MDF parametry

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
andrw7
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 24 lut 2018, 18:49

MDF parametry

#1

Post napisał: andrw7 » 11 lip 2018, 16:21

Witam. Mam problem z obróbką frontu z lakierowanej płyty MDF. Na ogół zajmuję się obróbką aluminium i mosiądzu na na centrach obróbczych, kolega poprosił mnie o pomoc w zrobieniu dziesięciu frontów na ploterze (max. 24 000 obr.). Nie znam się za bardzo na obróbce drewna, a chciałbym mu pomóc. Element chciałem wyciąć frezem fi 6, obroty obroty 20 000 i posów 5000, ale strzępi mi powierzchnię. Do obróbki skosu użyłem freza kulistego fi 2, obroty 20 000 i posów 15 000, ale strasznie długo się z tym schodzi.
Bardzo proszę o pomoc.

Obrazek

Obrazek
Załączniki
DesignModel.SLDPRT
Model frontu
(52.47 KiB) Pobrany 17 razy



Awatar użytkownika

Butler
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 244
Rejestracja: 07 mar 2018, 16:54
Lokalizacja: Gdańsk

Re: MDF parametry

#2

Post napisał: Butler » 11 lip 2018, 16:31

Napisz jakiego typu frezów użyłeś.


Autor tematu
andrw7
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 24 lut 2018, 18:49

Re: MDF parametry

#3

Post napisał: andrw7 » 11 lip 2018, 17:27

Faktycznie sorry, nie napisałem. W załączniku przesyłam zdjęcia.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


MelkoR_CNC
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 26
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:15
Lokalizacja: Gliwice

Re: MDF parametry

#4

Post napisał: MelkoR_CNC » 13 lip 2018, 12:02

Polecam frezy CMA - mają odpowiednią geometrię do frezowania pod meblówkę.


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1303
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: MDF parametry

#5

Post napisał: RobWan » 01 sie 2018, 10:44

Pewnie już zrobiłeś.. ale
Ja powierzchnię zagłębioną planuję frezem prostym fi 20 mm. 24000 obr, posuw 4000 mm/min.
Kontur frezem 45° z płaską stopką (2 mm), narożniki z obróbką V-carve.
W narożniku pozostaje mały trójkącik, ale praktycznie tego nie ruszam, bo sam odpada.

Robert

Awatar użytkownika

Butler
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 244
Rejestracja: 07 mar 2018, 16:54
Lokalizacja: Gdańsk

Re: MDF parametry

#6

Post napisał: Butler » 01 sie 2018, 10:52

Co masz na myśli narożniki z obróbką V-carve? To jakiś typ strategii wejścia/wyjścia w materiał?


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1303
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: MDF parametry

#7

Post napisał: RobWan » 01 sie 2018, 11:09

Tak, to typ strategii. Masz ostry narożnik, a nie R wynikający z średnicy frezu V na danej głębokości.

Robert

Awatar użytkownika

yellovv
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 63
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:04
Lokalizacja: Kraków

Re: MDF parametry

#8

Post napisał: yellovv » 25 sie 2018, 21:41

żeby zrobić takie fronty środek planujesz najlepiej frezem diamentowym (https://www.punta.com.pl/sklep,1858,fre ... entowe_eco)
Profilowanie wewnątrz robisz frezem V 90 stopni (https://www.punta.com.pl/sklep,17960,fr ... ne_art_665), żeby narożniki wyszły ładnie robisz wyjście/wejście po kącie 45st w samym narożniku.


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1303
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: MDF parametry

#9

Post napisał: RobWan » 25 sie 2018, 23:20

yellovv pisze:żeby zrobić takie fronty środek planujesz najlepiej frezem diamentowym (https://www.punta.com.pl/sklep,1858,fre ... entowe_eco)

Do planowanie lepiej z ujemnym kątem lub frezem prostym. A ten diamentowy i tak od czoła ma widie. Ale gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma. :-)
yellovv pisze: żeby narożniki wyszły ładnie robisz wyjście/wejście po kącie 45st w samym narożniku.

45° w płaszczyżnie XY i 45° w płaszczyżnie ZX/Y.

Robert

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2025
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: MDF parametry

#10

Post napisał: Yarec » 25 sie 2018, 23:46

Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka drewna”