Ploter rysujący - praca magisterska

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Serapis
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 18
Posty: 18
Rejestracja: 20 lip 2009, 21:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Ploter rysujący - praca magisterska

#1

Post napisał: Serapis » 30 mar 2010, 22:01

Cześć wszystkim jestem tu nowy. Studiuję Automatykę i Robotykę na Polibudzie Śl. Jako prace magisterską mam zbudować stanowisko laboratoryjne do sterowania serwonapędami. Pomył zrodził się z tego, że na wydziale pojawiły się nowe sterowniki Allen-Bradley'a, między innymi są gotowe moduły do sterowania silnikami krokowymi oczywiście silniki krokowe również. No i wspólnie z promotorem podjęliśmy decyzję, żeby zbudować CNC. Jako, że ma to być do celów laboratoryjnych jakaś obróbka materiałów odpada se względu za "syf" także zamiast frezu będzie się montować coś do pisania. Cała moja praca ma objąć budowę CNC, napisanie aplikacji na sterownik do sterowania silnikami oraz stworzenie HMI na panel dotykowy. Z programowaniem będę musiał powalczyć natomiast na pewno możecie udzielić mi wielu przydatnych wskazówek co do samej budowy i wcześniejszego projektowania CNC.

Cała CNC ma zajmować powierzchnię nie większą jak 600mm x 900mm także stosunkowo niewiele. Mam do dyspozycji dwa silniki MPL-A1510V-VJ42AA można poczytać
http://literature.rockwellautomation.co ... _-en-p.pdf
http://literature.rockwellautomation.co ... _-en-p.pdf

Tyle może na początek jestem w trakcie tworzenia projektu. Założyłem sobie a właściwie to w sumie konieczność, aby oba silniki pozostawały w stałych miejscach (ze względu na ich rozmiar i grubość kabli jakie do nich są). Byłbym wdzięczny za jakieś podstawowe wskazówki i jakby ktoś kto miał już z tym styczność mógł ocenić czy te silniki się w ogóle nadają do budowy czegoś takiego ewentualnie jaka precyzję działania można by osiągnąć.



Tagi:


diodas1