gorący silnik krokowy
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 sie 2008, 23:40
- Lokalizacja: Jarosław
silnik sie grzeje
Witam,
Podpinam sie pod ten post, ponieważ mam podobny problem.
Skompletowalem sterowanie do malej frezarki:
silniki: 1,9Nm
sterowniki takie: http://www.allegro.pl/item747553150_ste ... nc_6a.html
Program Mach 2
Jest to moj pierwszy kontakt z tego typu elektroniką w zasadzie z żadna nie mialem kontaktu:) wiec jestem kompletnie świeży.
Silniki sie kręca gdy baciskam strzałki w MOTOR TUNING w Mach2 ALE jeden z silnikow i radiator jego sterownika okropnie sie grzeją. Na forum piszą że silniki mogą sie grzać ale jęśli mi sie gzreje jeden z trzech to coś raczej nie gra. Bardzo proszę o pomoc.
Podpinam sie pod ten post, ponieważ mam podobny problem.
Skompletowalem sterowanie do malej frezarki:
silniki: 1,9Nm
sterowniki takie: http://www.allegro.pl/item747553150_ste ... nc_6a.html
Program Mach 2
Jest to moj pierwszy kontakt z tego typu elektroniką w zasadzie z żadna nie mialem kontaktu:) wiec jestem kompletnie świeży.
Silniki sie kręca gdy baciskam strzałki w MOTOR TUNING w Mach2 ALE jeden z silnikow i radiator jego sterownika okropnie sie grzeją. Na forum piszą że silniki mogą sie grzać ale jęśli mi sie gzreje jeden z trzech to coś raczej nie gra. Bardzo proszę o pomoc.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1744
- Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
- Lokalizacja: Wiedeń
Re: silnik sie grzeje
Zmierz prąd pobierany przez sterownik podpięty do "dobrego" silnika, potem ten podpięty do grzejącego się. Prawdopodobnie bedziew sporo większy (uwaga - pobór prądu zależy od aktulanej "fazy" silnika - sprawdź prąd dla kilku kolejnych położeń) - gdzieś na płytce powinien być potencjometr do regulacji prądu - może po prostu jest w złym położeniu. Sprawdź też zworki na sterowniku - z tego co pamiętam można go ustawić w tryb "slave" bez zewnętrznego sygnału taktującego przestaje regulować prąd. Jeśli sterownik nie reaguje na regulacje - może być uszkodzony (własnie naprawiałem taki ze zwarciem na rezystorze pomiarowym - cały czas podawał pełny prąd)pietruch85 pisze: Silniki sie kręca gdy baciskam strzałki w MOTOR TUNING w Mach2 ALE jeden z silnikow i radiator jego sterownika okropnie sie grzeją. Na forum piszą że silniki mogą sie grzać ale jęśli mi sie gzreje jeden z trzech to coś raczej nie gra. Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
GRG
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 sie 2008, 23:40
- Lokalizacja: Jarosław
Re: silnik sie grzeje
Co znaczy sprawdzić prąd w kilku kolejnych położeniach? Nie bardzo wiem do ktorych wyprowadzeń podpinać miernik. * wyprowadzen z silnika polaczylem wg schematu szeregowo ale do ktorych teraz podpiać miernik? Z elektroniki jestem bez pojecia:/grg12 pisze:Zmierz prąd pobierany przez sterownik podpięty do "dobrego" silnika, potem ten podpięty do grzejącego się. Prawdopodobnie bedziew sporo większy (uwaga - pobór prądu zależy od aktulanej "fazy" silnika - sprawdź prąd dla kilku kolejnych położeń) - gdzieś na płytce powinien być potencjometr do regulacji prądu - może po prostu jest w złym położeniu. Sprawdź też zworki na sterowniku - z tego co pamiętam można go ustawić w tryb "slave" bez zewnętrznego sygnału taktującego przestaje regulować prąd. Jeśli sterownik nie reaguje na regulacje - może być uszkodzony (własnie naprawiałem taki ze zwarciem na rezystorze pomiarowym - cały czas podawał pełny prąd)pietruch85 pisze: Silniki sie kręca gdy baciskam strzałki w MOTOR TUNING w Mach2 ALE jeden z silnikow i radiator jego sterownika okropnie sie grzeją. Na forum piszą że silniki mogą sie grzać ale jęśli mi sie gzreje jeden z trzech to coś raczej nie gra. Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
GRG
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1744
- Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
- Lokalizacja: Wiedeń
Re: silnik sie grzeje
Miernik (amperomierz) podepnij pomiędzy zasilacz a sterownik (szeregowo - "+" zasilacza - końcówka miernika, druga koncówka miernika - "+" końcówka zasilania sterownika, "-" zasilacza do "-" sterownika. "Kolejne położenia" bo ten sterownik (w kolejnych krokach) zasila cewkę 1, następnie obie cewki, następnie cewkę 2, obie, itd. - co drugi krok pobór prądu jest większy. Po prostu zrób kilka kroków za każdym razem notując prąd (mierzenie prądu przy kręcącym się silniku też jest możliwe - ale wtedy prąd mocno zależy od obrotów) (cały czas zakładam że jest to sterownik na L297, L298)pietruch85 pisze:
Co znaczy sprawdzić prąd w kilku kolejnych położeniach? Nie bardzo wiem do ktorych wyprowadzeń podpinać miernik. * wyprowadzen z silnika polaczylem wg schematu szeregowo ale do ktorych teraz podpiać miernik? Z elektroniki jestem bez pojecia:/
Pozdrawiam
GRG
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Tak wygląda praca w trybie HALF STEP. W pełnym kroku będzie inaczej.grg12 pisze:Kolejne położenia" bo ten sterownik (w kolejnych krokach) zasila cewkę 1, następnie obie cewki, następnie cewkę 2, obie, itd. - co drugi krok pobór prądu jest większy.
Bezpośredni pomiar prądu zwykłym multimetrem należy traktować wyłącznie porównawczo, gdyż mamy do czynienia z przebiegiem impulsowym o częstotliwości ok. 20kHz.