[fotoblog] zmiana szeregowych na rownoległe cewki

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
pit202
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 863
Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
Lokalizacja: --

#11

Post napisał: pit202 » 02 wrz 2006, 21:43

to dobre pytanie, bo wlasnie mialem ciachać ten silnik bo mi oska przeszkadza, czym to ciąć ? flexem ? na tokarce ? nie ciąć ? zmienic silnik ;-/ za duzo mądrych opcji nie ma :(


PiteR

Tagi:


Adalber
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 694
Rejestracja: 10 lip 2005, 15:13
Lokalizacja: Polska

#12

Post napisał: Adalber » 02 wrz 2006, 22:52

Kilka silników rozebrałem i trudno powiedzieć czy utraciły moment. Twój silnik pit202 wygląda na hybrydowy magnesy są (zdaje się) na obwodzie a wirnik jest z blach ,możesz więc ciąć nawet fleksem ośkę byle temperatura nie odkształciła reszty osi i blach .
Niebezpieczeństwo z obwodem magnetycznym wynika prawdopodobnie z tego ,że silnik musi byc złożony idealnie koncentrycznie .

Awatar użytkownika

Wodzu
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 674
Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
Lokalizacja: z sasiedztwa

#13

Post napisał: Wodzu » 02 wrz 2006, 23:27

Właśnie rozebra i pociąc to nie problem gorzej z ponownym montazem :razz:
Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.


candle
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 154
Rejestracja: 20 lis 2004, 01:22
Lokalizacja: Lublin

#14

Post napisał: candle » 02 wrz 2006, 23:56

chomika: ze wzgledow na mozliwosc obicia wirnika, czy tez zanieczyszczenia go - to silny magnes, napewno poradzi sobie w zbieraniu opilkow z okolicy

pit202: flexem ciac nie mozesz, silnik istotnie jest hybrydowy - ma dwa stosy na wirniku, a ciac flexem nie mozesz nie ze wzgledu na mozliwosc odksztalcenia tylko na cholerny punkt cure ktory wypada w okolicy 120 stopni celcjusza - dosc nisko :(
wedle informacji firmy parker jesli juz zachodzi potrzeba obrobki mechanicznej osi nalezy na zlozonym silniku osadzic ja sztywno w materiale ktory bedzie absorbowal drgania i odbieral cieplo (np w bloku aluminium)
jesli zas chodzi o twoj projekt - nie tnij - zaloz tam oslone - moze dolozysz enkoder!

ktos kiedys pisal ze silniki z listy spolecznej z wiekiem traca moment - tylko nikomu nie przyszlo do glowy ze montuje je na 4 slupkach pod sruby ktore zapewniaja mu wrecz "idealne" chlodzenie - stad i caly problem...

Awatar użytkownika

triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1454
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#15

Post napisał: triera » 03 wrz 2006, 00:44

sam tego nie wymyśliłem - tak twierdzili m.in. w firmie Wobit.
Raczej nie będę żadnego silnika rozbierał, po co ?
Nie po to płaciłem za niego, gwarancje raczej nie przewidują
ingerencji użytkownika wewnątrz.
A w środku jest to samo, co w innych.


rokare
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 162
Rejestracja: 27 gru 2005, 13:19
Lokalizacja: okolice Radomia

#16

Post napisał: rokare » 03 wrz 2006, 00:48

a mnie na kilka miesięcy temu uczyli że nie każdy silnik krokowy można bezkarnie rozbierać, tzn.: wyciągać z niego wirnik bo jak pisali juz wcześniej koledzy wirnik traci część magnetyzmu a co za tym idzie pogarszają się jego parametry.

co do rozbiórki silników jest mały myk :idea:

o ile dobrze pamiętam to ma zajęciach prowadzący mówił żeby wirnik wysuwać z obudowy wprost w metalową tuleję ściśle przylegającą do wirnika tak samo jak stojan po to aby cały czas były zamknięte obwody magnetyczne między sąsiadującymi wycinkami wirnika. i wtym złożeniu można bezpiecznie wykonywać wszelkie naprawy.niewolno również dopuścic do stanu w którym wirnik byłby bez metalowej obudowy nawet jednej sekundy bo spowoduje to bezpowrotne rozmagnesowanie wirnika (mam nadzieje że niczego nie przekręciłem :oops: pamięć czasami bywa zawodna :lol: )

nie wiem jak to co opisałem ma się do wypowiedzi kolegi

triera
triera
cała zabawa polega na tym, aby pod żadnym pozorem
nie dotknąć wirnikiem do stojana
- zamknięcie obwodu magnetycznego spowoduje częściowe
rozmagnesowanie magnesów wirnika...
Wynika z tego że to czego mnie uczyli jest nieprawidłowe bądź coś pokręciłem :razz: .
Może jeszcze ktoś to poprawi :lol: kto juz naprawiał silniki, bo ja jeszcze tego nie robiłem i niewiem jak się ma teoria do praktyki :mrgreen:

ale tyczy się to tylko niektórych silników, w innych można wyciągać wirnik bez szkody dla silnika. ale jak je rozróżniać to już nie nie wiem :oops:
hmm


candle
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 154
Rejestracja: 20 lis 2004, 01:22
Lokalizacja: Lublin

#17

Post napisał: candle » 03 wrz 2006, 01:15

dyskow twardych tez nie mozna rozbierac, tymczasem ludzie przekladaja talerze, czy zespoly glowic i odzyskuja dane - chce tylko powiedziec ze wszystko sie da przy zachowaniu odpowiednich srodkow ostroznosci i zdrowym rozsadku

mysle ze sytuacja w ktorej winik moglby uledz czesciowemu rozmagnetyzowaniu mogla by miec miejsce przy wiekszych silnikach (powyzej 5Nm? 10Nm?) - w kazdym razie w takich silnikach gdzie nie bylo sensu juz zwiekszac ilosci stosow, tylko trzeba bylo zmienic material z ktorego wykonane sa magnesy na "mocniejszy"

tak czy owak alfa i omega nie jestem - kazdy ma swoj rozum i jesli mu nie trzeba to rozbierac nie bedzie, bo zwykla ciekawosc to za malo zeby zepsuc cos za ciezkie pieniadze - koniec koncow poznawac budowe to mozna na silniku ze stacji dyskow

Awatar użytkownika

DoctorX
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 152
Rejestracja: 16 sie 2006, 16:05
Lokalizacja: Kko

#18

Post napisał: DoctorX » 03 wrz 2006, 11:28

rozebrałem kilka silników i niby się nic nie stało,jak mówi poprzednik może faktycznie dotyczy to tylko konkretnych silników z wysokim momentem...
Tym które rozbierałem nie wyrządziłem krzywdy mechanicznej,cieżko powiedzieć o namagnetyzowaniu,ale na 100% wirnik dotykał stojana i co?To jest silnik VEXTA 1,5A i chodzi do tej pory...
BTW dyski też rozbierałem kiedyś i chodziły a nawet z jednego zniknął bad który mi dokuczał ;)
Sukces ojców ma wielu , porażka tylko jednego...


Autor tematu
pit202
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 863
Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
Lokalizacja: --

#19

Post napisał: pit202 » 03 wrz 2006, 12:33

ten silnik ktory pokazalam rozbieralem wielokrotnie , nawet jak bylem maly i podlaczalem do niego bateryjke i dziwilem sie ze sie nie kreci :D teraz tez rozkrecalem pobawilem sie i po zlozeniu dziala i nadal ma swoja moc bez kombinerek sie nie zatrzyma.
PiteR


candle
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 154
Rejestracja: 20 lis 2004, 01:22
Lokalizacja: Lublin

#20

Post napisał: candle » 03 wrz 2006, 19:38

ja mam podobne doswiadczenia i stad moje "bog was opuscil"

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”