Piec do wytapiania aluminium

Dyskusje dotyczące odlewania.

Leszek_Z
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 153
Rejestracja: 23 lis 2005, 15:19
Lokalizacja: sam nie wim

#11

Post napisał: Leszek_Z » 24 lip 2006, 21:17

Ej no czemu masakra :grin:
Spalanie przebiega bardzo spokojnie ,o wiele spokojniej niz bys dodawał czysty tlen...
Niestety podtlenku starczyło na 2-3 min pracy palnika i sie skończył.Butla taka malusia...
Ale jestem na etapie załatwiania wiekszej ( co sie nie robi dla dobra nauki :wink: ) Zobaczymy co z tego wyjdzie..
A jak nie do palnika to zawsze mozna pare głębszych wdechów zrobić to i humor sie polepszy ,toc to gaz rozweselajacy.. :smile: :smile: :smile: (żartowałem z tym wdychaniem) :lol:


Oko za oko,ząb za ząb,a du** za pieniądze..

Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
szalonyelektron
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 11
Posty: 114
Rejestracja: 04 paź 2004, 22:02
Lokalizacja: Kutno

#12

Post napisał: szalonyelektron » 24 lip 2006, 21:20

Przypomniałem sobie film "Szybcy i wściekli" HAHAHA :grin:
A teraz poważnie w jakiej temperaturze orientacyjnie topi się mosiądz??? I macie może jakieś pomysły jak robić formy do odlewów niekoniecznie styropianowe?


Leszek_Z
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 153
Rejestracja: 23 lis 2005, 15:19
Lokalizacja: sam nie wim

#13

Post napisał: Leszek_Z » 24 lip 2006, 21:30

Nie wiem czy sie nie myle ,ale wydaje mi sie że gdzies około 800-900 st.C
Ale są rózne gatunki mosiadzu,(zależne od procentowego składu miedzi i cynku)
Oko za oko,ząb za ząb,a du** za pieniądze..

Awatar użytkownika

markcomp77
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3975
Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
Lokalizacja: k/w-wy
Kontakt:

#14

Post napisał: markcomp77 » 24 lip 2006, 21:30

szalonyelektron pisze: jak robić formy do odlewów niekoniecznie styropianowe?
styropin jest jedynie potrzebny do zrobienia właściwej formy z czegoś bardziej odpornego na temperaturę ;)
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm

Awatar użytkownika

Autor tematu
szalonyelektron
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 11
Posty: 114
Rejestracja: 04 paź 2004, 22:02
Lokalizacja: Kutno

#15

Post napisał: szalonyelektron » 24 lip 2006, 21:54

styropin jest jedynie potrzebny do zrobienia właściwej formy z czegoś bardziej odpornego na temperaturę ;)
Dokładnie toć tak bawiłem się z gipsem i styropianem ale myślę o czymś typu odlewy takie jak na tej stronce http://www.backyardmetalcasting.com/index.html co to za materiał w tych skrzyniach????

Awatar użytkownika

termit_tm
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 699
Rejestracja: 01 lis 2005, 20:02
Lokalizacja: Leszno

#16

Post napisał: termit_tm » 24 lip 2006, 22:42

proponuje poczytac podstawy odlewania mnie uczono o tym w pierwszej klasie technikum elektronicznego :] w koncu elektronik musi wszystko umiec nie ???

jest to piasek formierski (jakis tam piach o specjalnej grubosci i wigotnosci) w takim piasku odciska sie kształt modelu i jest puzniej składa sie dwie czesci ze soba ze soba i tworzy kanały do cieczy jak chcesz to moge wiecej napisac bo jeszcze cos pamietam :p

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7579
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#17

Post napisał: bartuss1 » 24 lip 2006, 23:00

kanały dla ciekłego metalu robi sie od razu w formie albo stosuje metodę traconego wosku na rdzenie itp.
zwykle odlewy alu wykonuje sie w kokili - kwestia skurczu.
ten piach - to faktycznie piasek formierski ze spoiwem - wkłada sie taką forme do pieca i suszy, miałem to kiedyś na laboratorium na polibudzie, robilismy takie formy pod badania kruchości i wytrzymałości na ściskanie i inne bzdety, fakt faktem takie piaskowe formy są dość delikatne.

Awatar użytkownika

Autor tematu
szalonyelektron
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 11
Posty: 114
Rejestracja: 04 paź 2004, 22:02
Lokalizacja: Kutno

#18

Post napisał: szalonyelektron » 24 lip 2006, 23:01

A nie wiecie gdzie takie coś można kupić?

Awatar użytkownika

x
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 234
Rejestracja: 29 mar 2006, 23:24
Lokalizacja: okolice Warszawy

#19

Post napisał: x » 24 lip 2006, 23:27

szalonyelektron pisze:Dokładnie toć tak bawiłem się z gipsem i styropianem
Forma gipsowa jest po wytopieniu modelu, a przed odlewaniem wygrzewana w temperaturze kilkuset stopni, żeby "odparowały" resztki wody. Przynajmniej tak robią fachowcy, więc chyba nie bez powodu. Zwykły gips się raczej nie nadaje, pęka i się kruszy. Mogę spytać w sklepie z materiałami dla jubilerów o gips używany do odlewania na tracony wosk, i ile to kosztuje.
szalonyelektron pisze:ale myślę o czymś typu odlewy takie jak na tej stronce http://www.backyardmetalcasting.com/index.html co to za materiał w tych skrzyniach????
Są książki, w których można znaleźć opisy form i składy mas formierskich chyba przydatne do zastosowań chałupniczych, np. "Metaloplastyka" Knoblocha.


lisow1
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 295
Rejestracja: 02 gru 2004, 23:51
Lokalizacja: polska

#20

Post napisał: lisow1 » 25 lip 2006, 16:05

gips wypala się np. w piecu dentystycznym, gips urzywają również do robienia protez uzębienia

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Odlewnictwo / Topienie Metali”