ST3 - problem w wycięciem


Autor tematu
Tapol
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 4
Posty: 21
Rejestracja: 09 gru 2004, 15:24
Lokalizacja: Polska

ST3 - problem w wycięciem

#1

Post napisał: Tapol » 31 gru 2010, 13:00

Witam,

Mam problem z wykonaniem wycięcia.

Wyobraźcie sobie, że powierzchnia, walec (kolor cyjan?) jest frezem palcowym a koło zębate jest w podzielnicy. Następnie obracamy w podzielnicy koło zębate (oś Y) o 30 stopni.

Jak wykonać w ST3 takie wycięcie?
Nijak nie mogę tego zrobić.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,
Tapol
Załączniki
wyciecie.jpg
wyciecie.jpg (56.89 KiB) Przejrzano 727 razy



Tagi:

Awatar użytkownika

pasierbo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2008, 23:24
Lokalizacja: Lublin

#2

Post napisał: pasierbo » 31 gru 2010, 14:17

W module tradycyjnym nie byłoby z tym problemu.


Autor tematu
Tapol
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 4
Posty: 21
Rejestracja: 09 gru 2004, 15:24
Lokalizacja: Polska

#3

Post napisał: Tapol » 31 gru 2010, 15:53

pasierbo pisze:W module tradycyjnym nie byłoby z tym problemu.
Może być modelowanie tradycyjne.
Jeśli wiesz jak to zrobić to byłbym wdzięczny za informacje.

Pozdrawiam,
Tapol

Awatar użytkownika

andmar2005
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 190
Rejestracja: 15 sie 2009, 08:55
Lokalizacja: kujawsko-pomorski
Kontakt:

#4

Post napisał: andmar2005 » 31 gru 2010, 19:59

hi
wstaw plik źródłowy
hi

Awatar użytkownika

pasierbo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2008, 23:24
Lokalizacja: Lublin

#5

Post napisał: pasierbo » 01 sty 2011, 21:02

To nie widzę problemu. Zwykłe wycięcie tylko wybierasz rodzaj płaszczyzny styczna. Klikasz na walec, ustawiasz pod jakim katem ma być płaszczyzna. Rysujesz okrąg i jedziesz.


Autor tematu
Tapol
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 4
Posty: 21
Rejestracja: 09 gru 2004, 15:24
Lokalizacja: Polska

#6

Post napisał: Tapol » 02 sty 2011, 00:42

pasierbo pisze:To nie widzę problemu. Zwykłe wycięcie tylko wybierasz rodzaj płaszczyzny styczna. Klikasz na walec, ustawiasz pod jakim katem ma być płaszczyzna. Rysujesz okrąg i jedziesz.
Niestety tak się nie da tego zrobić.
Nie bardzo jest jak potem zlikwidować te nierówności w środku.
Wybranie ma być tak zrobione jakby było frezowane na podzielnicy.

Na załączonym zdjęciu widać wycięcie zrobione na trzech płaszczyznach stycznych.

Dołączam też fotkę jak to powinno wyglądać.

Pozdrawiam,
Tapol
Załączniki
wyciecie2.jpg
wyciecie2.jpg (36.65 KiB) Przejrzano 727 razy
wyciecie.jpg
wyciecie.jpg (110.37 KiB) Przejrzano 735 razy

Awatar użytkownika

pasierbo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2008, 23:24
Lokalizacja: Lublin

#7

Post napisał: pasierbo » 02 sty 2011, 12:20

To potem musisz zrobić jeszcze takie wycięcie jak poniżej. Są pewnie i inne sposoby na to np. coś się pobawić z operacjami boole'a ale ta jest chyba najprostsza.
Obrazek


Mrozik
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 748
Rejestracja: 19 maja 2007, 20:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#8

Post napisał: Mrozik » 02 sty 2011, 13:13

Można i tak:

Model przestrzeni jaką wykreśla narzędzie przy obrocie odjąć od modelu zębatki.
Załączniki
1.jpg
1.jpg (8.07 KiB) Przejrzano 2109 razy
2.jpg
2.jpg (16.24 KiB) Przejrzano 727 razy
3.jpg
3.jpg (13.96 KiB) Przejrzano 727 razy


Autor tematu
Tapol
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 4
Posty: 21
Rejestracja: 09 gru 2004, 15:24
Lokalizacja: Polska

#9

Post napisał: Tapol » 02 sty 2011, 13:20

Tak to już jest, że najtrudniej wpaść na rzeczy najprostsze.
Dokładnie o to mi chodziło.

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam,
Tapol

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Solid Edge”