Piec do wytapiania aluminium

Dyskusje dotyczące odlewania.
Awatar użytkownika

Autor tematu
szalonyelektron
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 11
Posty: 114
Rejestracja: 04 paź 2004, 22:02
Lokalizacja: Kutno

#21

Post napisał: szalonyelektron » 25 lip 2006, 21:55

Panowie a co myślicie o jakimś dużym piecu z szamotu opalanym koksem do wyżarzania?



Tagi:

Awatar użytkownika

termit_tm
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 699
Rejestracja: 01 lis 2005, 20:02
Lokalizacja: Leszno

#22

Post napisał: termit_tm » 25 lip 2006, 22:41

a regulacja temperatury ???

Awatar użytkownika

Autor tematu
szalonyelektron
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 11
Posty: 114
Rejestracja: 04 paź 2004, 22:02
Lokalizacja: Kutno

#23

Post napisał: szalonyelektron » 25 lip 2006, 22:49

Np przegroda paleniska plus regulacja podawanego powietrza z dmuchawy. W sumie narazie to tylko skromne kombinowanie czy da się:)


ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#24

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 25 lip 2006, 23:39

termit_tm pisze:a regulacja temperatury ???
przy tak wysokich temperaturach moze wartoby zastosowac termometr laserowy i dodatkowo przegnac z dmuchawa. troche roboty.
sam pomysl pieca mysle ze do zrealizowania. oby zlecen nie brakowalo.
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika

Autor tematu
szalonyelektron
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 11
Posty: 114
Rejestracja: 04 paź 2004, 22:02
Lokalizacja: Kutno

#25

Post napisał: szalonyelektron » 26 lip 2006, 17:43

Przy okazji zamieszczam mały filmik
Filmik jest spakowany rarem w plikach wiązanych trzeba wszystkie części sciągnąć i odpalić pierwszy.
Załączniki
film1.part08.rar
(1.22 MiB) Pobrany 531 razy
film1.part07.rar
(1.91 MiB) Pobrany 402 razy
film1.part06.rar
(1.91 MiB) Pobrany 379 razy
film1.part05.rar
(1.91 MiB) Pobrany 377 razy
film1.part04.rar
(1.91 MiB) Pobrany 465 razy
film1.part03.rar
(1.91 MiB) Pobrany 602 razy
film1.part02.rar
(1.91 MiB) Pobrany 443 razy
film1.part01.rar
(1.91 MiB) Pobrany 490 razy


małysz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 121
Rejestracja: 02 mar 2006, 21:00
Lokalizacja: Maków podhalański

#26

Post napisał: małysz » 28 lip 2006, 06:37

u mnie w robocie odlewaja mosiądz . Rdzenie tak jak mówił bartus są wykonane z piachy + katalizator + żywica . Nie wiem czemu tu nik nie chce zastosować prądu do ogrzewania. Wszystkie piece hartownicze zasilane są na prąd . U nas piece do mosiądzu też mają grzałki . temp na piecu 1010 do 1030 dla mosiądzu .łatwiej jest ustawić zadana temp.

Awatar użytkownika

Boni
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 98
Rejestracja: 10 lip 2006, 18:25
Lokalizacja: Grodzisk Maz

#27

Post napisał: Boni » 28 lip 2006, 14:22

Tylko że tanie i typowe grzałki są przeznaczone do pracy na góra 700 czy 800 stopni, jak podnosisz ich obciążenie do 1000 i wyżej, to ich trwałość spada do rzędu 1000h ciągłej pracy i niżej. A grzałki do pieców hartowniczych czy hutniczych to inna bajka, inne materiały, i zupełnie inne ceny.


Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1479
Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
Lokalizacja: Pruszków

#28

Post napisał: Zbych07 » 29 lip 2006, 01:03

W temacie :
http://www.remixsa.pl/go.live.php/PL-H1 ... nicze.html
Jeszcze tylko odpowiednia kasa :???:

[ Dodano: 2006-07-29, 01:22 ]
Kiedyś miałem zamiar zrobić elektryczny piecyk do Alu , jdnak problemem okazało się zdobycie odpowiednich tygli ceramicznych ( potrzebne dwa duże o różnej wielkości ) :sad:

Ciekawe czy wystruganie tygla z grafitu maszynką CNC jest trudne
http://www.dimex.pl/wig/grafit.htm :???:

Mam gdześ plany tego piecyka.


lankoff
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 114
Rejestracja: 06 mar 2005, 18:18
Lokalizacja: Kielce

#29

Post napisał: lankoff » 20 sie 2006, 15:41

czesc
troche tu balaganu bo piece takie i inne,formy,rdzenie,kokile,grzalki,tygle
1000 h dla grzalki to np 125dni odlewania po 8h(w waszych warunkach to podarek dla prawnoczat!)
najprostsze formy odlewnisze wykonywane sa z piasku+cos co ten piasek trzyma do kupy czyli woda i np bentonit(specjalny srodek na bazie glinek trzeciorzedowych) do dostania w kazdej odlewni zeliwa,staliwa.formy te sa jednorazowe jak sie to formuje?
dwie ramy z zamkami (np okragle kolki)tzn jedna ma dziurki druga min 2 kolki) sluzace do ponownego trafienia polowek form po wyjeciu modelu.
rame bez kolkow powierzchnia laczaca kladziemy na desce podmodelowej ,wkladamy model(musi sie dac wyjac w kierunku deski{wiadereczko i babki z piasku} pudrujemy np talkiem(zeby masa sie nie lepila do modelu) i zasypujemy masa(najlepiej przesiana przez grube sito)starannie oblepiamy model ,teraz zasypujemy.mase ubijamy najpierw "po rogach skrzynki" a potem w srodku,brakujaca masa dosypac ubic jeszce raz"gorke "mozna sciegnac po skrzyce na rowno np kawalkiem katownika.
teraz skrznke obracamy o 180st zakladamy druga czesc i pudrujemy(jezeli model jest dwu czesciowy to te druga czesc zakladamy przed pudrowaniem i znowu sito z masa przymodelowa dokladne oblepienie modelu i jak wyzej.
Rozpolawiamy forme
modele siedza mocno w ziemi wiec nalezy je ostukac i bardzo ostroznie wyjac(model musi miec jakies otworki lub miejsce mna wbicie szpkulca w powierzchni podzialu) w gornej skrzynce rurka np 3/4 wycinamy na przelot otwor wlewowy od niego np lezeczka do herbaty wykokujemy kanal na metal i doprowadamy do gniazga ,teraz tylko ponaprawiac widoczne ubytki masa,wydmuchac luzny piasek i zamykamy forme (powoli spokojnie by nie stuknac!!!) jezeli nie bedziemy lac od razu to na wlem polozyc np gazete forma pozyje jakies 3-4 dni
zalewamy jednym ciaglym duzym strumieniem wszelkie przerwy moga spowodowac zamarzniecie kanalu i niedolanie detalu temp Al okolo 900 mosiadze dymia na bialo
metal powinien byc rafinowany(poprawia to jego chec do zaplywania w zakamarki formy i jakosc w "masie") wszystkie rysunki jak to jest po koleji np w poradniku mechanika lub odlewnika
Acha masa na bentonicie po rozrobieniu z woda jest w 100% odzyskiwalna forma idzie na wilgotno do zalewania i nietrzeba jej suszyc!!!!

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Odlewnictwo / Topienie Metali”