA 1,5A i chodzi do tej pory...
BTW dyski też rozbierałem kiedyś i chodziły a nawet z jednego zniknął bad który mi dokuczał

Sukces ojców ma wielu , porażka tylko jednego...