Frezarka FXB 12 - remont
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Sprawdziłem w mojej maszynce i jest tak: łożysko, o którym piszesz opiera się na zaślepce, która jest wciśnięta w otwór a pod nią znajduje się uszczelka, prawdopodobnie oring. Uszczelka ta przy próbie jej usunięcia rozpadła się bo jest mocno skruszała. Załączam rysunek - przekrój miejsca osadzenia zaślepki. Nad nią znajduje się łożysko, którego już nie rysowałem, a pod nią dalej jest otwór wspornika okularu. Napisz czy Ci to pomogło i jak jest w Twojej frezarce.
- Załączniki
-
- Wymiary zaślepki.jpg (20.57 KiB) Przejrzano 2334 razy
-
- FXB_12_otwór_belki_okularu.jpg (70.13 KiB) Przejrzano 2334 razy
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 174
- Rejestracja: 10 sty 2009, 13:37
- Lokalizacja: Jagiełła
Witam no bardzo pomogło bo u mnie właśnie nie ma tej zaślepki i chyba to jest przyczyną przeciekania oleju większość czasu chodziła na poziomie i dopiero teraz okazało się że kapie przy obróceniu głowicy.Myślę że dorobię coś takiego i problem zniknie pozdrawiam
A jeszcze jedno pytanie nie ma kolega czasem na zbyciu tulejek zaciskowych do tej frezarki???????? Próbowałem skontaktować się z przedstawicielem w strzelnie ale jakoś kiepsko mi to z nimi idzie nawet nie mogę pobrać katalogu aby sprawdzić czy mają jeszcze w ofercie takie tulejki.A czy można zastosować np. głowicę z tulejkami????????
A jeszcze jedno pytanie nie ma kolega czasem na zbyciu tulejek zaciskowych do tej frezarki???????? Próbowałem skontaktować się z przedstawicielem w strzelnie ale jakoś kiepsko mi to z nimi idzie nawet nie mogę pobrać katalogu aby sprawdzić czy mają jeszcze w ofercie takie tulejki.A czy można zastosować np. głowicę z tulejkami????????
jorgo
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
No właśnie chcę zastosować, ale nie głowicę tylko samą przedłużkę ER 16. Całość mam rozrysowaną. Główkuję nad napędem. Jeśli to wyjdzie to zostanie mi dotychczasowe wrzeciono i komplet tulejek.jorgo pisze:A czy można zastosować np. głowicę z tulejkami?
Zakładam, że silnik będzie zasilany falownikiem. Jest to silnik 3 fazowy, moc 250W, prędkość 2800 obr./min. Zastanawiam się jakie obroty uzyskam na wale silnika. Na razie założyłem tak jak na wykresie. Dalszą rozpiętość prędkości trzeba uzyskać przekładniami. Zakładam, że zbuduję je z paska zębatego i dwóch par kół zębatych: jedno przełożenie zwiększające 2:1 a drugie zmniejszające 1:4. Koła muszą być tak dobrane, żeby pasował ten sam pasek na obydwa przełożenia np: 25 i 100mm a drugie 43 i 86 mm z oferty sponsora forum.
Frezy trzpieniowe HSS zakładane we wrzecionie będą miały średnice od 3 do 10 mm. Zakładam też, że na trzpieniu o średnicy 10 mm będą mocowane frezy tarczowe o średnicy max. 63 mm. Zapraszam do dyskusji.
- Załączniki
-
- Wykres_prędkości_1.jpg (37.79 KiB) Przejrzano 2325 razy
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1479
- Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
- Lokalizacja: Pruszków
Witam
Bardzo ciekawy temat, który zainspirował mnie żeby zbudować sobie podobną konstrukcję.
Muszę niestety zbudować ją od podstaw, bo nie posiadam dawcy narządów do remontu.
Żeby mieć punkt startu popełniłem zakup na Allegro wrzeciono
Które koła i paski z zasobów sponsora masz na myśli ?.

Bardzo ciekawy temat, który zainspirował mnie żeby zbudować sobie podobną konstrukcję.
Muszę niestety zbudować ją od podstaw, bo nie posiadam dawcy narządów do remontu.
Żeby mieć punkt startu popełniłem zakup na Allegro wrzeciono
BYDGOST pisze: Zakładam, że zbuduję je z paska zębatego i dwóch par kół zębatych: jedno przełożenie zwiększające 2:1 a drugie zmniejszające 1:4. Koła muszą być tak dobrane, żeby pasował ten sam pasek na obydwa przełożenia np: 25 i 100mm a drugie 43 i 86 mm z oferty sponsora forum.
Które koła i paski z zasobów sponsora masz na myśli ?.
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Wstępnie przymierzyłem się do pasków GT3 5MGT i kół im odpowiadających. Muszę wziąć się za liczenie i określić siły przenoszone przez paski. Do dyspozycji mam dwie szerokości 15 i 25 mm.Zbych07 pisze:Które koła i paski z zasobów sponsora masz na myśli ?.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1479
- Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
- Lokalizacja: Pruszków
Przypadkiemmrozanski pisze:kolego Zbych07 moze to Cie zainteresuje, przypadkiem znalazlem na allegro.
http://allegro.pl/wrzeciono-wysokoobrot ... 20760.html


Ja nie zakładam muzeum wrzecion

To które proponujesz też zauważyłem - gdyby nie wyglądało jak wykopalisko archeologiczne z okresu Mieszka I-go to kto wie. Ponadto troszkę krótkie w stosunku do silnika.
[ Dodano: 2010-10-29, 18:19 ]
Też się nad tymi zastanawiam. Ale .... niestety kółek z setką ząbków w ciągłej sprzedaży nie widać - trzeba zamawiać lub zlecić do wykonania, a to zwykle oznacza koszty.BYDGOST pisze:Wstępnie przymierzyłem się do pasków GT3 5MGT i kół im odpowiadających. Muszę wziąć się za liczenie i określić siły przenoszone przez paski. Do dyspozycji mam dwie szerokości 15 i 25 mm.Zbych07 pisze:Które koła i paski z zasobów sponsora masz na myśli ?.
Myślę, że aktualnie skupię się nad samą konstrukcją. W zakresie przeniesienia napędu będę chwilowo bazował na tym co mam - koła pasowe i paski klinowe.
Docelowo najbardziej ucieszyłby mnie mariaż paska zębatego, uproszczonej przekładni Nortona i oczywiście falownika. Fajnie byłoby zamiast mieszać ręcznie paskami, zmieniać biegi wajchą jak np w TSA 16 lub nawet w znanej Koledze Mini Lathe.
Kurier dostarczył dziś wrzecionko, które zamierzam wykorzystać. Solidnie zrobione , wał w tym stożek szlifowane. Niestety nieco nie oszacowałem wagi tej konstrukcji - waży ponad 25 kg

Jak tam postępy w remoncie ?.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 lut 2010, 10:54
- Lokalizacja: Warszawa
FXB 12 z prośbą.
Witam serdecznie
Mam prośbę czy ktoś ma możliwość z wymiarowania koła zębatego dla osi pionowej. Dostałem w spadku frezarkę FXB 12 ale brakuje mniejszego koła wraz z ośką. Mogę się odwdzięczyć DTR w wersji papierowej.
Mam prośbę czy ktoś ma możliwość z wymiarowania koła zębatego dla osi pionowej. Dostałem w spadku frezarkę FXB 12 ale brakuje mniejszego koła wraz z ośką. Mogę się odwdzięczyć DTR w wersji papierowej.
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Jak pisałem na początku mam rozebrana całą FXB 12 i do to koło leży po prostu w szufladzie. Nie zakładam wykorzystania go bo jest uszkodzone. Za kilka dni będę na miejscu to mogę zwymiarować i przesłać rysunek. Tam są cztery koła to napisz, które konkretnie Cię interesuje, żeby nie było niedomówień.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.