mc2kwacz pisze:Dlatego, że w przypadku obwodów z dużymi prądami (z punktu widzenia elektroniki, nie energetyki), czyli rzędu nastu amperów i więcej, w obwodach przepływu prądu nie powinno być elementów powodujących duże straty. Czyli spadków napięć większych niż muszą być z powodu ograniczeń obecnych możliwości ogólnie dostępnej elektroniki.
Jeśli niskonapięciowy układ zasilania silnika DC na 10, 20 czy 30A wymaga chłodzenia, to znaczy że jest źle zaprojektowany.
Zastanawiałem się jak mam tobie odpowiedzieć ?.
Wiem że to w jaki sposób teraz opiszę może wywołać niepotrzebną burzę w tym wątku, ale trudno, powiem tak - piszesz bzdury, twoja ocena układu (pozostałych układów również) odbyła się na podstawie obejrzanego zdjęcia, i nic więcej !.
Nie stać cię było aby przeanalizować schemat, parametry zastosowanych podzespołów, jestem pewien że nie rozumiesz na jakiej zasadzie układ działa, dlatego zadałem takie a nie inne pytanie „DLACZEGO” , i czekałem na twoja odpowiedz, odpowiedziałeś w swoim stylu, zobaczyłeś zabudowany układ na dużym radiatorze, nie przyszło ci do głowy że duży radiator pełni tu funkcje drugorzędną, a tak naprawdę służy jako chassis dla całego sterownika.
Według ciebie tranzystor polowy powoduje duże straty w przepływie prądów?, odrób lekcje kolego, nie pisz bzdur bo to nie ładnie, przeczytaj jeszcze raz swoją stopkę, jest wymowna.
Układ może być obciążany do ok. 40A, producent tranzystora podaje że jeszcze poprzeczkę można podnieść o połowę, dodatkowo posiada izolację galwaniczną drivera który zasila silnik napięciem 110V NAPIĘCIA STAŁEGO, to napięcie „w rozumieniu elektroniki zalicza się do napięć wysokich, w rozumieniu energetyki jest napięciem niskim” dlatego autor zastosował transoptory do izolacji galwanicznej pomiędzy sterownikiem a driverem, układ posiada regulację PID (poszukaj w WIKIPEDI co to oznacza), bardzo rzadko spotyka się takie rozwiązania w układach amatorskich, można przełączyć sterowanie do pętli otwartej.
Projekt jest na prawdę uniwersalny, można stosować dowolne napięcie dla zasilania silników (w zakresie przewidzianym przez autora regulatora.)