Ploter frezujący na ramie z allegro

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
barbarzynca
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 27
Posty: 61
Rejestracja: 15 kwie 2021, 10:24
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Ploter frezujący na ramie z allegro

#1

Post napisał: barbarzynca » 15 kwie 2021, 22:58

Cześć wszystkim!

Otwieram wątek, żeby podzielić się moimi doświadczeniami z budową hobbystycznego plotera frezującego. Jest to praca w trakcie, potrwa pewnie jeszcze parę miesięcy. Niech będzie zachętą albo przestrogą, jak kto woli :)

Na wstępie się przedstawię. Z zawodu jestem programistą, a w weekendy i czasem po godzinach - majsterkowiczem. Ujawniam się dopiero teraz, ale forum śledzę już od paru lat. Niestety nie potrafię uczyć się na cudzych błędach, więc popełniam je po kolei sam :)
To moja druga maszyna, a właściwie trzecia, jeśli liczyć drukarkę 3D. Dla poprzedniego potworka złożonego z profili i rolek OpenBuilds nawet frezowanie twardego drewna stanowiło wyzwanie. Tym razem zamarzyła mi się rama stalowa ze stałą bramą. Interesuje mnie majsterkowanie z drewna, plastików i aluminium. Byłoby super, gdyby dało radę podłubać w mosiądzu. Celuję w wymiary ramy w okolicach 500 x 500 x 500, bo dużo większej nie zmieszczę w klitce, którą nazywam moją pracownią.

Ponieważ ani nie potrafię spawać, ani nie mam dostępu do obrabiarek, postanowiłem poszukać szczęścia w internecie. Na allegro znalazłem gotową, pospawaną, wstępnie obrobioną ramę o odpowiednich wymiarach i w chyba dobrej cenie. Zrobiona z profili stalowych 80x80x4, 80x40x4 oraz płaskowników 8 i 12. Podstawa 540 szerokości x 520 długości, brama 600 szerokości x 430 wysokości. Razem około 50 kg stali. Zespawana, potem podobno wyżarzana palnikiem i sezonowana. Bazy pod prowadnice, stopy bramy i bazy pod stopy u podstawy - zgrubnie przefrezowane. Pomalowana podkładem.
Obrazek Obrazek