odlewy epoksydowo-kwarcowe

Dyskusje dotyczące odlewania.
Awatar użytkownika

termit_tm
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 699
Rejestracja: 01 lis 2005, 20:02
Lokalizacja: Leszno

#281

Post napisał: termit_tm » 11 lut 2008, 20:49

a ja mam trochę inne pytanie czym wypełnić gotowa maszynę wykonana z profili stalowych spawaną z wyprowadzonymi powierzchniami tak aby skurcze nie powykrzywiały maszyny ? czy to jest w ogóle wykonalne :?: czy nie objedzie się po zalaniu bez ponownej obróbki ?



Tagi:

Awatar użytkownika

arizon
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 275
Rejestracja: 11 mar 2006, 06:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

#282

Post napisał: arizon » 11 lut 2008, 20:53

a ja mam trochę inne pytanie czym wypełnić gotowa maszynę wykonana z profili stalowych spawaną z wyprowadzonymi powierzchniami tak aby skurcze nie powykrzywiały maszyny ? czy to jest w ogóle wykonalne :?: czy nie objedzie się po zalaniu bez ponownej obróbki ?
Przyłączam się do pytania kolegi będę miał duże wolne przestrzenie które chciałbym wypełnić tak aby maszyna jak najlepiej tłumiła drgania. Może sam piasek wystarczy?
Pozdrawiam
"Skąd mam wiedzieć co to jest ja to tylko zbudowałem"
www.serwotech.pl

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 24
Posty: 3395
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#283

Post napisał: ALZ » 11 lut 2008, 20:58

Można to zalewać betonami żywicznymi ale równie dobrze sprawdza sie plastyfikowany beton. Najprościej kupić zaprawę wyrównującą dodać włókna poliprenowe zbrojeniowe i zalać puste przestrzenie. Należy tylko kontrolować ilość wody aby jej nie było za dużo.
http://www.allegro.pl/item304694444_wlo ... aniej.html

Awatar użytkownika

termit_tm
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 699
Rejestracja: 01 lis 2005, 20:02
Lokalizacja: Leszno

#284

Post napisał: termit_tm » 11 lut 2008, 21:15

czy nie było by dobrze porobić w profilach otwory nagwintować i powkręcać śruby dla lepszej przyczepności takiego wypełnienia ? i jak ze skurczem ?

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#285

Post napisał: DZIKUS » 11 lut 2008, 21:18

termit_tm pisze:a ja mam trochę inne pytanie czym wypełnić gotowa maszynę wykonana z profili stalowych spawaną z wyprowadzonymi powierzchniami tak aby skurcze nie powykrzywiały maszyny ? czy to jest w ogóle wykonalne :?: czy nie objedzie się po zalaniu bez ponownej obróbki ?
jesli w celu zmniejszenia wibracji, wystarczy wsypac luzny piasek lub srut. jesli w celu zwiekszenia szwtynosci to nie mam pojecia, chyba wszystko mniej lub bardziej puchnie w miare wiazania
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 24
Posty: 3395
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#286

Post napisał: ALZ » 11 lut 2008, 21:22

Dlatego polecam zaprawę wyrównujacą bo ma odpowiedni plastyfikator + włókna polipropylenowe. Taki beton jest dość elastyczny i nie kruszy się.

Awatar użytkownika

termit_tm
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 699
Rejestracja: 01 lis 2005, 20:02
Lokalizacja: Leszno

#287

Post napisał: termit_tm » 11 lut 2008, 21:24

chyba jednak zostanę przy piasku tylko teraz pytanie jaki ? czy żwir się nadaje ? na pewno musi być suchy :?: i odpowiednio zabezpieczony przed dostawaniem sie wilgocią szczególnie ze maszyny lobią chlapać :twisted:


qqaz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1522
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

#288

Post napisał: qqaz » 11 lut 2008, 22:47

Innym sposobem jest napełnienie zamknietej przestrzeni sypkim piaskiem i umieszczenie tam ściśnietej piłki tenisowej robiacej jak akumulator ciśnienia. W czasie drgań maszyny gdy piasek układa się i zmniejsza pozorną objetość piłka wytwarza stałe ciśnienie utrzymujace porządek w nasypanej masie - efekt to zadnych drgań dźwięków i rezonansów. No i odpowiedni wzrost masy tanim kosztem zawsze stosowny w korpusie maszyny. Tylko wcześniej trzeba uwzględnić istnienie tych komór z piachem i odpowiednie "wzierniki' z klapką do ich napełniania.


DERMAK
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 7
Rejestracja: 25 lut 2008, 20:47
Lokalizacja: śląsk

#289

Post napisał: DERMAK » 06 mar 2008, 22:09

Witam, próbuję odlać zlewozmywak granitowy, zrobiłem ładną formę ale nie wiem czy składniki mam ok. bo coś mi to niewychodzi. Mieszanka to 20% Polimalu 109 i 80% kruszywa kwarcowego, problem tkwi w tym że podczas zalewania na stole wibracyjnym ściera mi się rozdzielacz i odlew w paru miejscach przywiera do formy, drugi problem to niemogę pozbyć się pęcherzyków powietrza. Może ktoś ma większe doświadczenie w tej dziedzinie i mógłby mi pomuc.

Awatar użytkownika

Wodzu
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 674
Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
Lokalizacja: z sasiedztwa

#290

Post napisał: Wodzu » 18 mar 2008, 16:45

Gdyby ktoś był zainteresowany małymi frakcjami zamieszczam link: http://www.polmineral.com.pl/oferta/mik ... ka_krzemu/
Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Odlewnictwo / Topienie Metali”