jednostronne łożyskowanie śruby pociągowej

Dyskusje dotyczące śrub kulowych i trapezowych.

pit202
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 863
Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
Lokalizacja: --

#11

Post napisał: pit202 » 20 maja 2006, 18:25

a czy lozyska nie powinny byc skrecone do elementu trzymającego ?

moim skromnym zdaniem zewn. czesci lozysk powinny byc na sztywno przytwierdzone ( przykręcone ) do elementu trzymającego , a srodkowe powinny byc tak dopasowane do siebie zeby po ich skręceniu można było kręcić łożyskami a nie występował luz wzdluzny.


PiteR

Tagi:


bartek_iw
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 314
Rejestracja: 20 paź 2005, 17:45
Lokalizacja: cz?uchĂłw

#12

Post napisał: bartek_iw » 20 maja 2006, 18:44

pit202 pisze:moim skromnym zdaniem zewn. czesci lozysk powinny byc na sztywno przytwierdzone ( przykręcone ) do elementu trzymającego
ale po co??
pit202 pisze:a srodkowe powinny byc tak dopasowane do siebie zeby po ich skręceniu można było kręcić łożyskami a nie występował luz wzdluzny.
jezeli to sie tyczy tego rys powyzej to wlasnie tak to jest zrealizowane :mrgreen:
kosela & kosela - wyrób pomidorów :)
http://www.cnc.info.pl/topics60/cnc-vt1302,180.htm


pit202
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 863
Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
Lokalizacja: --

#13

Post napisał: pit202 » 20 maja 2006, 21:21

jezeli to sie tyczy tego rys powyzej to wlasnie tak to jest zrealizowane Mr. Green
zgadza się , co prawda na rysunku nie widać tuleji to mozna o niej doczytać :)
natomiast wydaje mi się ze trzymanie zewn. czesci lozysk za pomocą scisku kulek
jest zlym pomysłem i moze powodowac szybsze sie ich zuzywanie, no ale to tylko
takie moje zdanie - moze nie bez potrzeby na kazdym rysunku rexrotha widzialem
umocowane wg mojego opisu lozyska ?
PiteR


bartek_iw
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 314
Rejestracja: 20 paź 2005, 17:45
Lokalizacja: cz?uchĂłw

#14

Post napisał: bartek_iw » 20 maja 2006, 21:51

to rozwiazanie ktore ja opisuje jest zerzniete od firmy ISEL
a dokladnei tuleji jako takiej nie ma na rysunku ( bo role tej tuleji pelni wystep w obudowie lozyska)

tak jak pisze co do Rextotha wiem ze oni stosuja trzymanie zew pierscienia lozyska
a tak wlasciwie to wklada sie lozysko w otwor i i wkreca nakretke ktora dociska pierscien zew( lub cos takiego) tyle ze jak dobrze pamietam to stosuje sie to do lozysk kolkowych skosnych dwu rzedowych ALE z dzielonym pierscieniem zewnetrznym
i tak czy siak lozysko sie trzyma na zasadzoe scisku kulek

zapodaj jakis obrazek bo mi gdzies wcielo katalog boscha

aha i wlasnie te lozyska z dzielonym pierscieniem sa zajeb.. drogie bodajze cos z typu ZKLF

Awatar użytkownika

Piotrjub
Moderator
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1495
Rejestracja: 11 kwie 2005, 13:00
Lokalizacja: Gdansk

#15

Post napisał: Piotrjub » 20 maja 2006, 22:30

Po co się tak rozwiązuje najlepiej wykonać oprawę tak jak na rysunku powyżej i się człowiek
przekona sam. Oprócz tego, że papier jest cierpliwy i przyjmuje wszystko, co się na nim narysuje to pozostaje technologia wykonania.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2006, 19:30 przez Piotrjub, łącznie zmieniany 2 razy.


bartek_iw
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 314
Rejestracja: 20 paź 2005, 17:45
Lokalizacja: cz?uchĂłw

#16

Post napisał: bartek_iw » 20 maja 2006, 23:08

wg mnie oba rozwiazania sa poprawne

ot rys z dokumentacji ISEL
Obrazek

mozna sobie robic jak kto woli - bylo bylo dobrze :P
jezeli chodzi o technologie wykonania to nie widze zadnych trudnosci (wiertarko-frezarka czy wytaczarka)
wykonujemy tylko jeden element - i ot cala nasza oprawa

jak dla mnie element spelnia swoje podstawowe zadanie, czas wykonania jest napewno krotrzy niz oprawa o jakiej pisze Piotr, jest mniej elementow przez co mniej material i co za tym idzie taniej - jak dla mnie same plusy :wink:

pozostaje kwestia wyboru co kto lubi 8)
chyba ze jest jeszcze cos o czym nie wiem
pozdr


Mariusz H.
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 241
Rejestracja: 15 cze 2004, 18:59
Lokalizacja: KrakĂłw/Bia?ystok

#17

Post napisał: Mariusz H. » 21 maja 2006, 13:35

Jeśli chodzi o rozwiązanie kolegi "bartek_iw" to w mojej maszynie działa to już od 2 lat i to bez żadnych problemów.
Jedyne, czym się różni od jego rozwiązania to brak pierścienia dystansowego i dodana kontr nakrętka by ustalić wstępnie napięcie łożysk.
Co do pracy maszyny to nie mogę narzekać bo chodzi bezawaryjnie i utrzymuje dokładnośc do 0.01mm.


Autor tematu
hugh_h
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 6
Posty: 321
Rejestracja: 03 kwie 2005, 16:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#18

Post napisał: hugh_h » 24 maja 2006, 15:41

A mi sie pojawił jeszcze taki problem, mocowanie śruby załużmy tak jak na rysunku od bartek_iw, tyle ze własnie zaczyna się probem bo...śruba która chcę zastosowac to TR10x2 - gwint jest wcięty do fi6,89, śruba do mocowania w łożysku musiałaby byc zrobiona na fi6, żeby ją zablokowac w łożysku nakretka wychodzi gwint M6, żeby zamocowac sprzęgło do silnika, trzeba by zrobić fi4,8. No i wydaje mi się to że to już troche za mała średnica? pozatym nie widziłem sprzęgła z 6,35 na 4,8.
Czy ktos ma jakies sugestje ?
Bo i przychodzi tylko dogłowy, żeby dac łożyska skosne z drugiej strony, a przy silniku puścic luźno przez zwykłe albo i nawet bez niego ?, dodam ze mojaśruba bedziemiała długość 250..300mm, a może ktoś widziłą śrubę TR12x2 ?

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#19

Post napisał: skoti » 24 maja 2006, 19:10

hugh_h, moze naloz na zatoczony koniec tulejke? Na kleju lub na goraco.


Marky
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 79
Rejestracja: 04 paź 2004, 18:46
Lokalizacja: Płock/Warszawa

jednostronne łożyskowanie śruby pociągowej

#20

Post napisał: Marky » 29 maja 2006, 20:55

Witam,

Jeśli nie będziesz dawał napięcia wstępnego za pomocą nakrętki od strony silnika, to do zamocowania końca śruby - tego gdzie chcesz dać sprzęgło do silnika wystarczy prosta rzecz - zwykłe calowe łożysko kulkowe o średnicy wewnętrznej 6,35mm - i po kłopocie. Ja mam takie z demontażu i pod nie miałem stoczoną śrubę trapezową.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Śruby Kulowe / Śruby Trapezowe”